Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

löytyykö täältä vuorotyöläisiä?

Vierailija
07.03.2016 |

Millaista on arkenne \ päivien rytmi?
Millaisia vuoroja ja kuinka usein esim vklp vapaita.

Itse ravintola alalla. Vuorot 7-15.30 ja 14.30-23. Joka viikko vuoroja sekaisin. Vklp vapaita n. Kerran kuussa. Välillä tuntuu että itse aina vaan töissä vaikka onhan moni muukin vuorotyössä. Mutta harvinaisen vähän tuolla muita kun rekkoja näkee kun ajelen illasta kotiin. Työmatkani on vajaan tunnin - 60km. Kyllästyttää ja haaveilen ma-pe työstä 7-15. Nyt ei ole esim mahdollisuutta että kävisin joka ti klo 20 jumpassa koska pääsisin sinne ehkä 1-2x kk. En seuraa oikein sarjoja koska töiden takia tipun kumminkin kärryiltä - jos niitä ei nää nettipalveluista. Mieheni on duunarihommissa eli aina aamuissa ja vklp vapaata ja sekös ärsyttää. Hän menee nukkumaan aina viimeistään 22.30 mutta viikonloppuisin jos minä menen aaamuun minä kyllä voin valvoa ja vähentää yöunia yhteisen ajan vuoksi. Alallani on joko tosi kiire tai hiljaista. Kahvi tai lounastaukoja ei tunneta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski olen. Aamuvuorot klo 04-18  ja iltavuorot klo 11-03 välillä. Työvuoron kesto 5-12h. Meillä on säännöllinen kierto, 1 viikonloppuvapaa, 2 viikonloppua töissä, la töitä ja su vapaa ja sama alusta.

Ei juuri muuta elämää ole. Säännöllistä harrastusta ei voi aloittaa, ei tavata ystäviä tosin ei niitä enää 20 työvuoden jälkeen enää olekaan. Tallentava digiboksi on kätevä sarjojen katsomiseen. En kyllä vaihtaisi päivätyöhön. Palkka tippuisi 30%. Lisäksi aikaiset aamut ja myöhäiset yöt ovat ihanan rauhallisia (pl. viikonloput).

Vierailija
2/3 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös olen ravintola-alalla ja työajat melko samanlaisia, mutta alkavat ja loppuvat myöhemmin. Kyllä sitä pari vuotta teki ihan mielellään, kun olisi ollut vaihtoehto jäädä työttömäksi (olen amk:n käynyt mutta oman alan töitä ei ole löytynyt), mutta nyt 5 vuoden jälkeen alkaa hajottaa ja urakalla! Että tämänkö takia sitä opintolainaa on otettu? Ja miten perustan perheen kun 3-4 iltaa viikossa menisi töissä mutta aamulla ei kuitenkaan saisi nukkua?

Olen suunnitellut lähteväni opiskelemaan jälleen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jou, toimittaja. Olen töissä välillä 04-24. Ihan epäsäännölliset työvuorot, miten milloinkin. Ja viikonloppuisin ja juhlapyhisin. Työpäivän pituus yleensä 7,5-8 h, joten kolmiviikkoisjaksossa on yksi arkivapaa.

Perseestähän tämä on, varsinkin kun ikääkin alkaa olla. Kauheimpia on nuo aamuvuorot kun täyson kesken uniensa joutuu menemään duuniin ja päivän kiirein hetki on heti silloin aamuyöstä. Veren maku suussa kasaat kiirellä lähetykseen parin tunnin päähän materiaali, ja asiavirheitähän ei tietenkään saa tulla... Teknisiä virheitä ei myöskään.

On tämä todella kaukana siitä maailmanparantamis-journalismista, jota joskus aikoinaan lähdin opiskelemaan. Laskin tässä juuri, että mun pitää hallita pitkälle toistakymmentä erilaista sovellusta hr:stä erilaisiin editointijärjestelmiin. Kun on väsynyt, tuo kuormittaa ihan sikana.

Onneksi miehellä on päivätyö, hän pystyy pyörittämään taloutta silloin kun vaimo on töissä.

Työvuoroihin voi esittää yhden vuoropyynnön per viikko, mutta se pitäisi osata esittää noin kuukautta ennen. Käytännössä epäsäännöllinen työ karsii aika tehokkaasti kaikki tiettyyn ajankohtaan sidotut harrastukset. Vähätkin vuoropyynnöt on pakko ajoittaa lasten harrastuskuskausten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan