Työkaveri kertoi, ettei ole käynyt työhöntulotarkastuksessa,
on kuitenkin ollut jo kaksi vuotta töissä firmassa. Luulin, että se on jollain tapaa pakollinen?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu sulle miten?
No siten kuuluu, että hän oma-aloitteisesti kertoi, halusi keskustella asiasta. Mikäs sun ongelmas on? :D ap
Joillain aloilla työhöntulotarkastud on pakollinen - näillä aloilla on tiettyjä (usein tarttuvia) sairauksia, joiden kanssa töitä ei voi tehdä. Toisisssa firmöissa työnantaja vaatii sitä. Monissa paikoissa se ei ole pakollista, vaan etu, jota työnantaja tarjoaa niille, jotka haluavat sitä käyttää..
Itse en saanut työpaikkaa, kun en suostunut verikokeisiin eli riippuu kai alasta
Kun sain työpaikassani siirron toiseen kaupunkiin niin toisessa kaupungissa kyseltiin työhöntulotarkastuksesta. Enpä ollut käynyt, vaikka se kuulemma on meidän firmassa pakollinen. Uudessa kaupungissa mun piti käydä siinä heti. Aiemmassa kaupungissa olin jo 4 vuotta tehnyt töitä samassa firmassa.
No minä ehdin tehdä töitä myös pari vuotta kunnes menin työhöntulotarkastukseen.
Ja se oli aivan turha!! Vähän jutusteltiin, ei mittauksia ei punnituksia, ei kokeita. Kaikki 5 min keskustelun perusteella ok. Toivottavasti ei tullut kalliiksi pomolle.
Kuuluu sulle miten?