Lapsi liikkumaa
Meillä lapsi täyttää pian kaksi ja ei tahtoisi liikkua. En ole sysäämässä mihinkään juniori futikseen mutta esim ulkona ollessa ei tahdo innostua mistään, ei pallon potkimisesta tms. Koiria lenkkeilyttäessä otettu pois pulkasta/rattaista että alkaisi kävelemään itsekin pikku lenkkejä mutta ei suostu. Kaupassa käydessäkään ei tahdo kävellä, aina oltava matkarattaat tai ostoskärry.
Miten noin pienen saisi innostumaan ulkona touhuamisesta ja oikeasti kävelemään!? Olen epätoivoinen ja kyllästynyt :/
Kommentit (4)
Lapsi tarhassa ulkoillessa kyllä on kuulemma reipas ja kaikessa mukana, tuntuu että kotona ei mikään kiinosta. Vilkas tapaus niin olisi kiva että purkaisi energiat ulkona, mutta ei, sisään kun päästään niin jo juostaan,hypitään ja pompitaan :/ asutaan maalla joten metsässäkin jonkun verran vietetään aikaa mutta ei sielläkään oikein innostu.
Ehkä lapsi haluaa kotona ollessa jotain muuta kuin ulkoleikkejä, esim. sylissäoloa tai muuta. Mun nuorempi lapsi 1 v 9 kk on kova menijä, mutta en mä kyllä häntä kävelytä kauppareissuilla tai lenkeillä. Ei se kävely tunnu oikein kiinnostavan, enkä uskaltaisikaan antaa tien reunassa kävellä.
1
Saa kyllä olla sylissä niin paljon kun haluaa ja leikitäänkin suurin osa ajasta sisällä kun ei ulkoilu innosta. Mutta on vaan 2pv/vk tarhassa niin ei kotipäivinä sisällä vain viitsisi murjottaa, innoissaan kyllä ulos lähtee mutta mitään sitteb kuitenkaan halua tehdä. Hankalaksi tekee kun toinen lapsi syntyy pian, mutta eikai kun auta odottaa että alkaisi enemmän innostua ja alkaa siksi aikaa etsimään sisaruseattaita :D
Toisilla se motoriikka kehittyy hitaammin. Ihan turha tuosta on huolestua. Kun kevät tulee ja lapsella on vähemmän vaatetta, on jo paljon helpompi liikkua. Vie metsään, siellä lapsella on luonnollisia virikkeitä erilaisiin motorisiin harjoituksiin. Myös leikkipuistossa toisten lasten esimerkkiä seuraamalla oppii.