Mihin uskontoon romanit kuuluu? Siis onko niillä joku oma uskonto?
Kun niitä on periscopessa aika paljon, ja sitten aina välillä ovat kertoneet kuinka eivät kuuntele maallista musiikkia yms.
Kommentit (25)
Ei niillä ole mitään omaa uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä helluntailaisia
Mikä selittää aika paljon 😒
Tuntemani romanit ovat helluntailaisia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_romanit
Uskonto[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Suomen romanit ovat varsin uskonnollisia.[23] Suurin osa heistä kuuluu luterilaiseen kirkkoon[24], mutta paljon myös helluntaiherätykseen, vapaakirkkoon ja baptisteihin.[23] Romanien keskuudessa on paljon evankelistoja ja pastoreita.[23]
No meidän seurakunnan romanit ainakin ovat helluntailaisia. :D
Tunnen yhden romanipojan, hän on muistaakseni baptisti.
Ehdottomasti suurin osa romaneista on jonkinlaisia kristittyjä, jos tällainen kattotermi kelpaa.
Ei liity uskontokysymykseen tämä mutta kuunteleeko kovinkaan moni romani heavy metallia?
t. hevimies
Eikös ne ole alunalkaen jostain Intian huudeilta? Hinduja ne on.
Suurimmaksi osaksi kuuntelevat kyllä iskelmää vaan. Harju & Pöntinen hyvin suosittu nuortenkin keskuudessa.
Yllätys yllätys, abrahamilaisia nämäkin.
Jaaha katos läjä viestejä yhtäkkiä?
Sanoinpahan vaan, että iskelmää kuuntelevat lähinnä, varsinkin Harju & Pöntinen -kanavaa telkkarista.
jaaha ja nyt ne tuli takasin. on tää ihme systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmaksi osaksi kuuntelevat kyllä iskelmää vaan. Harju & Pöntinen hyvin suosittu nuortenkin keskuudessa.
Juu, iskelmä-ihmisten kuvan olin niistä aika lailla saanutkin. No, kai jotkut sentään ainakin Hurriganesia kuuntelevat. t.9
Vierailija kirjoitti:
Ei liity uskontokysymykseen tämä mutta kuunteleeko kovinkaan moni romani heavy metallia?
t. hevimies
Se taitaa olla juuri sitä maailmallista musiikkia
Vierailija kirjoitti:
Juu, iskelmä-ihmisten kuvan olin niistä aika lailla saanutkin. No, kai jotkut sentään ainakin Hurriganesia kuuntelevat. t.9
En usko. Heillä tapaa olla aika jyrkät mielipiteet "leirinvaihtajiin".
On kyllä jotain rajumpiakin bändejä, mutta olen käsittänyt että ne on vähän niinkuin "salaisia" rajujen sanoitustensa takia.
Bulle on heikäläinen räppäri, voit kattoa youtubesta.
Mun tuntemani ovat ihan tapaluterilaisia. Ja tunnen ihan ison joukon heitä.
Niiden lähetyksiä on hauska katsoa kun niillä on jotain ihan ihme sanoja välillä :D
Olen tutustunut todella moniin romaneihin ja vain yksi heistä on ollut ateisti.
Yleensä helluntailaisia