Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainon sisällä pysyvästi laihduttaneet!

Vierailija
08.03.2016 |

Miten onnistuitte? Itse aloitin noin viikko sitten laskemaan kaloreita, joita syön 1300/pv. Tietenkin kiinnitän huomiota myös ruuan laatuun, valkoinen sokeri, vehnä ym. on pannassa. Syön kasviksia, vihanneksia, marjoja, hedelmiä joskus, tummaa leipää, täysjyväpastaa / perunaa / riisiä satunnaisesti, lihaa, kalaa, kanaa. Kuntoilen 4-5x vk rankasti. En siis ole mikään hoikka, vaan ihan ylipainon rajoilla mennään, ja tarkoituksena olisi pudottaa muutamia kiloja ja kiinteyttää kroppaa. Löytyykö täältä normaalipainon sisällä laihduttaneita/laihduttajia, jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin 4 kiloa normaalipainon sisällä ihan vain saadakseni turvotuksen kuriin ja vaatteet taas istumaan päälle. Mulle toimi hyvin 5:2 ja pilates. Jo tuota ennen olin käynyt ilman suurempia tuloksia salilla enkä edes pitänyt siitä joten tuo pilates oli paljon tehokkaampi mun kropalle.

Nuo kilot putosi n vuoden aikana eikä ole tulleet takaisin. Pilateksella (ja nyt fascialla) olen saanut kropan kiinteäksi ja muodot kohdalleen hitaasti mutta varmasti vaikka ikää on jo 50+v.

Enää pidän n 600-800 kalorin päiviä satunnaisesti esim juhlien jälkeisenä maanantaina tai matkojen jälkeisellä viikolla mutta muuten syön ihan normaalisti. Tosin olen aina ollut pieniruokainen ja treenatessakin syön vain n 1500 kalorin edestä. En tarvitse enempää. Ravinto on laadukasta ja hiilarit hitaita, lähinnä täysjyväviljoista ja hedelmistä.

Vierailija
2/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla onnistuin.

Vierailija
4/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainon ylärajoilla nyt, BMI 24. Viime vuonna laihduin yli 20 kg, ja nyt haluaisin vielä vähän alle 10 kg laihtua. Syön alle 1 000 kcal päivässä, ja tällä tavalla lähtee alle kilo viikossa. Tuohon alle 1 000 kilokaloriin mahdollisimman paljon vihannesta ja matalakalorista proteiininlähdettä, kuten rahkaa, kalaa, kanaa... En juurikaan liiku viikonloppuja mukaan lukematta.

Vierailija
5/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksella ja vähähiilihydraattisella -17kg noin 4 vuotta sitten, nyt syön normaalisti  ja on tullut takaisin max. 6kg.

Vierailija
6/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii parhaiten kasvisruokavalio eli syön pieniä annoksia mutta tiheään. Liikun joka päivä reippaasti väh. 10 km.

Vierailija
7/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainon ylärajalla kun aloitin vhh-ruokavalion.  Kiloja ei lähtenyt, mutta vaatteiden koko pienentyi.

Vierailija
8/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen normaalipainon ylärajoilla nyt, BMI 24. Viime vuonna laihduin yli 20 kg, ja nyt haluaisin vielä vähän alle 10 kg laihtua. Syön alle 1 000 kcal päivässä, ja tällä tavalla lähtee alle kilo viikossa. Tuohon alle 1 000 kilokaloriin mahdollisimman paljon vihannesta ja matalakalorista proteiininlähdettä, kuten rahkaa, kalaa, kanaa... En juurikaan liiku viikonloppuja mukaan lukematta.

Normaalipainon sisällä pudotus 20+10kg?? Onkohan noin?

Vierailija
9/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 15kg normaalipainon sisällä, pysyvästi. Aloitin 1-2kk karppausjaksolla ja se vei pysyvästi himot sokeriin ja valkoiseen leipään. Nykyään syön vhh-painotteisesti mutten juuri vahdi mitä suuhuni pistän, makeaa ei edelleenkään tee mieli.

Pari kiloa tuli takaisin kun aloitin kuntoilun, mutta mittanauhan mukaan lähtenyt pari senttiä ennestään joten lihasta taitaa olla.

Vierailija
10/10 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihan vain syömällä suht terveellisesti ja liikkumalla jonkin verran. Vähensin kaloreita ja herkkuja pikkuhiljaa ehkä kuukauden ajan ja aloitin liikunnankin pikkuhiljaa enkä stressanut liikaa tyyliin, "Paino pitää saada laskemaan nyt ja heti!" Söin pääasiassa terveellistä ruokaa, noin 1400-1600 kalorin edestä, mutta annoin itseni myös syödä herkkuja silloin tällöin enkä antanut esim. sipsipussin syömisen kerran kuussa lannistaa yhtään. Tarkkailin makroja IIFYM-periaattella ja sen ansiosta ei tuntunut oikeastaan lainkaan siltä, että olin laihiksella.

Laihduin yli 10 kg alle vuodessa ja paino on hyvin pysynyt samassa, vaikka en enää edes viitsi paljon liikkua (arkiliikuntaa lukuunottamatta) tai tarkkailla makroja. En vaan syö liikaa ja koitan vähän huomioida mitä laitan suuhuni. Eli suht terveellistä ovo-vegetaarista, gluteenitonta ja vehnätöntä ruokaa.  Sopivasti rasvaa. Sokeria olen myös viime aikoina joutunut vähentämään aikalailla, terveydellisitä syistä.

Pakko muuten sanoa, että jos urheilet tosi rankasti, niin 1300 kcal on AIVAN liian vähän. Tollainen itsensä näännyttäminen ei ole terveellistä ja paino ei pysy poissa sitten kun laihis on ohi. Oikeastaan pitäisi yrittää ajatella tätä pysyvänä elämänmuutoksena eikä niinkään laihdutuskuurina. Pystytkö tekemään mitä nyt teet koko loppuelämäsi ajan?