Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerran erään mummon bussikäyttäytyminen oli röyhkeintä ikinä

Vierailija
10.03.2016 |

Tapahtui erran niin, että olin kaukoliikenteen bussissa matkustamassa. Bussi oli hyvinkin täynnä ja siinä oli matkustamassa jos jonkinlaista bussimatkustajaa. Yksi näistä matkustajista oli eräs iäkäs nainen.

Bussimatka meni hyvin siihen asti, kunnes pääsimme tämän mummon kotipaikkakunnalle. Me pysähdyimme bussilla ihan aikataulun mukaan hetkeksi siellä erään kaupan pihalle, lähinnä siksi, että kuski vei tavaroita sinne kauppaan. Tämä mummo kuitenkin sanoi, että hän haluaa päästä käymään siellä kaupassa asioimaan normaalit kauppa-asiointinsa ja lupasi olla nopea. Tämä mummo siis nousi vielä kaupassa käynnin jälkeen takaisin bussiin. No eipä näyttänyt mummo pitävän kovin kiirettä siellä kaupassa, kun vaihtoi kuulumiset vielä kaikkien mahdollisten tuttavienkin kanssa, bussista näki kaupan ikkunoista hyvin kauppaan sisälle asti.

Minusta tuo oli aika todella röyhkeää, että yksi ihminen viivästyttää lähes täyttä bussia sen vuoksi, että pitää päästä kaupassa käymään ja vielä vaihtaa kuulumisia kaupassa tuttaviensa kanssa, että bussin matkan jatkuminen viivästyy oikein kunnolla. Osalla bussimatkustajista oli siinä vaiheessa määränpäähänsä vielä 2-3 tunnin matka, minullakin vielä lähemmäs tunnin matka, joten siinä sietäisi vähän ajatella. Kaiken lisäksi sitten kun vihdoin pääsimme matkaa jatkamaan, niin tämä mummo jää ensimmäisellä pysäkillä pois, vain vähän matkaa siitä kaupasta. Mummolla ei ollut kovin painavannäköisiä ostoksia ja muutenkin vaikutti aika hyväkuntoiselta, joten miksi piti sitä bussia siis viivästyttää? Miksi ei olisi voinut kävellä sitä lyhyttä matkaa, niin että bussi olisi päässyt heti jatkamaan matkaansa?

Itse olen monenlaista bussimatkoilla nähnyt, mutta tämä menee röyhkeimmissä näkemissäni bussikokemuksissa sijalle yksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö teko ikäihmiseltä. Kuljettajan olisi pitänyt mielestäni jatkaa matkaa odottamatta häntä. 

Minä odotin bussia pari päivää sitten kaupungissa. Pysäkillä oli iäkäs nainen ostoskärryn kanssa ja nuorempi nainen, joten olin nousemassa bussiin heidän jälkeensä. Pysäkille tuli juuri ennen bussin lähtöä nuori nainen, joka ryysäsi ensimmäisenä bussiin. Seuraavana meni keski-ikäinen nainen ja viimeisenä vanhus. Olin jälleen kerran hämmästynyt siitä, ettei kumpikaan nuoremmista naisista ymmärtänyt päästää vanhusta bussiin ensimmäisenä. Epäkohteliasta - ja röyhkeää.

Vierailija
2/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö teko kuskilta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tökerö teko ikäihmiseltä. Kuljettajan olisi pitänyt mielestäni jatkaa matkaa odottamatta häntä. 

Minä odotin bussia pari päivää sitten kaupungissa. Pysäkillä oli iäkäs nainen ostoskärryn kanssa ja nuorempi nainen, joten olin nousemassa bussiin heidän jälkeensä. Pysäkille tuli juuri ennen bussin lähtöä nuori nainen, joka ryysäsi ensimmäisenä bussiin. Seuraavana meni keski-ikäinen nainen ja viimeisenä vanhus. Olin jälleen kerran hämmästynyt siitä, ettei kumpikaan nuoremmista naisista ymmärtänyt päästää vanhusta bussiin ensimmäisenä. Epäkohteliasta - ja röyhkeää.

Miinuspeukuista tunnistaa kätevästi palstalla kirjoittavat röyhkeät...

Vierailija
4/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nykyihmisen käytöstä. Tuollaisia ihmisiä on miljardeja.

Vierailija
5/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas nössö kuski.

Tuollaista se on kun antaa muitten hyppiä silmilleen.

Vierailija
6/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin vanhuksissa on ärsyttävää tuo kun eivät monesti tajua että vaikka heillä ei ole kiire jonnekin, muilla saattaa olla elämää elättävänä ja ei jaksaisi odottaa että vanhus saa dementiajorinansa hoidettua asiakaspalvelijan kanssa, jonka kanssa ei ole enää mitään tarvetta puhua.

Vierailija
7/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhuksia pitää kunnioittaa ja auttaa, mutta mielestäni "nuoret ja nopeat" saisivat mennä bussiin ensin. Muut ovat jo paikoillaan bussin takaosissa kun hidas mummo tai pappa pääsee vasta bussin kyytiin ja ihmettelee mites tätä kortinlukijaa käytetään. On muuten siinä tukkona kaikkien edessä ja liikkuu hitaasti paikalleen.

Ja kyllä, tätä saa soveltaa minuun jos joskus olen vanha ja hidas.

Vierailija
8/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli terhakka mummeli. Olisit vähän nipistänyt häntä ja sanonut aijabaija.

Vierailija
9/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhuksia pitää kunnioittaa ja auttaa, mutta mielestäni "nuoret ja nopeat" saisivat mennä bussiin ensin. Muut ovat jo paikoillaan bussin takaosissa kun hidas mummo tai pappa pääsee vasta bussin kyytiin ja ihmettelee mites tätä kortinlukijaa käytetään. On muuten siinä tukkona kaikkien edessä ja liikkuu hitaasti paikalleen.

Ja kyllä, tätä saa soveltaa minuun jos joskus olen vanha ja hidas.

.

No kuskin pitäää odottaa kuitenkin, että mummeli pääsee paikalleen. Mielestäni on hyvä, että mummot menee ensin ja könyää paikalleen. Vikkelät nuoret eivät kaadu vaikka kuski lähtisi liikkeelle, ennen kuin he ehtivät istumaan.

Vierailija
10/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksessa bussikuski oli outo. Mummo on ajalta jolloin Onnikka odotteli kaupassa kävijöitä ja pysähtyi matkustajan postilaatikon eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä