Lähtöselvitys automaatilla, hui.. onko vaikeaa?
Ulkomaille lähden ja ilmeni, että lähtöselvitys pitää itse tehdä ja laittaa matkatavaratkin johonkin menemään. Häh, onkohan tuo vaikeaa? Pitääkö ne matkalaukut itse teippailla tarrat ja vastaako niistä sitten itse? Emmieossaa..
Mihin katosi tiskit, joissa annetaan vaan matkaliput ja tavarat hihnalle ja sillä selevä.. puuh..
Ja voiko jotain mennä pieleen, jos vaikka automaati jumii eikä annakaan lappuloisia ulos, mitä sitten..
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille lähden ja ilmeni, että lähtöselvitys pitää itse tehdä ja laittaa matkatavaratkin johonkin menemään. Häh, onkohan tuo vaikeaa? Pitääkö ne matkalaukut itse teippailla tarrat ja vastaako niistä sitten itse? Emmieossaa..
Mihin katosi tiskit, joissa annetaan vaan matkaliput ja tavarat hihnalle ja sillä selevä.. puuh..
Ja voiko jotain mennä pieleen, jos vaikka automaati jumii eikä annakaan lappuloisia ulos, mitä sitten..
Automaatti neuvoo kyllä. Ota valmiiksi passi ja lippu josta tarvitaan varausnumero.
Automaatti kysyy ruumaan menevien laukkujen määrää ja tulostaa tarralaput jotka itse kiinnität laukun kahvaan. Sitten viet laukut drop-off -tiskille.
Tiskit ovat bisnesluokan käytössä enää useimmiten.
Jos automaatti menee jumiin, pyydä apua. Niitten lähellä on aina joku virkailija.
Ei ole vaikeaa kun lukee ihan rauhassa ohjeet ja toimii niiden mukaan. Itsepalveluautomaattien lähellä on aina työntekijä, joka tulee apuun, jos on jotain hämminkiä.
Kiitti ohjeistuksesta, johan helpotti. Aurinkoista päivää :)
"Yleensä sen voi aina tehdä myös esim kotona etukäteen netissä." Siis miten tuo onnistuu? Jos on ruumaan menevää matkatavaraa, niin miten hoidat tarrat sille etukäteen kotona?
Vierailija kirjoitti:
"Yleensä sen voi aina tehdä myös esim kotona etukäteen netissä." Siis miten tuo onnistuu? Jos on ruumaan menevää matkatavaraa, niin miten hoidat tarrat sille etukäteen kotona?
Lähtöselvitys on eri asia kuin bag drop. Itse teen aina lähtöselvityksen kotoa käsin netin kautta etukäteen.
Lähtöselvityksen voi tehdä netissä. Lentokentällä voit mennä suoraan bag drop tiskille, josta saat tarrat matkalaukkuun
Tuo itse tehtävä lähtöselvitys automaatista on suuri vitsi. Lennän aika paljon ja voin sanoa että turistien kohdalla tiskillä tapahtuva matkaselvitys vie vähemmän aikaa ja vaatii vähemmän henkilökuntaa kuin jokaisen opastaminen ja virheiden korjaaminen automaattioperoinnin jälkeen.
Paljon lentäviltä automaatin käyttö onnnistuu mutta hitaampaa sekin on kuin tiskin kautta.
Lähtöselvitys kyllä onnistuu automaatista kun seuraa ohjeita ja noudattaa niitä. Haastavinta on tarrojen liimaaminen laukkuun.
Näin teet lähtöselvityksen automaatilla.
Mikä lentoyhtiö on? Yleensä sen voi aina tehdä myös esim kotona etukäteen netissä. Mutta automaatit on helpot ja siellä on molemmissa pisteissä aina joku neuvomassa, siis lähtöselvityksessä ja bag dropissa.