Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos

Vierailija
07.03.2016 |

ei muista syödä, ei tule sellaista tarvetta syödä? Eikä ole kyse mistään dementoituneesta henkilöstä. Tavallaan huomaa vasta kun olo on fyysisesti tosi huono.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko outoa, mutta rasittavaa ainakin. Koskaan ei ole nälkä, syöminen kuvottaa ja tuo huonon olon. Mutta pakko on syödä, muuten tulee heikko olo, pyörryttää ja vatsaan koskee. Täytyy elää kellon mukaan, ja laskea että tulee syötyä tarpeeksi.

Vierailija
2/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä järin. Itse olen ollut tuollainen vähän aina. Joskus lapsena jopa pyörryin tietokoneella pelatessani nestehukkaan, kun en muistanut juoda. Ja syöminen täytyy tehdä kellon ja järjen mukaan, koska näläntunnetta en koe koskaan. Pelkästään sitten kun on tosi tosi kauan ollut syömättä, tulee ikävä olo.

Lieneekö tämä sen peruja, kun lapsuudessani äiti uskollisesti noudatti ohjetta, että vauvaa ei saa hemmotella syöttämällä kun se huutaa, vaan "tieteellisesti" tietty määrä kertoja vuorokaudessa kellon mukaan... Vauvana jo tarvinnut tukahduttaa nälän tunne, koska siihen ei ole kerran reagoitu että nälkää ilmaisee, joten ei se aikuisenakaan enää toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö vain johonkin esimerkiksi jännitävään tilanteeseen? Jos on jokapäiväistä, epäilisin ehkä jotain keskittymisongelmia.

Vierailija
4/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin nuorempana. Äitini joutui muistuttelemaan mua syömisestä kun muuten vaan unohdin enkä enää meinannut pystyssä pysyä. Olin kuitenkin normaali painoinen eikä mulla ollut mitään syömishäiriötä.

Vierailija
5/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö vain johonkin esimerkiksi jännitävään tilanteeseen? Jos on jokapäiväistä, epäilisin ehkä jotain keskittymisongelmia.

Ei liity mihinkään tilanteisiin vaan ihan yleensäkin, syöminen on jotenkin pakkopullaa, pitäisi varmaan kehittää joku selkeä rytmi niin tulisi syötyä normaalisti.

Vierailija
6/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity mihinkään tilanteisiin vaan ihan yleensäkin, syöminen on jotenkin pakkopullaa, pitäisi varmaan kehittää joku selkeä rytmi niin tulisi syötyä normaalisti.

Eli siia kyse ei ole unohtamisesta, vaan siitä ettei yksinkertaisesti tee mieli? Oletko ehkä masentunut?

Vierailija
7/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siia kyse ei ole unohtamisesta, vaan siitä ettei yksinkertaisesti tee mieli? Oletko ehkä masentunut?

En ole. Siis unohdan eli saattaa mennä tosi pitkiäkin aikoja niin ettei ole syönyt ihan huomaamatta ja sitten on kauhea olo. Ja ruoka aina maistunut huonosti, suurin osa vaan inhottaa.

Vierailija
8/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka eivät tosiaan koskaan tunne näläntunnetta. On sille joku lääketieteellinenkin termi olemassa.

Vierailija
9/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa ja rasittavaa, ettei otsikkoon voi sisällyttää aihetta.

Vierailija
10/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on oikein flow-tilaan päässyt, ei tuollaisiin pikkuseikkoihin kiinnitä huomiota.

Vierailija
11/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat?

Vierailija
12/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on oikein flow-tilaan päässyt, ei tuollaisiin pikkuseikkoihin kiinnitä huomiota.

Niinhän se on, syöminen on muutenkin ihan yliarvostettua.

Vierailija
13/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

vajaa 50 kg, miten niin?

Vierailija
14/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

vajaa 50 kg, miten niin?

Ei kun oikeasti. :)

Vierailija
15/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne nälkää. Enkä ole koskaan voinut ymmärtää niitä ihmisiä, jotka eivät saa päivää käyntiin ilman aamupalaa tai meinaavat pyörtyä jos eivät saa ruokaa jonain tiettynä kellonaikana. Vatsani ei ole kurissut koskaan. Mä voin olla syömättä päiväkausia, jossain vaiheessa vaan iskee niin hirveä vatsakipu että tietää että olisi pitänyt syödä. Yleensä menenkin kaksi tai kolme päivää syömättä ja mätän sitten ruokaa monen ihmisen edestä. Ei fiksua, ei terveellistä ja uskokaa tai älkää, mutta olen myös hieman lihava. Olen yrittänyt opetella syömään kellon mukaan neljä kertaa päivässä, mutta en saa vaan alas sitä ruokaa niin usein. Sitten kun ruokaa syön niin tykkään kyllä syömisestä (ja kaikista herkuista, eipä nämä kilot tyhjästä ole tulleet). Jonkinlainen syömishäiriö tämä varmaan on.

Vierailija
16/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en tunne nälkää. Enkä ole koskaan voinut ymmärtää niitä ihmisiä, jotka eivät saa päivää käyntiin ilman aamupalaa tai meinaavat pyörtyä jos eivät saa ruokaa jonain tiettynä kellonaikana. Vatsani ei ole kurissut koskaan. Mä voin olla syömättä päiväkausia, jossain vaiheessa vaan iskee niin hirveä vatsakipu että tietää että olisi pitänyt syödä. Yleensä menenkin kaksi tai kolme päivää syömättä ja mätän sitten ruokaa monen ihmisen edestä. Ei fiksua, ei terveellistä ja uskokaa tai älkää, mutta olen myös hieman lihava. Olen yrittänyt opetella syömään kellon mukaan neljä kertaa päivässä, mutta en saa vaan alas sitä ruokaa niin usein. Sitten kun ruokaa syön niin tykkään kyllä syömisestä (ja kaikista herkuista, eipä nämä kilot tyhjästä ole tulleet). Jonkinlainen syömishäiriö tämä varmaan on." - Saanko kysyä, että särkeekö sinulla lainkaan päätä ennen tuota vatsa kipua tai samanaikaisesti? - Kyselen vain koska itse en yleensä ihan päivä kauisia -useampaa kuin kahta, tai kolmea - ole syömättä,.. Mutta usein syömättömyyteni huomaan siitä, että päätäni kivistää sen sijaan vatsaani sattuu harvemmin... Mutta joo ei tällainen jojoilu, mitä itselläni toisinaan esiintyy -ole siis pikkuhiljaa sanut opetettua itseni syömään vaikkei olisi ns. nälkä- mutta siis jojoilu, jossa olin pitkiä aikoja syömättä ja sitten kun aloin syödä, niin saatoin syödä vaikka hevosen...ja sitten taas syömättä...

Vierailija
17/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei särje päätä, pelkästään vatsaa. Tuntuu siis kuin joku raapisi veitsellä siellä vatsan seinämissä, kipu saattaa mennä hyvin kovaksi eikä ole välttämättä yhdessä paikassa.

Vierailija
18/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei useinkaan ole mitään tarvetta syödä, en saata muistaa koko asiaa, mutta jossain vaiheessa tulee kyllä nälkä. Nykyisin ahmin vähän öisin, koska syön mirtazapiinia, mutta olen ollut alipainoinen tämän takia. Juurikin painoin alle 50 kg.

Vierailija
19/19 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei tule käytännössä koskaan nälkä ( lapsena olin useammin nälissäni, ehkä 1-5 kertaa kuussa ). Saatan silti saada ahmiskohtauksia erityisesti jos verensokerini on matalalla. Joskus huomaan olevani illalla huonovointinen ja juoneeni pelkästään kahvia. Olen lievästi ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän