Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opiskelen lähäriks ja ryhmä pitäs vetää

Vierailija
19.03.2016 |

elikkä siis oon sellasel psyk.osastol harjottelus ja oon tykänny ihan sikana. mun vaa nyt pitäs vetää jotain ryhmä toimintaa niille ihmisille ku se kuuluu siihen juttuun. ni oon miettiny et mitä vetäisin. ohjaaja sano et 3 kertaa ois hyvä et saa harjotella jos siin tulee jotain. ni siis mietin et oisko hyvä esimerkiks tämmönen et ekal kerral me puhutaa meiän peloista. siis jotain vaik lapsuudest tulevii traumoi. sit tokal kerral piirretää ne paperille. siin vois tietty siis askarrella tms myös. ja sit vikal kerral ois sellanen et se mitä oon piirtäny ni silleen tuhotaan. siis et pääsis niist peloist yli. onks tää hyvä, millasii teil on ollu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mö ainakaan haluaisi piirtää mun traumaa/pelkoja paperille.. Tai no ehkä jonkun niihin liittyvän symbolin pystyisin

Vierailija
2/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Tai en ole varma siitä tuhoamisesta, joitain voisi harmittaa kenties vaivalla piirretyn kuvan tuhoaminen, vaikka aihe olisikin synkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Tai en ole varma siitä tuhoamisesta, joitain voisi harmittaa kenties vaivalla piirretyn kuvan tuhoaminen, vaikka aihe olisikin synkkä.

nii mut entä jos sen sanois jo etukätee ja selittäs et se kuuluu siihen terapiaan?

Vierailija
4/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii mut entä jos sen sanois jo etukätee ja selittäs et se kuuluu siihen terapiaan?

Niin siinä tapauksessa ei kyllä varmaan ketään häiritsisi.

Vierailija
5/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ideoita. Voisko ottaa myös kierroksen missä jokainen kertoisi miten näistä peloista pääsee irti.

Vierailija
6/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähihoitaja ole mikään terapeutti! Sinulla ei ole valmiuksia eikä oikeuksia ryhtyä ohjaamaan tuollaista toimintaa. Siinä voi tehdä pahoja tuhoja ihmisen psyykelle, jos alkaa terapoimaan vailla kokemusta ja pätevyyttä. Ohjaa vaikka jokin liikuntatuokio, kevätretki, kokkausjuttu, mikä vain missä ei uida liian syvissä vesissä traumojen ja pelkojen parissa. Sitä paitsi luulen, että olet trolli, etkä vedä yhtään mitään ryhmää missään.

Vierailija
7/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ juuri näin!

Vierailija
8/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis mihin terapiaan? Tuskinpa vain on laillista kutsua lähihoitajaopiskelijan vetämään 3 kerran ryhmätuokiota terapiaksi :D

Kai sulle on jotkut raamit tai ohjeet annettu.

Vierailija
9/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi lähihoitajana käsittelemään kenenkään pelkoja. Eiköhän se puoli kuulu asiaan erikoistuneille ammattilaisille. Mielummin kannattaisi vetää jotakin toiminnallista toimintakykyä edistävää/ylläpitävää esim. jumppaa, musiikkia, piirtämistä jostain muusta aiheesta kuin peloista tm.

Vierailija
10/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi lähihoitajana käsittelemään kenenkään pelkoja. Eiköhän se puoli kuulu asiaan erikoistuneille ammattilaisille. Mielummin kannattaisi vetää jotakin toiminnallista toimintakykyä edistävää/ylläpitävää esim. jumppaa, musiikkia, piirtämistä jostain muusta aiheesta kuin peloista tm.

Kenelle ammattilaiselle siis? Olen itse töissä psykiatrisella osastolla ja omapotilaani puhuu minulle päivittäin peloistaan ja tietenkin minun täytyy reagoida. Psykologi on tavattavissa kerran viikossa, samoin lääkäri. Kuka se ammattilainen siis on, jolle minun pitäisi omapotilaani asiat delegoida? T. Mielenterveys- ja päihdetyön lähihoitaja

Vierailija
11/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähihoitaja ole mikään terapeutti! Sinulla ei ole valmiuksia eikä oikeuksia ryhtyä ohjaamaan tuollaista toimintaa. Siinä voi tehdä pahoja tuhoja ihmisen psyykelle, jos alkaa terapoimaan vailla kokemusta ja pätevyyttä. Ohjaa vaikka jokin liikuntatuokio, kevätretki, kokkausjuttu, mikä vain missä ei uida liian syvissä vesissä traumojen ja pelkojen parissa. Sitä paitsi luulen, että olet trolli, etkä vedä yhtään mitään ryhmää missään.

Voi se vetää trollien terapiaryhmää vaiks?

Vierailija
12/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka jokin rentoutumishetki? Jotain rauhallista musiikkia tms? Kuulostaa aika pitkälle menevältä ruveta ihan lonkalta, ilman mitään syvällisempää tietoa asiasta, terapoida psyykepotilaiden pelkoja. Pelottaisi, että teetkin tarkoittamattasi heille vahinkoa.

Vierailija
13/13 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle ammattilaiselle siis? Olen itse töissä psykiatrisella osastolla ja omapotilaani puhuu minulle päivittäin peloistaan ja tietenkin minun täytyy reagoida. Psykologi on tavattavissa kerran viikossa, samoin lääkäri. Kuka se ammattilainen siis on, jolle minun pitäisi omapotilaani asiat delegoida? T. Mielenterveys- ja päihdetyön lähihoitaja

Alapeukkua helisee, mutta vastausta ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi