Palstalääkärit,mikä mun sydäntä vaivaa?
Viimeaikoina aina kovan fyysisen rasituksen jälkeen sydän on alkanut muljahdella ja huimaa samalla. Kohtaus on pian ohi eikä tule muulloin kuin kovassa rasituksessa. Nyt en meinaa enää uskaltaa lähteä juoksemaan,kun tiedän mitä siitä seuraa :( Onko tämä vaaratonta vai onko mulle kehittymässä jotain vakavampaa?
Kommentit (11)
1. Aloituksesta puuttuu olennaista tietoa, kuten ikäsi, sukupuolesi, kuntosi ja yleiset tiedot elämäntilanteesta ja siihen liittyvistä muutoksista.
2. Edes näillä tiedoilla ei kukaan pysty netin kautta mitään sulle sanomaan, eli: mene lääkäriin.
Rasituksesta johtuva sydän oireilu pitää AINA tutkia lääkärissä. Eikä juuri kannata ootella.
Ootko rasittunut? Minulla samanlaista. Mutta johtuu psyykkisestä ja fyysisestä ylirasituksesta; leposyke on korkea ja fyysinen rasitus + väsymys saa aikaan epäsäännöllistä ja nopeaa sykettä. Silloin kun syke on oikein nopea, on vähän hankala hengittää, ja sitten syke taas laskee, ja sitten taas nousee. Epämiellyttävän tuntuista. Mut tätä ilmenee lähinnä iltavuorojen jälkeen ja se menee nukkumalla ohi. Aamulla olo on taas normaali.
Tässä taustaa: nainen,36v,hyväkuntoinen,ei mitään sairauksia tai juuri sairastettuja infektioita. Stressiä kyllä on parin erittäin rakkaan ihmisen kuoltua vähän ajan sisään. Olen paniikkihäiriöön taipuvainen,enkä ole viime aikoina nukkunut hyvin. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka. Liikun paljon lähinnä kuntoilumielessä.Isälläni on sepelvaltimotauti ja molemmilta puolilta isovanhemmilla myös ollut infarkteja.-ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä taustaa: nainen,36v,hyväkuntoinen,ei mitään sairauksia tai juuri sairastettuja infektioita. Stressiä kyllä on parin erittäin rakkaan ihmisen kuoltua vähän ajan sisään. Olen paniikkihäiriöön taipuvainen,enkä ole viime aikoina nukkunut hyvin. Olen ruumiinrakenteeltani hoikka. Liikun paljon lähinnä kuntoilumielessä.Isälläni on sepelvaltimotauti ja molemmilta puolilta isovanhemmilla myös ollut infarkteja.-ap
Uskoisit nyt vaan että lääkärille.
Ei ole näes oikea tilanne olla itsepäinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli nesteytys on kunnossa, niin oireilun selittää neurologiset tekijät (stressi/ahdistus). Varmuuden saat kun otatat EKG:n
Lääkäriin