MIKSI ihmiset varastaa kirpputorilta?!? Kiukkuhymiö!!
Kävin just kirpparilla järjestämässä paikkaa ni ja totesin, että oli osa saanut jalat alleen:/ Yhdestä ulkoilupuvusta oli takki varastettu ja housut jätetty..hintalappu oli hienosti liimattu hyllyn reunaan. Ja hintaa ei todellakaan ollut liikaa, päinvastoin! Ei ole parista eurosta elämä kiinni, mutta periaatekysymys. Varashälyttimen laitoin yhteen kalliimpaan tavaraan. Varkaat onneksi edestään joskus löytävät tekemänsä virheet.
Kommentit (15)
Ja lisäksi on niitä älypäitä jotka ottaa tavaran aikeena ostaa se, kävelee toiselle puolelle kirppistä ja toteaa ettei haluakaan ostaa. Tavara ei löydä omaan pöytäänsä vaan se nakataan mihin sattuu.
Yksi tuttuni antoi kirppispöydästä lapselleen lelun viihdykkeeksi, kun oli kierretty kirppis niin nakkasi lelun johonkin pöytään koska ei kuulemma aikonut sitä ostaa, on vaan lapselle tekemistä niin saa rauhassa itse katsella... argh.
Ja kyllä, minä vein sen lelun takaisin oikeaan paikkaan. :P
Minulta lähti äskettäin tavaraa yli 20 euron edestä. Onneksi roistosta on selkeät valvontakameran ottamat kuvat. Ei poliisi tässä asiassa mitään tee, mutta minä teen kun tapaamme.
Ovat kleptomaaneja tai muuten vaan itsekkeitä,moraalittomia,mulkkuja.Ihmettelen kyllä,miten joku voi perustella itselleen kirpparilta varastamisen? Kun kaupasta näpistyksen voi selittää itselleen,että se on "uhriton"rikos,mutta kirpparilla joku oikeasti kärsii tappiota,kun vie kamaa myyntiin pilkkahintaan ja joku pöllii ne pokkana.Kerran näin kirpparilla dvd-pakkauksen,oli siis joku 10 leffaa eurolla sidottu yhteen ja hintalapun lisäksi lappu jossa luki"Älä varasta!" Se oli jotenkin sympaattinen näky,vaikka toisaalta tuli surku myyjää,jonka pöydästä oli ilmeisesti aikaisemmin varastettu.
Katselin tuos hiljan mustalaisnaisten touhua kirppiksellä. Varastettiin ehkä enemmänkin, mutta ainakin käytettyjä ruokailuvälineitä. Heillä kun taitaa olla se sääntö, että jos lusikka, haarukka tai veitsi tippuu lattialle, niin roskiin vaan. Etenkään lapsiperheessä ei tällä systeemillä taida olla sossun tuilla varaa ostaa ruokailuvälineitä samaan tahtiin ja siispä ne varastetaan.
Kyllikki kirjoitti:
Katselin tuos hiljan mustalaisnaisten touhua kirppiksellä. Varastettiin ehkä enemmänkin, mutta ainakin käytettyjä ruokailuvälineitä. Heillä kun taitaa olla se sääntö, että jos lusikka, haarukka tai veitsi tippuu lattialle, niin roskiin vaan. Etenkään lapsiperheessä ei tällä systeemillä taida olla sossun tuilla varaa ostaa ruokailuvälineitä samaan tahtiin ja siispä ne varastetaan.
Et sitten voinut puuttua asiaan?
Kyllikki kirjoitti:
Onhan ne kirppiksenkin ruokailuvälineet kaikella todennäköisyydellä joskus lattialle tippuneet. ? :o
Samaa miettiny minäkin.. eikö ne nyt kannattais pölliä UUTTA tavaraa, jos kerran joitain on pakko varastaa :o Samat sakot kai siitä rapsahtaa, jos/kun jää kiinni.. ihme touhua...
Oli kyllä mielenkiintoista kerran seurata sivusta, kun iäkäs nainen jäi kiinni vaatteiden varastamisesta ja vartija kutsuttiin paikalle. Ikä oli jotain 70 - 80 v, ja varastettujen tavaroiden arvo noin 5 euroa. Siinä sitten nainen yritti luikerrella vartijan otteesta väittäen huonoa oloa ja ties mitä, mutta ei onnistunut, vaan poliisia jäätiin odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllikki kirjoitti:
Onhan ne kirppiksenkin ruokailuvälineet kaikella todennäköisyydellä joskus lattialle tippuneet. ? :o
No eihän ne sitä tajua.
Kirpputoreilta varastaminen oli kyllä harvinaisen tylsää puuhaa, ei käsitä miten joku siitäkin onnistuu jäämään kiinni. Loppua kohti sitä vain käveli ulos asiat kädessään samalla hintalappuja pois hiplaten eikä mitään tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuhymiö!!
Awww :D
Anastasia kirjoitti:
Kyllikki kirjoitti:
Et sitten voinut puuttua asiaan?
Minä kerran seurasin kahta mustalaismiestä kirpparilla kassalle asti varmistaakseni että kaikki tulee maksettua. Toinen kantoi myytävää takkia kyynärtaipeessa eikä ollut omaa takkia päällä. Aikaisemmin toinen repi hintalapun irti yhdestä paidasta. Luulivat että on mun pöytä kun viikkasin katselemani vaatteen takaisin ja rupesin seuraamaan että mitähän helvettiä herra duunaa. Rupesi sitten kyselemään paidan hintaa, vastasin että en tiedä mutta ilman hintalappua se ei täältä lähde. Kyseli että onko tää sun pöytä. Vastasin vaan että jaa, saattaa olla.
Aika hirveet huudot sain kun kuljin perässä mut se vaan vahvisti että olin oikeassa.
Joo, samaa oon miettiny. Kerran olin pistäny myyntiin rannekellon, hintaa tais olla 10 senttiä ja oli vielä -50% ja sinne se oli jonkun mukaan lähteny. Hupasaa sinänsä kun kellossa ei ollu edes pattereita, mutta säästö se taitaa viis senttiäkin olla... En aina pysy ihmisten ajatustenjuoksun perässä kyllä :D
Niimpä :/