AMK opiskelut, pärjääkö ilman lukiota?
Olen hakemassa AMK koulutukseen, ala kädentaitoja vaativa. En ole käynyt lukiota, ammattikoulu on takana 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olen lukenut avoimessa sekä hankkinut täydennyskoulutusta. Tulenko pärjäämään jos paikan saan?
Kommentit (11)
Ainakin mun opiskelukaverit pärjäs vallan mainiosti. Kirjallisissa töissä oli osalla ei-suoraan-lukiosta-tupsahtaneilla vähän vaikeuksia, tai sitten valittivat äänekkäämmin :D
Yes. Itse luotan että minusta on opiskeluun. Ja eihän sitä vielä tiedä saanko paikkaa, suosittu ja ja vain muutama otetaan sisään.
Pärjää. Ja kirjallisissa töissä ei haittaa, vaikka kirjoittaisit kuin kehitysvammainen apina, jolle on tehty lobotomialeikkaus.
Jos on kieltenopiskelua, voi olla hankalaa. Uskoisin, että pärjää.
Paremmin siellä pärjää amispohjaisena kuin pelkällä lukiopohjalla.
Kielissä on ainakin joillakin aloilla lähtötasotestit, joiden perusteella voi päästä tukikurssille, mikäli se on tarpeellista.
Itse asiassa parempi vain kun ei ole lukiota taustalla. Meininki enemmän tasoa yläaste niin ei kontrasti iske naamaan
Vierailija kirjoitti:
Paremmin siellä pärjää amispohjaisena kuin pelkällä lukiopohjalla.
Totta. tosin riippuu, onko se amispohja samalta alalta. Esim. merkonomilla nyt on sairaanhoitoalalta ihan yhtä vähän kokemusta kuin lukiopohjaisellakin, joten samassa veneessä ovat molemmat siinä mielessä.
Jos selviät pääsykokeista, niin kyllä sinä opinnoistakin selviät.
Pärjää. Hyvin pärjää myös yliopistossa.
Pärjää. Kokemusta on.