Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen isolla ännällä, raahhahhah

ei voi uskoa
16.03.2016 |

http://www.hs.fi/mielipide/a1458016336543?jako=617a942455fccb1a3c482d56…;

Kun joku pikku kodinhengetär itse nauttiin ruoanlaitosta ja pyykkäämisestä ja miehensä taas on taitava talvirenkaiden vaihtaja, niin tottahan toki kaikki muutkin perässä. Markkinavoimien hapatustahan se on, että joillakin menisi ihan toisinpäin tai jopa niin, että osaisivat kumpikin kummankinlaisia asioita. "Kun minä, niin kaikki muutkin"

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun tuo kodinhengetär kuitenkin ajaa autoa. Taitaisi mennä elämä kuitenkin vähän liian 50- lukulaiseksi jos ei olisi ajanut ajokorttia.

Minun äitini sukupolvessa se oli kuitenkin vielä aika tavallista ettei naisella ollut ajokorttia puhumattakaan omasta autosta.

Kunhan saa pari lasta ja edelleen hoitaa työn , lapset ja kodin ja mies vaihtaa renkaat autoon, niin saattaa tulla päähän joitain muitakin ajatuksia.

Vierailija
2/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pölkkypää :D Miksi häntä häiritsee se, jos naapurin Mirkku vaihtaa itse renkaansa? Elää vaan Linda elämäänsä just miten haluaa ja lakkaa känisemästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työntekijä miesvaltaisella alalla" tarkoittanee hänen puhekielessään sihteeriä kuljetusfirmassa.

Vierailija
4/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan kirjoitus ei tuonut tähän keskusteluun mitään uutta. 

Vierailija
5/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät tarvitse miehiä heitä halventamaan. He tekevät sen ihan itse. Enkä tosiaankaan tarkoita Lindaa.

Vierailija
6/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää kun tällaiset ihmiset ei ollenkaan tajua mistä tässä sukupuolineutraaliudessa on kyse. 

Tämä nainen isolla ännällä saa ihan rauhassa olla naisellinen ja miehensä miehekäs, jos se heille sopii ja sitä ollaan yhteisymmärryksessä heidän parisuhtessaan.

Sukupuolineutraaliudessa on kyse siitä, että kaikki saavat ihan itse valita millaisia ovat, mitä asioita haluavat tehdä ja esimerkiksi mihin ammattiin hakeutuvat, eikä ympäröivä yhteiskunta määritä sitä että koska olet nainen/mies, sinä voit tehdä ainoistaan näitä asioita, ja nämä asiat ovat sinulta kiellettyjä. 

Vierailija
7/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei ole omia mielipiteitä mitä jakaa? Täytyy pilkata muita.

Vierailija
8/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan minun pitäisi Lindan mielestä elää? Olen viisikymppinen sinkku, ja koko aikuisikäni olen suoriutunut omin voimin tiskaamisesta, renkaanvaihdosta, auton vahaamisesta, ompeluhommista, tavaroiden nostelusta, ovien avaamisesta, remontoinnista, kauppakassien kantamisesta ja ylipäätään kaikesta sellaisesta, johon en ole tarvinnut sähkö- tai putkiammattilaista. Jos olisin parisuhteessa, antaisin mielihyvin kumppanille tiskaamisen ja siivoamisen, mutta en kuitenkaan näe syytä siihen, että nuokaan työt pitäisi sälyttää vain toisen osapuolen tehtäviksi.

Olen oikein tyytyväinen siihen, että viihdyn omissa oloissani paremmin kuin parisuhteessa viihtyisin. Ei tarvitse pelleillä roolituksen kanssa ja alistaa, dominoida tai rajata sukupuolielinten perusteella. Hienoa on myös se, että saan tehdä kivoja hommia mielin määrin itse ja jättää ikävät vaikka tekemättä. Elämä on valintoja - Lindan valinta sopii Lindalle, minun valintani minulle. Lindan on siis hyvä olla yleistämättä.

Vierailija
9/9 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tykkää enemmän "miesten hommista", pitäisikö silti olla pakolla perinteinen nainen :(? Jokainen tykötkööt ihan mistä haluaa ja tehköötkin mitä haluaa, mutta pistää vihaksi määritellä muiden puolesta miten kunkin pitää elää. Ja sukupuolineutraaliudessa nimenomaan on kyse siitä että valinta on vapaa, eikä sukupuoleen kytketty. Että annetaan lapsen esim. itse päättää millä leluilla se leikkii, eikä tarjota automaattisesti tytölle nukkea ja keittiösettiä sekä pojalle autoja ja palomiesasua.