Minun ja poikaystäväni "ajatustenluku"
Olemme naureskelleet ilmiölle aika paljon, mutta tänään illalla asia alkoi mietityttää. Meistä siis usein tuntuu siltä, kuin lukisimme toistemme ajatuksia. Ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta, aina ei tarvita sitäkään vaan pelkkä katse tai äännähdys riittää. Usein laitamme viestiä toisillemme samaan aikaan tietämättä toisen aikeista, meille tulee samat assosiaatiot mieleen keskustelunaiheista jne. Poikaystävä leikkisästi sanoo aivojemme vastaanottavan samaa lähetystä.
Pieni, ehkä vähän hassu esimerkki: tänään viestittelimme tatuointiaiheista. Poikaystäväni mainitsi, että häntä kiehtoo ajatus eräänlaisesta aaveaiheisesta tatuoinnista, ei semmoisesta perinteisestä aaveesta kuitenkaan. Jotenkin aloin heti ajatella Taru sormusten herrasta -elokuvan mitä lie haamuarmeijaa, googlasin sen ja olin lähettämässä kuvankaappausta poikaystävälle. Kirjoittaessani kuvatekstiä "tällainenkö?" hän lähetti "kai tiiät lotrista sen "army of the dead", sen kuningasta meinasin". Emme ole katsoneet yhdessä ko. leffoja tai puhuneet niistä, tämä oli ensimmäinen kerta. No joo, voihan se olla sattumaa mutta vastaavia tapahtumia/pieniä yhteensattumia on yllättävän usein.
Emme ole tunteneet kuin vasta muutaman kuukauden ajan, joten hieman ihmetyttää kuinka hyvin/helposti ymmärrämme toisiamme. Uskoisin, että vanhoilla aviopareilla "ajatusten lukeminen" olisi helpompaa/todennäköisempää kun tuntee toisen niin läpikotaisin joten päinvastainen tilanne vähän ihmetyttää :D
Päässäni pyörii nyt niin paljon asioita, etten saa jäsenneltyä kunnon esimerkkejä tähän viestiin :D Ehkä jatkan aamulla tämän asian selittämistä.
Muutkin ihmiset ovat kyllä maininneet jännästä yhteensopivuuden/-kuuluvuuden tunteesta meidän kahden välillä. Onko se sitten mielistelyä vai todellista jokaisen niin sanoneen kohdalla, mene ja tiedä :D
Kommentit (37)
Aaaw sä oot AP ihana! <3 mäkin muistan kun olin noin naiivi, elämässä oli niin paljon ihmeteltävää.
Oih muistan tuon ajan <3. Ja kun minut kutsuttiin ensimmäistä kertaa poikaystävän luokse, huomasin, että meillä oli myös sama astiasto ja sama pyyhesarja.
No, olemme olleet 10 vuotta yhdessä, ja näihin vuosiin on mahtunut monta väärinkäsitystä, mielipide-eroa jne. Perusluonteetkin ovat loppujen lopuksi melko erilaiset, mutta arvomaailma ja tulevaisuuden toiveet ovat samat.
Sielunkumppani jo monessa inkarnaatiossa?
rakastan palstailua kirjoitti:
Jos on hyvin läheinen,voi "lukea" ajatuksia,tai ainakin arvata mitä toinen luultavasti ajattelee kun ollaan niin samalla aaltopituudella.Itse ainakin osaan tulkita poikaystävääni niin,että saatan jostain kulmakarvan värähdyksestä tajuta loukanneeni häntä huomaamattani ja alan hyvitellä.
Vähän tuollaista joo. AP
Ei tietenkään mitään ajatustenlukua ole. Jos teillä on, James Randi tarjoaa sen todistamisesta miljoona dollaria. Ajatelkaa, miltsi ilmaista rahaa teille kahdelle.
setä33 kirjoitti:
Ota ihmeessä tatska
En ajatellut. Setä itse saa halutessaan ottaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Aaaw sä oot AP ihana! <3 mäkin muistan kun olin noin naiivi, elämässä oli niin paljon ihmeteltävää.
Onko pakko pilkata? AP
Vierailija kirjoitti:
Oih muistan tuon ajan <3. Ja kun minut kutsuttiin ensimmäistä kertaa poikaystävän luokse, huomasin, että meillä oli myös sama astiasto ja sama pyyhesarja.
No, olemme olleet 10 vuotta yhdessä, ja näihin vuosiin on mahtunut monta väärinkäsitystä, mielipide-eroa jne. Perusluonteetkin ovat loppujen lopuksi melko erilaiset, mutta arvomaailma ja tulevaisuuden toiveet ovat samat.
No kertaakaan emme ole riidelleet. Perusluonteet melko samanlaiset, pieniä eroja on (minä ESFJ, poikaystävä ENFP). Arvot, elämänkatsomus jne. samanlaiset. AP
Vierailija kirjoitti:
???
Saa kertoa lisää. AP
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mitään ajatustenlukua ole. Jos teillä on, James Randi tarjoaa sen todistamisesta miljoona dollaria. Ajatelkaa, miltsi ilmaista rahaa teille kahdelle.
Ihanko tosi? "Ajatustenluvusta" puhuinkin. Miksi pitää vittuilla näinkin pienestä asiasta. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosi? "Ajatustenluvusta" puhuinkin. Miksi pitää vittuilla näinkin pienestä asiasta. AP
Mikä pieni asia se on, jos maailmassa ensimmäistä kertaa todistetaan ajatustenlukua tai "ajatustenlukua"?
Ajatuksien luku on perusasioita parisuhteessa ja epäonnistuminen tässä antaa naiselle perustellun syyn olla vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Saa kertoa lisää. AP
Sielua ja inkarnaatiota ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Saa kertoa lisää. AP
Googlesta löytyypi tietoa. Osaat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko pilkata? AP
AV:lla on kirjoittamaton sääntö,että aloittajaa on pakko pilkata.Minusta avauksesi oli ihan fiksu.
T:Se toinen "ajatustenlukija"
Tuo sitä mitä sielunkumppanuudeksi sanotaan. :)
Sielunkumppani voi olla puoliso tai vaikka ystävä - joka tapauksessa hieno juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pieni asia se on, jos maailmassa ensimmäistä kertaa todistetaan ajatustenlukua tai "ajatustenlukua"?
Koska on eri asia tulkita läheisin käytöstä ja arvata mitä hänen päässään liikkuu,kuin yrittää jotenkin "todistaa" hallitsevansa yliluonnollisia kykyjä.Ap:n avaus on sympaattinen,miksi mammojen on aina pakko aukoa noppaa joka asiasta?
Mä luen (=arvaan yleensä nappiin) mieheni lisäksi mm. pomoni ajatukset. Ja ennen nykyistä pomoani luin edellisen esimieheni (joka tosin oli naispuoleinen) ajatukset.
Hah, muistan aina kun vanha pomoni aloitti puhumaan tyyliin "pitäskö..." ja jostain syystä mä aina arvasin mitä hän aikoi sanoa, ja vastasin hänelle, ennen kuin oli ehtinyt lausua kysymystään ääneen. Ja joka kerta hän yhtä ällistyneenä päivitteli, että luenko mä taas hänen ajatuksiaan.
Nykyinen pomonikin vertaa meitä aina välillä vanhaan aviopariin, kun pystyn arvaamaan etukäteen mitä aikoo sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sitä mitä sielunkumppanuudeksi sanotaan. :)
Sielunkumppani voi olla puoliso tai vaikka ystävä - joka tapauksessa hieno juttu!
Minulla ja parhaalla ystävälläni on juurikin tuo sielunkumppanuus,olen tuntenut hänet puolet elämästäni.Ei sen "ajatustenluvun" tosiaan tarvitse olla mitään yliluonnollista,joillain ihmisillä vain ajatukset menevät niin samoja latuja.
Jos on hyvin läheinen,voi "lukea" ajatuksia,tai ainakin arvata mitä toinen luultavasti ajattelee kun ollaan niin samalla aaltopituudella.Itse ainakin osaan tulkita poikaystävääni niin,että saatan jostain kulmakarvan värähdyksestä tajuta loukanneeni häntä huomaamattani ja alan hyvitellä.