Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wikipedia eri kielillä

Vierailija
08.03.2016 |

Olen huomannut selatessani Wikipediaa eri kielillä, että suomeksi on olemassa aika paljon artikkeleita väkilukuun nähden (n. 5,5 miljoonaa), samoin viroksi (väkiluku 1,3 miljoonaa). Ruotsiksi taas on paljon vähemmän ja suppeampia artikkeleita, vaikka Ruotsin väkiluku on n. 9,7 miljoonaa. Mistähän tämä mahtaa johtua, sitä olen usein miettinyt. Onko vain niin, että toisten maiden Wikipedioissa on enemmän innokkaita tekijöitä, vai lieneekö syynä joku kulttuuriero.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on muutenkin sisällä istuvaa ja ruutuun tuijottavaa kansaa. Esim. kaikki instagarmit ja facebookit on täällä paljon suositumpia kuin useimmissa muissa maissa.

Vierailija
2/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on muutenkin sisällä istuvaa ja ruutuun tuijottavaa kansaa. Esim. kaikki instagarmit ja facebookit on täällä paljon suositumpia kuin useimmissa muissa maissa.

Voi olla. Ja Virossa taas ollaan hirveän teknologiaorientoituneita. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut selatessani Wikipediaa eri kielillä, että suomeksi on olemassa aika paljon artikkeleita väkilukuun nähden (n. 5,5 miljoonaa), samoin viroksi (väkiluku 1,3 miljoonaa). Ruotsiksi taas on paljon vähemmän ja suppeampia artikkeleita, vaikka Ruotsin väkiluku on n. 9,7 miljoonaa. Mistähän tämä mahtaa johtua, sitä olen usein miettinyt. Onko vain niin, että toisten maiden Wikipedioissa on enemmän innokkaita tekijöitä, vai lieneekö syynä joku kulttuuriero.

Suomalainen Wiki on vitsi vrt. englannin kielinen.