Ärsyttää oma tietämättömyys ja muiden irvailu ym. asenteet
Minä olen just sellainen peruskeissi, jolle vanhemmat eivät opettaneet mitään. Olen 24 ja vieläkin opettelen perusasioita kodin hoidossa ja ruuanlaitossa jne. Paljon on myös vaikuttanut masennus, joka tavallaan teki minusta kiinnostumattoman elämää kohtaan. Siksi vasta nyt alan pienin askelin rakentaa elämääni lähtien perusasioista. Osallistun myös kuntouttavaan työtoimintaan. Törmään toki vieläkin asioihin jotka minun "kuuluisi" tietää, mutta en tiedä. Eikä googlestakaan löydy mitään. Myönnän että monesti käyn foorumeilta kysymässä neuvoa, kuten tämä, ja ihmisten nuiva, irvaileva, alentava, väheksyvä ja lähes idiootiksi haukkuminen ärsyttää todella paljon. Minua on jopa alkanut hävettämään "tyhmien" kysyminen. Toisaalta tämä rajoittaa sosiaalielämääkin paljon kun on aikuiseksi niin jäljessä. Mutta ehkäpä tämä koskee enemmänkin mt-ongelmaisia. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (2)
Eiköhän uusavuttomia ole ikäisissäsi aika paljon ilman mielenterveysongelmiakin. Ja on niitä muutenkin ollut maailman sivu. Jos ei osaa, niin ei osaa. Sitten opettelee. Jos joku vittuilee siitä, niin so what? Oikeasti noloa on se, ettei edes kiinnosta opetella.
Itsekin olin todella käsi monissa esimerkiksi kodinhoidollisissa perusasioissa koska kasvoin kiireisten uravanhempien lapsena, mutta ihmeesti sitä vaan on päässyt ihan normijuttuihin näin aikuisiällä käsiksi.
Kyllä se siitä lähtee! Mitä jos laittaisit tähän ketjuun niitä kysymyksiä - en usko että irvailua tulee kun taustasi olet noin hyvin tässä avannut. Mä ainakin vastailen mielelläni :)