Pitäisikö itse vain pyytää mummoa ottaan lasta yöksi/päivähoitoon
Mun äitini tietysti rakastaa lapsenlastaan, eli siis mun lasta, mutta EI KOSKAAN HOIDA TÄTÄ. Ei päivällä paria tuntia eikä ota yöksi. Yöksi en kyllä ehkä antaskaan, kun lapsi1v8kk ei nuku täysiä öitä. Mutta joskus ois kiva, että ITSE PYYTÄISI lasta hoitoon, veisi pulkkamäkeen, puistoon tai jotain. Itse en jotenkin kehtaa pyytää, ja inhottaa se pyytäminen. Olisi niin kiva kun itse joskus ehdottaisi, että haluaa tulla hoitamaan tyttöä.
Kyllähän se esim.mun siskon lapsiaon hoitanutsillon kun olivat pienempiä, vaikka olivat aika itkusia ja ujostelivat äiiäni (eivät asu samalla paikkakunnalla). En tiedä johtuiko siitä kun siskoni aina kysyi ottaako äitini lapset yöksi. Oma laseni ei ujostele ja on muuten aika helppo,paitsi yöllä, jollon märsää. Ja puhuihan äitini ennen(minulla ei vielä olut lasta) että jos siskoni asuisi Oulussa, hän menisi useasti viikossa auttamaan. Veisi lapset ulos, jotta siskoni sain siivota tai tehä ruoan rauhassa, nukkua tms.
Ite en tuollasta apua kyllä edes kaipaa/halua
Onko muilla tällasia kokemuksia?
Olisi ihan kiva kuulla
Kommentit (8)
Ihan hyvä, että mummo hoitaa poikaasi, mutta mun mutsi hoitanut viimeksi mun lsta kesäkuussa. Pari tuntia. Viimeksi sanoin, että jos tyttö ois täällä pari tuntia kun käyn kaupungilla, et onhan jannekin täällä sun kaverina (mun pikkuveli) äiti siihen, että Janne on kyl lähös luisteleen... et silleen. Sit mun toinen pikkuveli jäi hoitaan lastani. Puoli tuntia meni ja veli soittaa äitini puhelimesta " millon tuut, mä oon nimittäin nyt lähös" ....
etten kaipaa sellasta joka päiväistä apua. En siis edes haluaisi, että äitini tulisi useasti viikossa valmiin ruoan kans ja mä menisin nukkuun. Mut kerran kuussa pari tuntia omaa aikaa miehen kaa kahestaan ei tekis pahaa.. u know
että voisiko äitisi katsoa lastasi pari tuntia, kun sinulla on joku tärkeä meno mihin et lasta voi ottaa. Sano vaikka että menet lääkäriin tms minne et viitsi lasta raahata, jos et kehtaa pyytää " ilman syytä" hoitamaan. Ehkä mummo siitä innostuu ja alkaa itsekin ehdottaa että voisi ottaa tyttöä hoiton.
Miehen ja mun äitykät " tappelee" kunpi hoitaa. No yleensä mun äiti kun asuu lähellä ja miehen äiti 100km päässä.
Muistan, kun oltiin itse pieniä molemmat mummot autto, minkä kerkes. Ne hoiti lapset siivos ja laitto ruuat. Päälle vielä taloudellinen apu esim.kampaajarahaa joululahjaksi jne.
Meillä on ihan eri meno oma äitini on sairas ja appivanhemmat istuu jakkupuvussa pöytään ja odottaa tarjoilua. Leikkivät sitten lapsen kanssa, kun itse täytän tiskikonetta - huippua! Isäni taas tekee samat ja arvostelee vielä ruoat päälle. Olisi välillä tosi ihanaa harrastaa yhdessä tai siivota tai nukkua, mutta nämäpä ei ota vinkiestä vaaria eikä tarjoa ikinä lastenhoitoapua!
olisin kuvitellut että joskus haluaisivat olla heidän kanssaan. Ovat kyllä mielestäni vilpittömästi ilahtuneita kunmenen lasten kanssa käymään.
meillä eivät ole haluneet edes nähdä lapsia.
Ei mun äitini kysy poikaa hoitoonsa, vaan minä kysyn sopisiko hänelle katsoa poikaa tai ottaa yöksi.
Kyllä aina ottaa ja mielellään touhuaa, mutta ei hän hoitoapuaan tyrkytä