Vesa Keskinen tuomitsee salakuvauksen. Hyvä Vesa! Nostan hattua
Jos jonkun olisi voinut luulla menevän Axlin puolelle tässä niin ehkä Keskisen. Hienosti kommentoitu, Vesa.
Videokuvaus pelasti Vesa Keskisen vankilalta raiskaussyytteessä: Axl Smithin tapaus:” Tuomitsen salakuvaamisen”
Julkisuudessa kerrottujen tietojen mukaan Axl Smith on kuvannut useita kymmeniä naisia salaa makuuhuoneessaan. Asia on ollut yksi kuluneen viikon puhutuimpia aiheita.
Kyläkauppias Vesa Keskisellä on omakohtainen kokemus videoinnista. Häntä syytettiin raiskauksesta vuonna 2007.
Tuolloin helluntaina hänen kartanossaan oli kaksi naispuolista vierasta. Keskisen järkytys oli melkoinen, kun hänet vietiin poliisikuulusteluihin vierailun päätyttyä. Keskinen todettiin syyttömäksi pitkän prosessin jälkeen.
– Videokamerat pelastivat minut vankilalta. Ne olivat ulkotiloissa olevia videokameroita. Kamerat oli sijoitettu kartanon neljään nurkkaan talon ulkopuolelle, Vesa Keskinen kertoo Iltamakasiinille.
– Kameroista näkyi seuraavan aamun tapahtumat. Raiskatuksi väitetty naishenkilö vietti siskonsa kanssa rauhallista aikaa taloni edustalla. He polttivat tupakkaa ja nauttivat alkoholia, joten heillä ei ollut mihinkään kiire tapahtumapaikalta. He olivat videokuvissa hymyssä suin ja iloisena. Se oli pelastukseni. Muuten olisin joutunut vankilaan raiskauksesta.
Myös toinen tapaus videokuvauksesta on tapahtunut Keskisen tiloissa. Asian paljastuttua silloisen vartiointiliikkeen sopimus irtisanottiin.
– Silloisen vartiointiliikkeen henkilöt olivat ottaneet valvontakameroiden avulla kuvia naisista, jotka kävelivät seksikkäissä asuissa kyläkaupan käytävillä. Mielestäni kuvat eivät olleet edes seksikkäitä. Itse teko oli laiton, eli ottaa tällaisia kuvia. Asia paisui ja julkisuudessa kuvien kerrottiin olevan seksikkäitä.
– Asia tuli ilmi, kun printatut kuvat löytyivät heidän (vartiointiliikkeen) toimistonsa tiloista. Alavuden poliisi tuli erään toisen tutkinnan yhteydessä tiloihin ja he havaitsivat teon. Mitään muuta vaihtoehtoa ei olut kuin irtisanoa firman kanssa tehty sopimus.
Axl Smithin tapaukseen Keskisellä on vankka mielipide.
– Lain mukaan pitää mennä, mutta lainsäätäjien pitää itse mennä tällaisten tapausten saappaisiin ja sen jälkeen säätää laki oikeudenmukaiseksi. Kamerakuvauksissa ilmeisesti lait ovat vanhat. Niitä ei ole päivitetty nykypäivään.
– Axl Smithin tapaukseen liittyen jokainen tervejärkinen tietää mikä on oikea vastaus: Syyllinen. Mutta minä en ole tuomari. Eri asia jos molemmat haluavat tehdä videokuvausta makuuhuoneessa yhteistyössä. Minun mielestäni kaikenlainen salakuvaaminen on tuomittavaa, olipa se missä tahansa paikassa. Tuomitsen salakuvaamisen.
http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/373753-videokuvaus-pelasti-vesa-k…
Kommentit (6)
Mitähän kommentillasi tarkoitat? Vesa on oikea henkilö kommentoimaan tätä, koska hänellä on valvontakameroista JA raiskaussyytteestä omakohtainen kokemus.
Vaimo voisikin laittaa Isännän Huoneeseen pikku yllärikameran ja naureskella sitten tyttöjen kanssa kymmeniä hikisiä runkkusessioita hassuine ilmeineen. :)
Hyvä Vesa ! Kerrankin fiksu kommentti.
Maailman kaikki jeesustelijat herätkää!