Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulokkeet korvilla olevat aikuiset ärsyttää

Vierailija
14.03.2016 |

Jonkun teinin nyt ymmärtää, mutta esim töissä jossa 3 hlöä samassa huoneessa, tehdään samoja töitä ja kyselle adioista puolin ja toisin, niin yksi kuuntelee musiikkia ja sitten saa huitoa tai huutaa että se kuulee.
Kerran näin kaverin pitkästä aikaa ja menimme bussilla toiseen kaupunkiin. Heti alkumatkasta hän laittoi kuulokkeet. Se siitä juttelusta... Seurassa ei mielestäni voi noin sulkeutua, melko epäkohteliasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kuulokkeet korville juuri sen takia, etten halua jutella muiden kanssa.

Vierailija
2/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä just hommasin mp3:n töihin ihan siksi, että en kestä työkavereiden niiskutusta, hermoilua, aivastelua, yksi meillä on joku erityistyyppi kait ja pitää ihmeellisiä ääniä aamusta iltaan (sukua pomolle), ei niitä ääniä jaksa kuunnella. Tasainen rauhallinen musiikki peittää nuo hermoilun äänet. Minua ei häiritse esim. tasainen puhelimeen puhuminen tai ilmastointikone, mutta se, että tuolia vedetään edestakaisin ja räpytellään kuuluvasti käsiä, häiritsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka yrittävät puhua, vaikka mulla on kuulokkeet. Ne on ihan sitä varten, etten ole juuri silloin juttelutuulella, enkä kuule, vaikka kuinka näkisin toisen suun käyvän.

Vierailija
4/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulokkseet usein päässä ilman että edes kuuntelen mitään, juuri kaiken maailman ääneen haukottelijoiden, muka-sosiaalisten kälkättäjien, "helkkyvästi" nauravien, jatkuvasti kyselevien jne ihmisten takia..

Vierailija
5/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että töissä, mut ei tulis mieleenkään heittää kuulokkeita korviin jos tapaan ystävän. Se on todella epäkunnioittavaa tätä toista kohtaan.

Vierailija
6/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parwmpi kuulokkeet korvissa/lla kuin kaiuttimet olkapäillä.

Vierailija
7/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Parempi. V...n ruutunäppis.!

Vierailija
8/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä just hommasin mp3:n töihin ihan siksi, että en kestä työkavereiden niiskutusta, hermoilua, aivastelua, yksi meillä on joku erityistyyppi kait ja pitää ihmeellisiä ääniä aamusta iltaan (sukua pomolle), ei niitä ääniä jaksa kuunnella. Tasainen rauhallinen musiikki peittää nuo hermoilun äänet. Minua ei häiritse esim. tasainen puhelimeen puhuminen tai ilmastointikone, mutta se, että tuolia vedetään edestakaisin ja räpytellään kuuluvasti käsiä, häiritsee. 

Räpytellään kuuluvasti käsiä? :D

Vierailija
9/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä nyt vaan kuuluu se kommunikointi asiaan. Tyhmää laittaa skypeviestiä samassa huoneessa olevalle.

Vierailija
10/20 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan tajua vanhempia, jotka lykkää lasta rattaissa ja kuuntelee samalla kuulokkeilla musiikkia. Hei haloo, sun pitää jutella sun lapsen kanssa ja kuunnella jos sillä vaikka sattuis olla jotain asiaa!!

Vierailija
11/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vastamelukuulokkeita ihan vain sen takia ettei ympäristön melu ja hälinä rasittaisi.

Vierailija
12/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä semmoinen todellisuus on olemassa jossa ihmiset mielummin kuuntelee sitä musiikkia kuin juttelee sun kanssa... Järkyttävää, tiedän!

Vierailija
13/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toisia ärsyttää ne kuulokkeet, toisia päinvastoin häly ja puhe. Sovittu sosiaalinen tapaaminen on tietysti asia erikseen, mutta esim. itse käytän kuulokkeita suojaamaan omaa mielenrauhaa. En herkkänä ihmisenä jaksa ottaa kokoajan kaikkea ”turhaa” puhetta ja ääntä vastaan jos on tarkoitus keskittyä omaan tekemiseen. En ole kenellekään huomiotani ja läsnäoloani velkaa 24/7 vaikka kävelisin julkisten paikkojen läpi. Otan kyllä kuulokkeet pois jos näen että joku yrittää saada minuun kontaktin, mutta välillä esim. feissareita ei vaan jaksa edes tervehtiä ja kävelen ”zombiena” ohi hymyillen.

Vierailija
14/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kannattaa antaa ihmisten keskittyä ja tehdä rauhassa töitä. Ei sinne ole tultu juttelemaan. Esim. Lähes kaikki koodarit käyttävät vastamelukuulokkeita tai nappeja, jotta voivat tehdä töitä avokonttorin hälinässä. Jatkuvat keskeytykset siirtävät töiden tekemisen iltaan ja kodin rauhaan ja johtavat loppuunpalamiseen. Kenen työ on niin palikkaa, että sitä voi tehdä puoli tuntia kerrallaan?

Vierailija
15/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pidän kaiuttimia, koska en avokonttorissa pysty muuten keskittymään töihin muiden kälätyksen takia. Kaikki tietävät, että tulevat kopauttamaan olkapäähän, jos jotain työasiat on.

En ole kiinnostunut muiden yksityiselämästä enkä halua osallistua esim. lapsen kumisaapaskeskusteluun. Teen mieluummin työni, josta saan palkkaa.

Vierailija
16/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon on nykyään mielenterveysongelmaisia näköjään. Eihän tuo ole normaalia.

Vierailija
17/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä ollenkaan.

Vierailija
18/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Työpaikalla oli taannoin eräs pomo, jolla oli huomaamattomat hands freet korvilla ja käytti niitä myös melko usein. Hänellä vain oli outo tapa katsoa samassa tilassa olevaa ihmistä silmiin ja kysyä vaikkapa "Onko se laite jo kunnossa?" kun olit juuri tullut esimerkiksi taukotilaan, jossa hän yksin istui. Tottakai sitä luuli että hän puhuu juuri sinulle ja vastaat tyyliin "Ai niin mikä laite?" ja hän vain tuijottaa kivettyneenä silmiin sanomatta sanaakaan ja hetken kuluttua jatkaa "Niijjoo… Ahonen mainitsikin siitä aamupalaverissa". Vasta siinä vaiheessa tajuat hänen olevan puhelimessa jonkun kanssa ja tunnet itsesi idiootiksi. Ne johdot vaan oli aina niin hyvin piilotettu, ettei niitä nähnyt ollenkaan.

Vierailija
19/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuulokkeet on merkki siitä että älä häiritse!

Mikä siinä on vaikeeta ymmärtää?

Vierailija
20/20 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuulokkeet kuin se että soitetaan radiota työpaikalla ja pakotetaan muutkin kuuntelemaan sitä. Joskus se on kuormittavampaa kuin itse työ. Olen myös alkanut saada tinnitusta herkästi ja korvat vinkuu jos olen ollut töissä sellaisessa huoneessa jossa radio pauhaa. Ilmeisesti taustahurinan ja joidenkin kollegojen huonon kuulon takia se ei ole aivan hiljaisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi