Fotosynteesiin kykenevä lehmä
Jooh...
Olen kasvissyöjä, en paasaa asiasta, mutten kyllä kaunistele mielipidettä siinä kohtaa kun perusteluita perus: "en vaan välitä eläintuotteiden mauista, haluan syödä ympäristöystävällisesti ja eläimet on mun kavereita, ei ruokaa"-vastaukseen tivataan.
Yksi tuttava sitten päätti alkaa fiksuksi ja haastoi minut loistokkailla argumenteillaan. Vaikka minä en halua syödä murhaa, niin se on jokaisen oma moraalinen päätös. En jaksa/halua puuttua ja valistaa, jokainen tekee omat johtopäätökset ja päättää (lain puitteissa) mikä on oikein ja mikä väärin. Kun hän ei päässyt provosoimaan eläinoikeuskannalta hän aloitti ympäristökannan. Perus soija- ja hedelmärahtien sekä muutaman muun jälkeen hän aloitti täysin absurdin argumentoinnin (vastauksena vastaväitteeseeni): hänen pihvinsä hyötysuhde on 100% eikä 10%, trofiatasot ovat "vegaanien propagandaa" jne. Kun kysyin, että toimiiko hänen lehmänsä sitten yhteyttämällä tarviten vain vettä, hiilidioksidia ja auringon säteleilyä, ja hän vastasi "KYLLÄ" ja lähti loukkaantuneena.
Mielestäni ihminen saa aivan hyvin valita elämän sekasyöjänä, ihan fine. Oikeasti fiksumpaakin argumenttia kasvissyöntiä vastaan löytyy, halusin jakaa tämän huvituksen ja toisaalta varoittavana esimerkkinä mitä käy kun lähtee väittelemään ilman tietoutta asiasta.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ettekste vitun pässit tajua että eläimet lisääntyy keskenään vaikkei mitään tehotuotettaisi? Samalla tavalla naisten vitut nussitaan raskaaksi päivittäin ympäri maailmaa. Maapallo tulee kuormittumaan söitte te porkkanaa tai lampaan persettä. Ihmisten pitäis tajuta mieluummin sulkea kaikki ne miljoonat tehtaiden piiput, jotka työntävät paskaa ilmakehään. ihmiset ja eläimet tulevat jatkossakin paskantamaan. Ootte ihan vitun sekaisin tuosta propagandastanne ja yhtä aivopestyjä kuin nuo itsemurharäjäyttelijät. Kuvottavaa sontaa.
Okei... Mulla on kolme minun arvoihini sopivaa mielestäni hyvää syytä olla syömättä eläinperäistä ruokaa. En lähde tappelemaan kanssasi, koska olet jo päättäneen kantasi ja tunnut muutenkin olevan arvoiltasi erilainen kanssani, miksipä siis edes yritttää.
-Ap
(Ja tosiaan ilmoitit asian hyvin agresti, mutta ihmisten lisääntyminen muutoinkin on yksi niitä mielestäni päteviä vasta-argumentteja kasvissyönnille, vaikka tilanne olisikin parempi jos syntyvät lapset olisivat kasvissyöjiä ja ekoilijoita vs. lihaasyöviä materialisteja)
Ettekste vitun pässit tajua että eläimet lisääntyy keskenään vaikkei mitään tehotuotettaisi? Samalla tavalla naisten vitut nussitaan raskaaksi päivittäin ympäri maailmaa. Maapallo tulee kuormittumaan söitte te porkkanaa tai lampaan persettä. Ihmisten pitäis tajuta mieluummin sulkea kaikki ne miljoonat tehtaiden piiput, jotka työntävät paskaa ilmakehään. ihmiset ja eläimet tulevat jatkossakin paskantamaan. Ootte ihan vitun sekaisin tuosta propagandastanne ja yhtä aivopestyjä kuin nuo itsemurharäjäyttelijät. Kuvottavaa sontaa.