Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äkillinen ihottuma, meneekö ohi itsestään??

meneekö ohi vai lääkäriin
04.03.2016 |

Kyllä, alennuin palstalääkäreiden apuun. Mulla alkoi siis edellispäivänä kämmenselissä kutina ja ilmestyi ihottumanlaista punaista pistettä/laikkua, osa tavallaan koholla normaalista ihosta. Myöhemmin päivällä se levisi käsivarsiin selkeästi tuntuvina n. nuppineulan pään kokoisina kutiavina nyppyrykelminä, sama myös reisissä. Nyt myös selässä ja rintakehässä punaista kutiavaa laikkua. Onko kellään mitään käsitystä, mitä tämä voisi olla? En ole millekään tietääkseni allerginen, enkä ole syönytkään mitään kovin poikkeavaa. Pliis kaikenlaiset omakohtaiset kokemukset ja arvaukset kelpaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kämmenissä, sormien välissä, varpaissa ja jalkapohjissa tätä ihottumaa ja kutinaa on myös. :(

Ap

Vierailija
2/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pesuaine? Entä onko sinulla uusia vaatteita tai petivaatteita, joista voisi irrota jotakin kemikaalia mikä ärsyttää sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lääkäriin.Voi olla joku rokkokin.Ja jos lääkäri vaan arvailee ni vaadi lähetettä ihotautilääkärille.

Vierailija
4/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla syyhypunkki asialla.

Vierailija
5/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikään ei usein osaa auttaa ihottumien kanssa. Kuten olet ehkä huomannut kohta täällä kerrotaan väärästä ruokavaliosta ja mainostetaan rasvoja, vaikka ne eivät todennäköisesti auta yhtään mitään. Älä stressaa, älä ärsytä tai raavi sitä ihottumaa. Lääkäri tekee diagnoosin katsomalla ihottumaasi, mitään ei testailla ellet halua allergia tutkimuksiin. Ihottumasi luokitellaan ja se on siinä. Tärkeintä on opetella itse tuntemaan ihosi.

Vierailija
6/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pesuaineet käytössä kuin ennenkin. Poikaystävän lakanoissa olen nukkunut viime päivät, jos jotain poikkeavaa pitää keksiä, mutta olen kyllä aiemminkin hänen sängyssään nukkunut ilman minkäänlaisia iho-oireita... Mutta kun mietin, kutina on pahinta juuri öisin. Voi tosin olla, että kutina vaivaa enemmän silloin, kun ei ole mitään tekemistä ja pitäisi nukahtaa...

Vierailija
7/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota allergialääke, sulla on vaan nokkosihottumaa.

Vierailija
8/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota allergialääke, sulla on vaan nokkosihottumaa.

- Mä komppaan tätä. Saattaa tulla ihan yllättäen ilman mitään syytä, kestää pari päivää pahana, ja haipuu pikkuhiljaa pois. 

Vierailija
9/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö ohi vai lääkäriin kirjoitti:

Kyllä, alennuin palstalääkäreiden apuun. Mulla alkoi siis edellispäivänä kämmenselissä kutina ja ilmestyi ihottumanlaista punaista pistettä/laikkua, osa tavallaan koholla normaalista ihosta. Myöhemmin päivällä se levisi käsivarsiin selkeästi tuntuvina n. nuppineulan pään kokoisina kutiavina nyppyrykelminä, sama myös reisissä. Nyt myös selässä ja rintakehässä punaista kutiavaa laikkua. Onko kellään mitään käsitystä, mitä tämä voisi olla? En ole millekään tietääkseni allerginen, enkä ole syönytkään mitään kovin poikkeavaa. Pliis kaikenlaiset omakohtaiset kokemukset ja arvaukset kelpaa!

Olet allerginen jollekkin hedelmissä tai kasviksissa oleville torjunta-aineille. Tai oletko syönyt kalaa, mereneläviä? Niissä on kertymiä, riippuen mistä ne noudetaan. Kuulostaa myrkytysallergialle, siis sellaiselle harvinaiselle, mikä tuskin toistuu. Vaaraton, vaikkakin ikävä. Jos ei ala kurkkua kuristaa, niin menee ohi.

Vierailija
10/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat pesuaineet käytössä kuin ennenkin. Poikaystävän lakanoissa olen nukkunut viime päivät, jos jotain poikkeavaa pitää keksiä, mutta olen kyllä aiemminkin hänen sängyssään nukkunut ilman minkäänlaisia iho-oireita... Mutta kun mietin, kutina on pahinta juuri öisin. Voi tosin olla, että kutina vaivaa enemmän silloin, kun ei ole mitään tekemistä ja pitäisi nukahtaa...

Syyhypunkilta kuulostaa :(