Miksi tekisin töitä hulluna
tai yleensä vain siksi että himotsisin tavaraa,jonka eteen pitää tehdä niin paljon uhrauksia? Tyydyn vähään ja olen tyytyväinen. Kukaan ei riepota, en ole kellon kanssa naimisissa. En tarvitse materiaa näyttääkseen kellekään.Taisin juuri löytää sisäisen rauhan.Mahtava fiilis.
Kommentit (10)
Eli mieluummi olette työttömiä kun teette mitään elantonne eteen? Vai onko teillä rennot työt?
Itse en oikein ymmärrä, olen kunnianhimoinen ja nautin haastavasta työstä. Materiaa en himoitse, mutta hyvä ruoka ja reissut toki vievät rahaa.
Työttömänä en haluaisi olla. Mutta mietin tässä juuri, että kannaato edes lukea maisteriksi. En tiedä haluanko olla alallani päällikkötehtävissä. Iso vastuu ja vaikka palkka nousee, niin en tiedä onko se nyt niin tärkeää. Ja kyse ei ole mistään yli 5000 palkasta muutenkaan. Johtajatasolla olisi jokunen tonni enemmän.
Vastuu tuo mukanaan stressiä ja vapaa-aika vähenee.
Tajuan kyllä, jos jollain on työ jota intohimoisesti tykkää tehdä. Itse olen löytänyt vain harrastuksia, joiden suhteen olen innokas. Niissä en ole niin hyvä, että yltäisi ammattiin asti. Olen tehnyt hanttihommia mm. hyllytystä kaupassa ja ne päivät menee ihan perkeleen hitaasti, oottaen että pääsis kotiin ja ärsyyntyen käsien kuivumisesta ja muusta.
Olen miettinyt, että yliopistosta voisi löytyä joku ala, jota olis kiva opiskella. Mutta sitten sais olla köyhänä opiskelijana vuosia, se ei oikein houkuttele.
Tuo on ihan ok jos itse kustannatte laiskottelunne. Toisten ihmisten kustannuksella eläminen on alhaista, pois lukien tietysti äitiysloma, opiskelu, sairaus tai vastentahtoinen työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan ok jos itse kustannatte laiskottelunne. Toisten ihmisten kustannuksella eläminen on alhaista, pois lukien tietysti äitiysloma, opiskelu, sairaus tai vastentahtoinen työttömyys.
Höpöhöpö. Hyvä vaan että osa on pois vapaaehtoisesti työelämästä niin on meille työhevosille enemmän töitä.
On se vaan niin hienoa löytää sisäinen rauha ja elää leppoisasti muiden tienaanilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
en nyt sitäkään pitäisi kauhean korkean moraalin touhuna, että opiskellaan 2 tutkintoa ja pamahdetaan sen jälkeen paksuksi. Töitä sitten mietitään nelikymppisenä.
Samoilla linjoilla juu.