Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huomenta SYYSKEIJUT!!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aquablue] Meilläkin neiti heräsi tänään jo seitsemältä, mut onneksi sain nukkua kymmeneen kun mies heräsi lapsen kanssa. Oli kyllä mahtava nukkua niin pitkään, eikä tarvitse päikkäreitäkään sitten nukkua tänään ollenkaan. Mies onkin päikkäreillä neitokaisen kanssa nyt =).

Mielihaluista: Appelsiinimehua menee myös täällä paljon, se auttaa huonoon oloon niin tulee varmaan sen takia juotua sitä niin paljon. Ja sitten kaikki suolainen maistuu erittäin hyvin. Pizzaa tekee tosi paljon mieli koko ajan ja ajattelinkin huomenna sitä tehdä... Perunamuusi (tuore) tekee kyllä hyvin kauppansa myös. Ja yleensäkin juuri keitetyt perunat. Kahvia ja suklaata ei ole myöskään minulla tehnyt mieli, vaikka ennen raskautta söin suklaata todella paljon. Ja tomaattiin on myös tullut himo. Ketsuppia en ennen käyttänyt juuri ollenkaan, niin nyt sitä tunkee melkein joka paikkaan =).

Aurinkoista lauantaita kaikille!

mamao 8+5

Vierailija
2/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina kaikki oli hyvin nähtiin pikaisesti että sydän pompotti ja vauveli liikkui. Torstaina sitten olikin neuvolalääkäri joka paineli sen verran lujaa kohtua, että sen jälkeen olenkin stressannut että miten vauveli voi. Mä en voi ymmärtää miksi sen piti painella niin lujaa kokeillakseen kohdun kokoa, kun kuitenkin papereista näkyi että pari päivää sitten kaikki ok. Miltä muuten ne sydänäänet kuullostaa? Mä en muista yhtään edellisestä raskaudesta. Mulla kuului nyt viuh, viuh ja mä olen nyt alkanut epäilemään että oliko ne mun omat sydänäänet tai istukan ääni. Kuten huomaatte olen saanut kehitettyä itselleni aikamoisen stressin taas. Täytyy varmaan soittaa maanantaina neuvolaan jos pääsis ensi viikolla uudestaan kuuntelemaan niitä sydänääniä.

rv 11+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullu tämmöinen taustailu-halu viime päivinä, käyn kyllä lukemassa viestejä, mut oon niin laiska etten jaksa itse kirjoittaa.

Mulla on pahoinvointi lähes kokonaan pois, nälkä kun pääsee pahaksi niin silloin alkaa myös etoa. Mutta hyvä niin!

Muutenkin olo on jo hieman reippampi kuin viime aikoina on ollut, innostuin jopa äsken leipomaan sämpylöitä! Nyt pitäiskin mennä laittamaan ne uuniin. Sen sijaan ulkoilun olen jättänyt luvattoman vähälle! Pitäis ehdottomasti saada tää takapuoli iltaisin sohvalta ylös ja lähteä kävelylle. Keksin niitä kuuluisia tekosyitä: toppahousut ei mahdu jalkaan, nilkkaa särkee hieman, ei viitsi mennä yksin kun mies ei ole kotona jne... Torstaina kävin sentään venyttelyjumpassa. Siellä onneks vähän lämmitellään ja verrytellään aluks niin saa vähän liikuntaa.

Ihme juttu on se, että munkaa ei tee mieli suklaata! Eikä teetä eikä kahvia (jota en nyt yl. muutenkaan juo). Kaikki lämmin ja " tunkkainen" on out. Hedelmät ja aplarimehu on suosikkeja! Ja ananas-Jaffa (joka on onneks lightia)! Liha ja perunamuusi sen sijaan maistuvat täälläkin, olin eilen aivan onnessani kun töissä oli karjalanpaistia ja muusia. Onkohan mulla jo nyt anemia kun mulla on ihan normaalistikin Hb n. 115-120...

Mutta nyt sämpylän paistoon!

Rizzu rv 11+0 (jee, uus viikko!)

Vierailija
4/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täälläkin tuo appelsiinimehu,ja vihreät omenat...Myös tee ja jälkiuunileipä on nannaa iltaisin!!Kahvia olen pikkuhiljaa pystynyt taas juomaan,mutta suklaa ei maistu vieläkään,eikä muutkaan karkit tai keksit.

Alkuraskaudessa mulla oli kova roskaruuan himo...Hampurilaiset,ranskalaiset ja pitsa...oioi kun maistui hyvältä!!Onneksi se on nyt helpottanut!!

Mullahan tuo pahoinvointi jo alkoi helpottaa ja hyvä niin.Toisaalta taustalla pelko että kun oireet häviää ja kun sitä vuotoakin vähän on että jospa siellä ei olekkaan enää syysvauvaa...Mutta panikoin varmaan ihan turhaan...saisin olla onnellinen kun öklötys vihdoin loppui!!

Miehellä tuolla on vielä kaveri kylässä ja mun tekisi kovasti mieli mennä saunaan jo...ei viitsi kaveria poiskaan hätyyttää enkä kuitenkaan puolialastomana viitsi mennä niiden eteen hyppelemään...pitää tehdä pikasaunominen sitten,lapset kuitenkaan ei jaksa enää kovin kauaa valvoa.Nyt kyllä tuolta yläkerrasta kuuluu vielä melkoinen mölinä ja töminä,vauhti päällä lapsilla lauantai-iltana...Kyllä saunan jälkeen uni tulee varmasti nopeasti!!

terveisin Unelias ja ujo10+1

Vierailija
5/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta kaikille! Täällä ollaan herätty jo puoli kuusi ja nyt pojat on kylvyssä. Kuopusta käydään näytämässä lääkärissä muutaman tunnin päästä, kun esikoinen oli työntänyt sen korvaan kuumemittarin ja kaikenlisäks kuopuksen korvat on putkitettu!! toivottavasti selvitään vain säikähdyksellä!

Sieltä sitten ajellaan suoraan Vantaalle mun pitkäaikaisen kaverin luo. Ollaan tunnettu kerho-iästä asti =D ja nyt ollaan 27 v. =)

Oma napa: Vatsaa juilii taas ikävästi, en tiedä johtuuko kovasta vatsasta vai kohdun kasvusta... Viime aikoina on tullut himo banaaneihin ja juustoihin! niitä voisin syödä vaikka kuinka ja ei se ihme sitten ole jos vatsa on kovalla. suuret paheeni on jäänyt pois, ei tee yhtään enää mieli esim. suklaata tai kahvia. Pitsat ja roskaruoka on vaihtunut lähinnä perunamuusiin ja hyviin kastikkeisiin. Ja nyt tekisi mieli ihan tolkuttomasti munakoiso-laatikkoa, NAM!

Pitää tässä samalla kuulostella ipanoita tuolla kylvyssä... Ovat ihan tuossa oven takana niin tiedän missä mennään, enkä muuten uskaltaisi niitä sinne kaksistaan jättääkään....jaahas, nyt siellä tapellaan.

*tiitiäinen79. masu 9+4, välituomarina ;D*

Vierailija
6/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin on neiti alkanut heräillä kello 7. Ja mä en jaksais siihen aikaan millään. No ei auta. Tänään ei saa edes nukkua päikkäreitä, kun mun kummityttö 1v tulee kyläileen. Pitäis alkaa leipoon jotain tarjottavaa.

Mun mielitekoja on tällä hetkellä myslit ja maustamaton jogurtti, hiilihappoiset juomat ja kaikkein eniten mulla tekee mieli tosta lähipizzeriasta sellaista sisäänleivottua pizzaa, jossa on salamia, aurajuustoa ja metsäsieniä. En ole kyllä hakenut pitkään aikaan, mutta koko ajan tekee mieli.

Olo mulla on loistava. Paitsi iltaisin on alkanut närästää vähän. Ja väsymys yllättää tuossa iltapäivällä. Mutta näin aamuisin olen elämäni kunnossa.

Nyt me aletaan valmistautumaan kaupassa käyntiin.

Költtänä rv 12+3

Vierailija
7/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin vasta äsken, yön nukuin aika huonosti, heräilin koko ajan kaikkiin pikku ääniin, todella ärsyttävää ja aamuyöstä olin jo todella kiukkuinen kun nukutti, mutta heräsi koko ajan. Melkeinpakko saada aina kunnolla nukutuks, muuten kun ei iltavuorossa millään jaksa olla töissä ja tänäänkin ois sinne mentävä.

Mielihaluista sen verran, täällä appelsiinituoremehu on ihan ehdoton ykkönen, koko lihaa tekee edelleen yhtenään mieli ja sitten kotimaisia tomaatteja ja kurkkua (hinnat vaan suhteellisen korkeat).Välillä tekee mieli lakuja, etenkin niitä paksu pepe xxl patukoita. Kahvia juon edelleen aamulla appelsiinimehun alas saatuani ja se tuntuu parantavan oloakin kummasti.

Oireet ovat pysyneet samassa kuin aiemminkin.

vauva06 rv9+5

Vierailija
8/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana; en herännyt ennen kahdeksaa ollenkaan! Ihanan pirteä olo.

Mulla on ollut jo useamman viikon ajan himo perunamuusiin. Muuten en oikeastaan mitään erityisempiä himoja tunnista, sen sijaan on joitakin ruokia, joita aiemmin söin mielelläni ja nyt ei maistu ollenkaan. Ajatus marinoiduista kanasuikaleista ällöttää yli kaiken. Sen olen myös huomannut, että en jaksa syödä yhtä paljon kuin ennen.

terveisin

Toukka06 (rv 11+2)

Vierailija
9/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsi tuon perunamuusin, niinn maistuu se minullekin tavanomaista paremmin ja sitä tekee mieli melkein joka ruualle tehdä. Lisäksi olen huomannut saman, etten jaksa syödä ruokaa niin paljon kuin ennen kerralla ja sitten on useammin nälkäkin.

vauva06 rv9+5

Vierailija
10/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, eli aika usein pitää syödä. Raskaus on siis vienyt ruokavaliota terveellisempään suuntaan; aiemmin söin isoja annoksia harvakseltaan, nyt taas pieniä annoksia useammin.

Viikonlopun ruokalistalla meillä on yllättäen jauhelihapihvejä ja perunamuusia... :-)

Toukka06 (rv 11+2)

Vierailija
11/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen aikasin teillä näyttää lapset nousevan :o Meillä kun tuo poika herää vasta yheksän aikaan. Mä nukahdan nykyään jo kymmenen jälkeen ja aamulla oon vielä ihan tokkurassa.

Mitään himoja ei mulla taida vielä mihinkään olla. Ja nyt jännittää se ultrakin taas, kun ei mitään oireita ole. Lievää pahoinvointia oli viimeks viime viikolla, samoin rintojen arkuutta. No, täytyy nyt ens viikolla soitella sitä ultra-aikaa, niin tietää sitten onko masussa mitään.

Tisha ja masukki rv 9+2

Vierailija
12/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on jäänyt kahvi ja suklaa lähes kokonaan pois. Kyllä sitä suklaata nyt yhä syödä voi, mutta menee huomattavasti vähemmän kuin yleensä. Eikä silleen tuu suklaa kohtauksia, että sitä olis pakko saada.

Enemmän tekee mieli ruokaa kuin jotain makeita. Paitsi jäätelö on kyllä tosi hyvää. Ja sipsit. Ja kaikki suolanen. Kinkkuun tuli kammo, eli se ei mene enää jostakin syystä alas, eikä vieläkään tee mieli sitten yhtään hotdoggeja. Yök.

Appelsiini mehua menee litra kaupalla meilläkin. Ei se kyllä tällä syömisellä ole ihme, että vatsa jo alkaa näkyä! :)

Mutta on varaakin hiukan tuhdistua terveellisellä syömisellä.

Seirana rv11 +1

Vierailija
13/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten voisi lukea enemmän ei niin sallituista ruoka-aineista? Olen kyllä internetistä yrittänyt etsiä, mutten oikein ole löytänyt mitään hyvää sivustoa. Mm. Sinihomejuustoa tekisi kauheasti mieli, mutten ole uskaltanut edes pizzassa sitä syödä kun en oikein ole varma... Ja mites on kaikkien mereneläimien kanssa, katkaraput sun muut?

Seirana

Vierailija
14/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies leikkii poistun kanssa niin hetken saan koneella olla. Kohta pitääkin jo mennä pyykkejä ripustamaan ja laittaa uus koneellinen pyörimään. Ja kohta pitäis kauppaankin lähteä käymään.

Alkaa pikku hiljaa tiistain ultra jännittämään. Tiistaina jännitys on varmaan jo jotain ihan hirveetä (onnesk ultra on heti 9.30 aamulla etten koko päivää stressaa). Muistan esikoista odottaessa kun odoteltiin ultraan pääsyä kun miehelle koko ajan vaan puhuin että mitä jos siellä ei kaikki ookkaan hyvin ja meis siinä sitten yritti mua koko ajan rauhoitella. Nyt on taas samanlainen olo. Miehellä varmaan menee hermot jos nyt jo alan liikaa stressaamaan.

Gandalf pahoittelut keskenmenosta, voimia!!! Kyll on monen syyskeijun odotus päättynyt ikävästi. Kumpa näitä ei enään tulisi.

Sorruin eilennä ostamaan coca-colaa kaupata ja seurauksena oli ihan hirveän paha olo koko illan. En tiedä johtuiko limusta vai mistä, mutta nyt ei taas tee vähään aikaan limua mieli.

Mielitekoja ei mulla vielä oikeastaa vieläkään ole. Mitään rasvaista en pysty syömään. Poistua odottaessa himoistin kebabia koko ajan mutta nyt en voi edes kuvitella sitä syöväni.

Jos menisin pitämään seuraa perheen miehille.

Öttis, poitsu 1v4kk ja masutoukka rv 12+3

Vierailija
15/15 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alla olevasta linkistä löytyy yks lista vältettävistä ruoka-aineista.

www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;607;35275;35998;3…