Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, etten elämäni aikana "luo" mitään

Vierailija
04.03.2016 |

Olen 34.
Vauvakuumetta ei ole tullut, enkä näe itseäni äitinä. Mies on tyytyväinen lapsettomana.
"Uraa" ei ole eikä tule, opiskelemallani alalla on korkea työttömyys.
Epätoivoissani ajattelen, etten koskaan tule luomaan mitään tai elämään mielekästä elämää.
Vanhempani alkoivat nelikymppisinä odottaa eläkettä ja kuolemaa, pelkään samaa katkeruutta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee luodakaan?

Amerikkalaista hapatusta.

Mielekkyys ja menestys on eri asioita.

Nauti hetkestä.

Vierailija
2/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asioissa olet mielestäsi hyvä? Mitkä ovat parhaat ominaisuutesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee luodakaan?

Amerikkalaista hapatusta.

Mielekkyys ja menestys on eri asioita.

Nauti hetkestä.

Jos trollaat

Ja vastaat omaan trolliisi

Muuta edes kirjoitustyyliä

Vierailija
4/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sanotaan kolmenkympin kriisiksi. Eikä siinä auta ne lapset eikä aina urakaan, ihmisellä tulee sisäisesti epäilys oman elämän merkityksellisyydestä ja tunne siitä ettei ole saanut mitään aikaiseksi.

Jos olet lapseton, mikään ei estä sinua rohkeasti miettimästä, mikä sinulle olisi tärkeää koska sinulla ei ole siinä pieniä tarvitsevia ihmisiä joiden tarpeita miettiä.  Tarve jonkinlaiseen muutokseen alkaa usein epämääräisen levottomalla ololla, hiljaisella ahdistuksella. Sieltä ne omat tarpeet ja toiveet pikkuhiljaa nousee pinnalle, tietoisuuteen, jos niiden antaa nousta eikä pakene niitä.

Omassa kaveripiirissäni monilla on ollut ns. valmis elämä tuossa kolmenkympin korvilla, ja sitten se on mennyt iloisesti sekaisin joko omasta tahdosta tai elämän tahdosta ja useampi palikka elämässä on mennyt ihan uusiksi. Se ei ole kovin hauskaa, jos se ei ole vapaaehtoinen valinta, mutta kun siitä selviää näkee asiat selkeämmin. On taas vähän enemmän oma itsensä ja tietoinen itsestään ja tuntee itsensä paremmin.

Ala nyt vaan ajatella enemmän sitä, millainen olet ja mistä nautit ja mitä kohti haluat mennä, kuin sitä millaisen muotin yhteiskunta on sulle varannut ja kuinka kuuliaisesti siihen pitäisi sopeutua. Siitä ei saa ikinä mitään palkintoa että tekee asiat ulkoapäin tulevien odotusten ja paineiden mukaisesti. Aina sitä ei vaan tajua mitkä niistä asioista mitä tekee, tekee koska olettaa että näin pitää tehdä, ja mitä tekee koska itse oikeasti haluaa niin.

Vierailija
5/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden tarpeiden huomioimisessa.

Olen kiltti ja hiljainen. En aiheuta suurta haittaa muille. Osaan olla näkymätön.

Vierailija
6/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit saada lapsia, kun mieskin on! Minä olen lähes 40 ja sinkku..

Vierailija
7/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee taidetta, tai vaikuta internetissä.

Vierailija
8/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiltti ja hiljainen. En aiheuta suurta haittaa muille. Osaan olla näkymätön.

Voisitko löytää merkitystä ja luomisen iloa vapaaehtoistyöstä? Aina on tarvetta ihmisille, jotka osaavat kuunnella ja huomioida muiden tarpeita. Vapaaehtoistyön avulla voisit ehkä synnyttää lumipalloefektin, joka vaikuttaisi positiivisesti kaikilla elämänalueillasi. Tämä nyt vain yhtenä ehdotuksena.

Vierailija
9/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa kansanopiston kursseja, siellä voit vaikka veistää itsellesi hauta-arkun.

Vierailija
10/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehdit saada lapsia, kun mieskin on! Minä olen lähes 40 ja sinkku..

Av one size fits all -ratkaisu eksistentialistiseen kriisiin.

Vierailija
11/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa? Teillä ei ole muksuakaan elätettävänä.

Vierailija
12/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi muka luoda jotain? Kosminen myrsky tulee joskus pyyhkäisemään koko maapallon olemattomiin, eikä mistään ihmiskunnan "luomuksista" jää pienintä jälkeäkään.

Vierailija
13/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy luomattomuutesi ja elä asian kanssa.

Vierailija
14/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa kansanopiston kursseja, siellä voit vaikka veistää itsellesi hauta-arkun.

Sävellä ja sanoita viimeinen virtesi.

Tuokaa haudalle kukkia -kurssi floristin opastuksella.

Vierailija
15/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on ihan ok, eikä kaikkien tarvitese olla niitä äänekkäimpiä porukan keskipisteitä, mutta muuten itseäsi kuvailemaan valitsemasi asiat vaikuttavat masentuneen ihmisen kirjoittamilta - olen itse kärsinyt masennuksesta ja tiedän mistä tuollaiset itseä aliarvioivat tunteet kumpuavat :/

Voisi olla ihan hyvä, jos hakeutuisit juttelemaan tunnoistasi jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
16/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on ihan ok, eikä kaikkien tarvitese olla niitä äänekkäimpiä porukan keskipisteitä, mutta muuten itseäsi kuvailemaan valitsemasi asiat vaikuttavat masentuneen ihmisen kirjoittamilta - olen itse kärsinyt masennuksesta ja tiedän mistä tuollaiset itseä aliarvioivat tunteet kumpuavat :/

Voisi olla ihan hyvä, jos hakeutuisit juttelemaan tunnoistasi jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Tsemppiä sinulle!

Olen ollut terapiassa 1,5v.

Vierailija
17/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut terapiassa 1,5v.

Eikö tarkoitus löytyisi siellä paremmin kuin av:lla pe-iltana?

Vierailija
18/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on lapsiakin, useammin tunnen "luovani" jotain jokapäiväisessä työssä. Tekemiseni kuitenkin vaikuttavat muihin ihmisiin, siinä on minulle "luomista" ihan riittävästi.

Lapseni ovat eri asia, he ovat perhettäni eivätkä sinänsä liity henkilökohtaisiin saavutuksiini mitenkään.

Vierailija
19/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulla on lapsiakin, useammin tunnen "luovani" jotain jokapäiväisessä työssä. Tekemiseni kuitenkin vaikuttavat muihin ihmisiin, siinä on minulle "luomista" ihan riittävästi.

Lapseni ovat eri asia, he ovat perhettäni eivätkä sinänsä liity henkilökohtaisiin saavutuksiini mitenkään.

Niin, kyllähän pienistäkin teoista voi kasvaa todella suuret seuraukset.

Hyvät tai huonot.

Vierailija
20/24 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo lantaa

t.maajussi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi