a)Voisitteko luopua televisiosta teidän perheessä?
b)Miksi tai miksi ei?
c)Oletteko koskaan olleet ilman telkkaria?
d)paljonko katsotte telkkaria viikossa?
e) tunnetko ketään, joilla ei ole telkkaria?
Kommentit (29)
Meillä telkkari on auki vain silloin, kun sieltä tulee jotain katsomisen arvoista, eli tosi harvoin. Ja kyllä, tunnen ihmisiä, joilla ei ole telkkaria. Moniakin.
Vierailija:
b)Miksi tai miksi ei? Voisin luopua jos pakko, mutta mieluummin ei
c)Oletteko koskaan olleet ilman telkkaria? Kyllä kun tv oli korjattavana, oli aika kypsää, silloin kuuntelin radiota
d)paljonko katsotte telkkaria viikossa? tosi paljon, se on aina auki kun ollaan kotona
e) tunnetko ketään, joilla ei ole telkkaria? en tunne
b)Miksi tai miksi ei?
Katson sitä niin paljon, että olen varmaan riippuvainen, tv on aina päällä, enkä oikein tiedä mitä tekisin jos en sitä katsoisi, no joskus luen..
Ei. Paitsi mökillä ei näkynyt kuin vain 1,2,3 ennen digiboksia niin oli kurjaa. Eilen luin pari tuntia kirjaa, eli en ollut koneella tai tv:n ääressä.
20-35h?
Yksi puolituttu lastadiolaisperhe.
Ja joku vanhempi nainen entisestä koulustani, olikohan terveydenhoitaja.
b)Miksi tai miksi ei?
-se on este meidän perheen muulle yhteiselle tekemiselle, luulen että osa mun peloista johtuu telkkarista
-muutaman kerran ollaan sovittu että yksi vuorokausi ollaan katsomatta
-ihan liikaa, se laitetaan päälle lastenohjelmille ja sammutetaan nukkumaan mennessä, itse seuraan aktiivisesti 10-15 tuntia/vk, mutta päällä se on 4-6 tuntia päivässä
-en
b)Miksi tai miksi ei?
Eihän sitä mihinkään tarvita. Uutiset sun muut löytää netistä. Kuitenkin se on ihan kiva olemassa. Pidän monenlaisista ohjelmista.
Kyllä on oltu.
Tulee kyllä katsottua useampi tunti joka päivä, veikkaisin. En osaa sanoa tarkkaan.
Useammankin perheen, ja ei, eivät ole lestadiolaisia.
Vierailija:
b)Miksi tai miksi ei?
a)meinasin, että kyllä, mutta sitten en saisi niitä rauhallisia hetkiä, kun lapset katsoo videoita.. :)toisaalta, sitä keksisi muuta..eli voisin luopua
b)no, tuossa ekassa oli se suurin peruste miksi ehkä olisi vaikeaa
c)joka päivä uutiset, pari sarjaa, sanotaan, että 6 tuntia
d)tunnen useammankin
a) Voisin kyllä luopua televisiosta, mutta radiosta en.
b) Miksi voisin luopua? No telkkarista tulee minusta todella harvoin mitään katsomisen arvoista. Kirjoja lukemalla ja elokuvissa käymällä saa parempaa katetta rahalleen, ja radiosta ja netistä näkee uutiset.
c) Olen asunut kahteen otteeseen ilman telkkaria, ensin reilun vuoden ja toisen kerran 6kk. Aluksi se hämää muutaman päivän tai viikon verran, mutta sitten tottuu eikä sitä enää kaipaa. Oikeasti.
d) Nykyään kotona ollessani telkkari on päällä lähes kokoajan (mtv) mutta katson sitä yleensä 0,5 -2 tuntia päivässä.
e) Tunnen kaksi, joilla ei ole telkkaria, eivätkä kaipaa sitä yhtään.
ollaan oltu ilman telkkaria useampi viikko, kun se meni rikki
Vierailija:
b)Miksi tai miksi ei?Rakastuessamme miehen kanssa emme kertakaikkiaan ehtineet katsoa telkkaria. Sitten lopulta huomasimme ettemme sitä kaipaa lainkaan. Emme halua opetella uudelleen katsomaan tv:tä (aiemmin minä katsoin ehkä 20 tuntia viikossa), näin meillä on paljon enemmän aikaa tehdä kaikkea kivaa yhdessä ja erikseen. Eikä pääse tapahtumaan niin kuin aiemmissa suhteissamme että kun yrittää jutella niin toinen vaan tuijottaa telkkaa. Kokeilimme muutaman päivän katsoa televisiota ja huomasimme, että siihen on hellpo kiinnittäytyä uudelleen. Ja silloin selvästi oli vähemmän aikaa olla yhdessä. TV vie liikaa aikaa kaikelta muulta.
Olemme siis.. Nyt pari vuotta.d)paljonko katsotte telkkaria viikossa?
Kun vielä oli tv niin ehkä tunnin viikossa. Entisessä suhteessa ehkä 20-25 tuntia viikossa.e) tunnetko ketään, joilla ei ole telkkaria?
Tunnen, pari lapsiperhettä meidän lisäksi (ei millään tavalla uskonnollisia) kuten emme mekään.
Vierailija:
b)Miksi tai miksi ei? En, kun sieltä vaan tulee kaikkia kiva katsottavaa ja opittavaakinc)Oletteko koskaan olleet ilman telkkaria? En muista, ehkä joskus mökillä
d)paljonko katsotte telkkaria viikossa? Vaikea arvioda n. 6-15 h/vko joskus enempi, joskus vähempi
tunnen. Muutama kaveri on lestadiolainen...tai niin, onhan heilläkin jo ne videot..eli en.
a) voin luopua
b) katson niin vähän muutenkin telkkaria, että pärjäisin varmaan ilmankin
c) kesällä (touko-elokuu) laitamme television pois käytöstä, katkaisemme myös televisioluvan maksamisen
d) minä 2-3h/vko, lapset 1 h/vko, mies 5h/vko
e) en tunne ketään, jolla ei telkkaria
Vierailija:
*Periaatteessa voisi luopua.
b)Miksi tai miksi ei?
Emme katso juuri televisiota. Lapsi pelaa ps2:lla ja tarvitsee siihen telkkarin. Katsomme mieluummin leffat telkkarista kuin tietokoneelta.
Olemme olleet. Ja sen ½ vuoden jälkeen meni pitkä aika, ettei avattu televisiota pitkiin aikoihin.
Katsotaan ehkä 4-5 tuntia viikossa.
En tunne.
a)Voisitteko luopua televisiosta teidän perheessä?
Periaatteessa, mutta ei luovuta.
b)Miksi tai miksi ei?
Tulee niin monia mielenkiintoisia tv-sarjoja (mm. C.S.I, Täydelliset Naiset ja Lost), puhumattakaan uutisista, urheilusta ja dokumenteista.
Olemme olleet joskus lyhyitä pätkiä (muutamasta päivästä kuukauteen).
Noin 10 tuntia/vko. Nyt olympialaisten aikaan paaaljon enemmän.
Tunnen. Tosin hekin harkitsevat tv:n ostoa.
Vierailija:
b)Miksi tai miksi ei?
b) Ollaan erittäin koukuttuneita elokuviin ja sarjoihin
c) Olemme, kun telkku pamahti
d) Meillä taitaa olla koko ajan tellu päällä kun ollaan kotona :(
e) Ei kuulu minun tuttavapiiriin sellaisia.
uutisia, ajankohtaisohjelmia/dokkareita ja elokuvia ja paria sarjaa haluan katoa.
Aina on telkku ollut olkkarissamme.
Minä katson ehkä noin 10-15 tuntia viikossa, mies katsoo enemmän ja lapset jotain tuolta väliltä (jos filmien katselu lasketaan mukaan).
Kaikilla tutuillamme on telkkari.
Eli en missään nimessä voisi luopua televisiosta. Minusta sieltä tulee paljon katsomisen arvoisia ohjelmia. Erityisesti tykkään elokuvista ja dokumenteista, mutta joitakin sarjojakin seuraan. Katselen telkkaa monta tuntia päivässä, tai siis illassa. Lopetan yleensä telkan katselun puolen yön jälkeen. En tunne yhtään perhettä, jossa ei olisi telkkaa.
a) en voisi luopua
b) jotenkin pysyy maailmassa paremmin kiinni tv:n avulla. Lisäksi haluan olla riippuvainen joistakin ihanista sarjoista, joilla pää tyhjenee hyvin
ei juurikaan.
lapset katsoo lasten ohjelmat (1 h) melkein joka päivä (ei ihan) ja ehkä noin 1 dvd/vko, vkonloppuna lastenohjelmat noin 2 h.
Itse katson tv:tä noin 1 h/päivä.
e) tunnetko ketään, joilla ei ole telkkaria
en tunne
Asuin silloin yksin. Tuli käytyä elokuvissa ja mentyä aikaisin nukkumaan. Nykyään olen niin laista, että katson telkkaria noin 3 -tuntia päivässä.
Ihan joutava toosa.
Syy on yksinkertainen: sitä tuli katsottua liikaa, silloin kun se meillä vielä oli. Emme siis ole lestadiolaisia.
en katso sitä juuri ollenkaan, mutta mies tölläisi päivät pitkät. Olen ollut ilman tv:tä sinkkuna ja tunnen montakin, joilla ei ole tv:tä.