Pahoinvointi vihreän teen juomisesta?
Onko muille tullut? Sellainen vähän kuvottava olo, ei okseta mutta melkein. Mistä voi johtua? Voiko teelle olla allerginen? Juon päivittäin teetä enkä haluaisi lopettaa… Eikä tällaista ole ennen ollut, vasta viime aikoina.
Kommentit (12)
Teelaaduista (musta ja vihreä) minulle on tullut aina paha olo jos olen juonut liian nopeassa tahdissa, esim. mukin alle 10 minuutissa. Syytä en tiedä mistä johtuu.
Olen kuullut tuosta ennenkin. Kuukkeloimalla löytyy tästä artikkeleita, mutta äkkiseltään ei löydy selitystä. Kokeile vaihtaa toiseen vihreään teelaatuun.
Sama mulla. Olen pari kertaa oksentanutkin. Se olo on ihan kamala.
Täällä yksi teen ystävä. Juon pääasiassa vihreää teetä, josta ei mitään oireita. Sen sijaan valkoista teetä kerran juotuani tuli pahoinvointikohtaus. Meni ohi oksentamisen jälkeen. Kyseistä teetä en olekaan toistamiseen juonut.
Mulle tuli kuvottava ja vähän huimaava olo vihreän teen juomisesta. Olen juonut sitä vain ystävän luona kyläillessä, muita juomia ja syömisiä en nauttinut.
Syytä en myöskään tiedä, täytyy tutkailla asiaa ja pakko välttää sen juontia, sen verran heikotti.
Minulle on noin tapahtunut joskus aamulla, jos olen juonut teetä tyhjään vatsaan. Kaksi kertaa olen oksentanutkin sen takia.
Nykyään juon teetä (kaikenlaisia laatuja) vain iltapäivällä tai illalla ja niin, etten ole monta tuntia ollut syömättä.
Minulla tulee huono olo, jos juon teetä tyhjään mahaan. Teefriikki ystäväni selitti joskus jotenkin niin, että teen ainesosat vaikuttavat puhdistavalla tavalla kehon kuona-aineisiin, ja mitä enemmän kuonaa, niin sen voimakkaampi pahoinvointi. Voi olla, että selitän väärin, mutta noin sen suurin piirtein käsitin. :D Eli ei tyhjään mahaan teetä.
vihreässä teessä on kofeiinia ja muita aineita. kaipa niistä voi pahoinvointia tulla.
vihreä tee kapselista o joskus tullut paha olo ja vatsa sekaisin
Mulla tuli myös aiemmin teestä(mustastakin) tuollainen pahoinvointikohtaus, enkä sitten yrittänyt enää juoda sitä.
Aika mielenkiintoista, että on näinkin yleistä. Tuntuu, ettei tästä juurikaan puhuta.
(7)
Tyhjään mahaan juodessa tulee paha olo, en ole pitänyt tätä niin isona ongelmana että siitä tarvitsisi nostaa haloo, vaan olen vaan sitten välittänyt teenjuontia tyhjään mahaan...
Olet raskaana. Teen inhoaminen menee ohi noin 10 kuukaudessa, ole huoleti.