Mitä kieliä haluaisit osata paremmin?
Kommentit (21)
Kaikkia. Olen saavuttanut toimivan peruskielitaidon kymmenessä. Olisi kiva osata turkkia ja unkaria ihan oikeasti.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kaikkia. Olen saavuttanut toimivan peruskielitaidon kymmenessä. Olisi kiva osata turkkia ja unkaria ihan oikeasti.
Mitä kieliä osaat? ja mitä tarkoitat peruskielitaidolla?
Älä valehtele, lapsiinsekaantuja.
Saksa, Venäjä ja Espanja. Näitä kaikkia puhun niin että matkaillessa pärjään, mutta olisi mahtavaa jos pystyisi käymään monipuolista keskustelua joka kielellä.
Kaikkia voisin osata vieläkin paremmin, eli olen opiskellut kuutta kieltä. Sitten niiden lisäksi olisi kuva osata jotain muuta, vaikka kiinaa.
Englantia. Olen ihan pska englannissa ja ulkomaille haluisin muuttaa, huoh.
haluaisin olla rohkeampi ja sujuvampi englantia puhuessa, mutta noin muuten haluaisin osata venäjää paljon enemmän
Vierailija kirjoitti:
Englantia. Olen ihan pska englannissa ja ulkomaille haluisin muuttaa, huoh.
tsemppiä opiskeluun!
Vierailija kirjoitti:
Mitä kieliä osaat? ja mitä tarkoitat peruskielitaidolla?
Peruskielitaidolla tarkoitan semmoista B1.1 tasoa tai sitä parempaa. Pitemmälle olen siis opiskellut suomea, englantia, ruotsia, saksaa, viroa, venäjää, portugalia, espanjaa, italiaa ja ranskaa.
Magyarul beszélsz? Ez már jó! Meleg vagy?
Ranska, espanja ja saksa. Kaksi ekaa ruosteessa käytön puutteen takia ja vikalle saattaisi olla oikeaa käyttöä joskus.
Hollantia! Olisi kova hinku muuttaa vaihtoon, mutta en itsenäisesti oppinut riittävän hyväksi. Sitten tahtoisin myös puhua sujuvammin muita skandinaavisia kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Magyarul beszélsz? Ez már jó! Meleg vagy?
Jaha. Onpa pikkumaista. Yön aikana täältä on poistettu keskustelu, josta kävi ilmi, ettei 29+1 osaa turkkia tai unkaria ollenkaan, vaikka kuulemma on opiskellut unkaria yhden lukukauden.
itse haluaisin osata ranskaa paremmin.