++ HELMIkuiset lauantaina++
Kommentit (9)
ja nyt on taas edes vähän parempi olla. Itseasiassa vietiin poika mummolaan ja käytiin itse abc:lla kahvilla. Olikin ihan kiva päästä pois kotoonta hetkeksi. Sitten intouduin kolaamaan aamulla sataneet lumet pois ja imuroin ja sitten mentiinkin saunaan, sieltä juuri tulin pois. Nyt sitten kun kaksi ässää käytetty ja se kolmas kuuluisa ei nyt miestäkään kauheesti innosta (johtuen tuosta lima-verivuodosta) niin otinpa ihan oman kolmennen ässän käyttöön. S iideriä tässä naukkailen. Alkoi kauheasti tekemään mieli ja tuskimpa lasillisesta mitään haittaa on. Korkeintaan saa olon vähän rennommaksi enkä laittaisi sitä ollenkaan pahakseni.
Kuumetta: Kiitos tsempeistä. Jos meillä olis tuo synnäri lähempänä niin olisin varmasti käynyt tänään näyttäytymässä, mutta kun tosiaan tunnin meiltä melkein sinne ajaa niin en viitsi " turhaan" sinne lähteä.
Jos ei olo yhtään parane niin kyllä sinne huomenna soittelen, joskos suostuisivat sitten edes katsomaan mikä on tilanne. Eilen siis kohdun ulkosuu auki yhdelle sormelle, sisäsuu kiinni ja kaula pehmeä ja 1cm pitkä. Joten aika alkutekijöissä, kuten kätilö fiksusti sanoi.
Tsemppiä myös muille " kärvistelijöille" . JA onnea vauvan saaneille.
-sitruuna taas-
Kävin synnärillä käyrillä. Olin niin loistavaa liikkumista ja riehumista vatsassa, että lääkäri ei halunnut edes tavata vaan passitti kotiin. No se siitä. En uskaltanut muuta toivoakaan kun ei mitään tehosuppareita. Nyt kyllä on puoli tuntia supistanut ihan kunnollakin, mutta eiköhän ne tästä kun käyn vessassa...
Sitruuna - hyvä idea se siideri, varsinkin saunan päälle.
Kätilö tänään oli muuten sama jonka luona olin " synnyttämässä" cytotecin jälkeen 7.2. Nyt tuo sanoi että olen nyt sen näköinen naamastani, että synnytys on parin pvän sisällä. Kysyin että siis kypsän näköinenkö? Sanoi sitten että huulet turvoksissa ja sillai erilailla kuin silloin edellistiistaina. Kypsää näköäni kyllä lisää leuan kukkiminen. Koko raskauden on ollut tosi hyvä iho, mutta nyt iskee pientä finniä koko leuan ja nenän alusen täydeltä.
Onneksi on viikonloppu ja mies on kokkaamassa. Ei ole vielä tänään mennyt hermotkaan esikoisen kanssa. Kyllä tämä tästä.
Tsemppiä kaikille ja nopeita, ei ihan Fassilooran tyylisiä synnytyksiä, ettei tule pakkaseen ;)
tu rv 41+4
Täälläkin edelleen kasassa ilman sen suurempia supistuksia.
" Eräpäivä" on tänään eli sais mieluusti jo vauav syntyä. :)
Mulla on vaikeus päättäää että onko nää supistuksia kun maha periaatteessa menee kovaksi, mutta tuntuu siltä että onkohan se sittenkin vaan sitä että vauva mahassa punkee itseään ulospäin (mahanahkan " läpi" ) ja samalla tuntuu kuin veri ei pääsis kiertämään omassa päässä vaan tuntuu että on pakko niskoja venytellä...
No olipas epämääräinen selitys, mutta ajattelin silti kysyä että onkohan muilla asamanlaisia tuntemuksia?
Onnea taas kaikille nyytin syliin saaneille.
Ekka+masuasukki TASAN Rv40
En ainakaan huomannut, että kukaan olisi aloittanut!?
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! Perästä tullaan... Muttei varmaan kovin pian. Koko eilisen päivän oli taas sellaista kuukautiskipuilua ja illalla jotain lorahti housuun. Ei ollut kyllä lapsivettä!
Miten sitä saisi muutettua ajatuksensa niin, että tätä odotusta voi hyvin todennäköisesti olla vielä muutama viikko jäljellä?? Kun kaikista eniten mua ärsyttää se, että tutkailen ihan koko ajan itteäni ja tuntemuksiani, enkä oikeen pysty ajattelemaan mitään muuta ku sitä, että koska synnytys alkaa...
Esikoiselle nousi korkea kuume edellisyönä. Ehkä olisikin parempi nyt sitten, että vauva tulisi vasta parin päivän päästä, että esikkokin olisi jo tervehtynyt. Enpä saanut eilen synttärilahjakseni vauvaa... Taidan siis seuraavaksi tähdätä esikoisen syntymäpäivään, 23.2. Sillon on jo viikkojakin 40+2. Tai saa vauva tulla koska vain haluaa=)
Onko SITRUUNA lähtenyt? Kun on yleensä ollut aloittamassa pinoja.
Hyvää viikonloppua kaikille ja suppareita niitä toivoville!
Tuu-Tikki82 ja vauveli 39+4
Täällä taas ja toosi omituinen olo... aamulla lorahti jotain housuun -näytti ihan vihreältä ja omituiselta . En tiedä mitä mut kuumaa se oli. Viime yönä tuntui nyt siltä että vauva kiinnittyi =) Kamalat kivut oli alapäässä ja hirmuinen vilske kävi -nyt napa osoittaa kohti lattiaa !!
Sitruuna on voinut mennä ihan hyvinkin ? Kun niin lupaavalta eilen vaikutti. Tsemppiä sinne !
Meillä vaikeuksia saada esikoinen hoitoon jos tulee lähtö ja kovin nopea, oon yrittäny miettiä erilaisia vaihtoehtoja kun mies haluaa mukaan sinne synnytykseen ihan välttämättä ;) No ehkä se vielä ratkeaa...
kaikille nyyttinsä lunastaneille hurjasti ONNEA !!!! oli jo taas monta eilisessä pinossa :)
Nyt meen siivoo keittiöö... aamun jäljiltä !
minkki kera oskun 39+4
Ihan oikeesti alkaa olla jo aikas " kypsynyt" olo. Eilenkin supisteli ihan napakasti muttei säännällisesti. Illalla sänkyyn mennessä taas tuntuivat tulevan vartin välein. Onneksi nukahdin. Olin ihan totaalisen väsynyt edellisen yön sairaalareissusta. Mutta ainakin tunnin välein heräsin supistukseen. Nyt on ihan Zombie olo. Pari kipakkaa supistusta taas tullut aamun aikana.
Mä en ihan oikeesti tiennyt että tää homma voikaan olla näin perseestä. Loppuis supistukset mun puolesta kokonaan jos ei kerran tulosta synny kuitenkaan. *ituttaa ihan armottomasti. Kaikenlisäksi alapää hellänä eilisistä sisätutkimuksista ja sekin takia liikkuminen on yhtä tuskaa.
Järjellä ajateltuna luulisi ettei täs voi enää kauaa mennä mut ei tässä mitään järkeä enää olekaan. Esikoinenkin tuntuu olevan vähän lämmin. En taida edes uskaltaa mitata kuumetta. On kuitenkin taas kipeä.
Anteeksi tää valitus mutta alkaa olla henkisestikkin aika rankkaa.
Puhelimenkin taidan laittaa äänettömälle. Ei ole kuin 5 uteliasta sisarusta jotka kyselee alati ja siihen päälle äidit isit ja anopit.. Tuntuu et viestiä tulee yötäpäivää et joko lähdette taas. Voi Tsiisus.. Taas supisti niin että itku meinaa tulla. JA sairaalalla vaan sanoivat että kyllä ne sieltä on kaikki ajallaan ulos tullut. ARGH!
-sitruuna ja minttuvihtori 40+2-
ONNEA JELTSU, FASSILOORA, ENNI JA KAIKKI MUUTKIN!!! Ihana lukea noita vauvauutisia... Fassilooralla olikin ollut vauhdikas keikka, aika hurja!
Ollaan tarkoituksella touhuttu kaikenlaista tyttöjen kanssa koko viikko, etten koko ajan laskisi tunteja ja päiviä... ei ole tullut sitten kirjoiteltua, lukemassa olen kyllä palstaa käynyt. HYMYHUULI taisi kanssa odotella sektiota niin kuin minäkin, vielä 4 yötä jäljellä, jännittää pysyykö jättiläinen mahassa. Terkkari oli eilen sitä mieltä, että voi olla jo lähellä viittä kiloa, sf-mitta 43! Ja tietty jännittää toi sektiokin, edellisestä jo 4,5v.
SITRUUNAlla taitaa olla sama tilanne kuin mulla melkein tasan 3v. sitten... Esikoinen oli syntynyt sektiolla ja kakkonen supisteli niin kivuliaasti, vaikka oli vain sentin auki, että neljästä viimeisestä yöstä vietin jo kolme salissa. Ja aina vaan tuli palautus kotiin, se oli ihan kamalaa. Vasta kun sain epiduraalin sillä kolmannella yökeikalla, jotenkin rentouduin ja siitä se sitten lähti.
No, hyviä vointeja kaikille vielä loppumetreille, yritän käydä lopputunnelmat vielä tilittämässä ennen keskiviikkoaamua.
adalmiina 39+3
otan osaa,tiedän miltä sinusta just nyt tuntuu!!!
mulla oli sama tilanne et supistaa mut suu ei aukee kunnolla.
tee niinkuin minä, jos et kerkee lähtee nyt tänään...soita aamuyöllä ihan kypsänä synnärille ja sano ettet enää jaksa olla kotona. sit vaan pyydät ronkkimaan kunnolla ja jos ja kun paikat aukee vähän enemmän pyydä puhkaisemaan kalvot,supistukset kyllä kovenee,mut varmasti vauva syntyy!!!!!!!!
ja onnea kaikille vauvansa saaneille
kuumetta ja tyttö 8vrk
Ja heti alkuun ONNEA ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!
MINKKI: pisti silmään tuo kuvailemasi vihreä vuoto... Kannattaisiko soittaa synnärille ja kysyä asiasta. Yleensähän sanotaan että jos lapsivesi on vihreää, se ei ole hyvä asia.. EN halua pelotella, mutta osui vain silmään tuo väri. Ilmeisesti jos lapsi kakkaa veteen, se tekee värin vihreäksi. Sitten voi juoda tätä vettä, ja se ei siis ole hyväksi. Varmistappa asia synnäriltä varmuuden vuoksi, joohan. Minusta myös raskausmyrkytykseen liittyy tuo lapsiveden vihreys. Voihan se olla, että oli sun tapauksessasi vain limatulpan limaa.
Oman navan alla ei uutta. Shoppailin koko päivän esikoisen kanssa Itäkeskuksessa kun mies oli muuttamassa mun työkaverin perhettä. Kävely teki hyvää, tai siis kipeäähän se teki, mutta ihan mukavia suppareita tuli. Samoin nyt kotona. Mulle tuntuu tuo kävely olevan tehokkain supparien aiheuttaja. Vaikka yksi päivä maalasin koko lastenhuoneen ja saunoin sen jälkeen kunnolla, ei tullut kuin pari supistusta. Ja niitähän meistä jokainen jo tässä vaiheessa tahtoo enempi kuin mitään :)
Mikaela rv38+5