Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka matala kynnys teillä on muuttaa?

Vierailija
29.06.2008 |

Muutatteko te vain huvin vuoksi, työn vuoksi vai tutustuaksenne uuteen paikkakuntaa? Pitääkö olla jonkinlainen side paikkakuntaa vai menettekö te mentaliteetilla "kartta seinään ja tikanheittoon"?

Itse en ole muuttanut ikinä helposti vaan aina on ollut joku todella hyvä syy, nuorempana työ, nykyiselle paikkakunalle jahkaannuin miehen takia. Mutta itse en voisi kuvitellakaan muuttavani esim. Kuopioon, jonne ei ole minkäänlaisia siteitä eikä syytä muuttaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkeinpä minne vaan! Muuttaminen uuteen kotiin ja paikkaan on aina ollut jännä uuden alku. Paikkakunnalla ei niin kauheasti väliä, mutta kodin tulisi olla aina viihtyisä ja miellyttävä.

Mutta nykyään tuntuu jo hieman päinvastaiselta, että haluaisinkin että "jämähtäisimme" jonnekin, on vähän olo ettei kuulu mihinkään. Haluaisin jotain pysyvämpää, mutta sitä ei nyt ole ihan lähivuosinakaan tiedossa vielä.

Vierailija
2/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne ei ole ollut mitään siteitä ennestään. Nyt olen kuitenkin vakiintunut mieheni kotikaupunkiin, jonne muutin oikeastaan hänen lapsensa takia, jotta miehen ja lapsen tapaamismatkasta ei tulisi pitkä. Elämäntilanteen muuttuessa voisin muuttaa helposti poiskin, mutta toivon voivani jäädä tänne loppuiäkseni. Kerta kerralta ystävien saaminen uudelta paikkakunnalta on ollut vaikeampaa, enkä oikeastaan välittäisi aloittaa enää täysin alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi pari kertaa kaupunginsisäisesti, kun ensimmäinen asunto siellä ei ole ollutkaan hyvä. Voisin kuvitella, että jatkossakin muutetaan vain työhön liittyvistä syistä, ei tikkaa heittämällä. Aina pitää olla joku syy.

Vierailija
4/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä opintojen ja töitten perässä kyllä, kun nuoria ollaan. nyt jo toivoisin juurtumista, mutta edelleen ollaan väliaikasessa tilanteessa... muuttamisessa on omat hyvät puolensa, mutta paljon huonojaki.n

Vierailija
5/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan näin tikanheitto-periaatteella muuttaisi.

Kyllä minulla joku syy pitäisi olla muuttaa ko. kaupunkiin. Ja minulle kävis ihan mikä kaupunki maailmassa tahansa.

Mutta syy voi sitten olla ihan fiilispohjainen. Eli jos olen vaikka käynyt kaupungissa ja on ollut sellainen "kotoinen" olo, niin se olis jo hyvä syy muuttaa.

Ja sen verran realisti olen että kyllä pitäisi sitten järjestyä sieltä työ, asunto yms. perusasiat.

Vierailija
6/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan muutettu eri puolille Suomea noin 600 km säteellä. Sen jälkeen ollaan työn vuoksi muutettu 6000 km päähän sekä 7000 km päähän. Nyt ollaan "huvin vuoksi" muuttamassa 13000 km päähän, paikkaan joka on molempien "unelmamaa". Eli varmaan aika helposti sitten muutetaan, eipähän kerry turhaa tavaraa kotiin. :)

Vierailija
7/7 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opiskelujen takia, sitten työn takia ja viimeksi miehen työn takia. Aina ollaan kuitenkin palattu tähän molemmille tutulle talousalueelle, joko kaupunkiin tai sen naapurikuntaan. Muuttoja oli siihen tahtiin, että pojalla 4v oli 5. koti.

Nyt meillä on oma talo ja sitä ollaan laitettu kuntoon omin pienin kätösin rakkaudella ja tunteella ; ) joten ihan heti en olisi muuttamassa tästä mihinkään. Poika on luvannut kärrätä meidät vanhainkotiin sitten kun se aika tulee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi