Minkälaisia teidän eskari-ikäiset tytöt on?
Kommentit (11)
Onko se joku ikäkausi-juttu? Ennen niin reipas ja iloinen viskari on muuttuut taitojansa epäileväksi marisijaksi. Milloin märistään siitä, kun piirtäminen/askartelu/tms ei onnistu. Milloin ulvotaan, kun ei huvita lähteä kauppaan/eskariin. Välillä tulee huutoa, kun on väärän värisiä sukkia puhtaina. Sitten ulistaankin jo kun ei ole makaroonilaatikkoa ruaksi, koska kaikkeen muuhun tarjottavaan kuolee. Siis mitä vittua?
Se on juuri ikäkausijuttu. Tuo on suuri vuosi lapselle. Yrittäkää jaksaa.
Kyllä ne siitä taas ihaniksi muuttuu. :)
Tutulta kuulostaa.. Sit on alkanut sellainen "en halua tukkaa noin kun en näytä söpöltä"- vaihe. Rasittavaa.
Kuulostaa ihan mun tytöltä, joka on kylläkin vasta viisi j ensi syksyllä allittamassa eskarin. Ennen niin reipas ja positiivinen tyttö vinkuu ja suuttiu kaikesta, tuntuu ettei itsekään aina tiedä miksi. Ja on muuttunut kovin itsekriittiseksi, kyselee pidetäänkö hänestä, onko hän tyhmä ym ym. Huolissanikin olen välillä ollu, mutta ilmeisesti kuitenkin joku kasvamiseen liittyvä kausi?
Joo kaikki on aina väärin, mitä äiti tekee. Äiti on tyhmä, eikä tajua mistään mitään. "Hae mulle vaatteet", ja kun haen, ne on rumat tai ei muuten vaan kelpaa. Ruoka on useimmiten väärää, ja jos jokin tavara on rikki tai hävinnyt, se olen aina minä (äiti), joka sen on rikkonut/hävittänyt, ja yleensäkin olen syypää kaikkeen, mikä menee pieleen. Kaikesta kitistään kuin kaksivuotias. On meidän tyttö välillä aivan ihanakin, mutta kyllä kanssa mitta täyttyy kun vähintään joka toinen aamu alkaa jo sillä kitinällä ja valituksella :( Eniten kuitenkin toivoisin itselleni pidempää pinnaa, kuin muutosta lapsen käytökseen. En haluaisi hermostua, mutta kun...kyllä te tiedätte. Kai?
Leikkii eläimillä, pukee usein itse jo, laukoo hauskoja juttuja, kasvaa joka päivä. Olen samaa miettinyt, että onko joku ikäkausijuttu menossa, koska välillä ottaa itseensä juttuja, joista ei aiemmin ollut moksiskaan.
Meillä tuota samaa ininää milloin mistäkin. Välillä hermostuu pienistäkin jutuista, mutta leppyy nopeasti ja pyytää anteeksi jos on minua esim. nimitellyt tyhmäksi :)
Muuten tykkään piirtää, värittää ja käydä jumpassa. Kaikki meikki ja mekkoleikit on myös kova juttu.
Kova piirtämään, tykkää käydä uimassa, hiihtämässä ja luistelemassa. On taitava ja puhelias lapsi. Välillä on kausia jolloin ollaan kuulemma tyhmimmät vanhemmat ikinä mutta sitäpä se välillä on. :D
Minä en ole ikinä kuullut, että eskareilla on tällaista! Olisivat voineet neuvolassa varoittaa. Olen vain luullut, että ikävaihe on seesteinen ja lapsi innokas oppimaan kaikkea uutta. Mutta mitä vielä! Täytyy myöntää, että on tullut kerta jos toinenkin tehtyä itsetutkiskelua ja soimaamista siitä, mitä on tehnyt "kasvatustyössä" väärin, kun lapsi käyttäytyy miten käyttäytyy. Omat hermot välillä koetuksella. Voihan herranjeesus, mitä murrosikä sitten tuo tullessaan??? ap
Ei meillä ole mitenkään vaivaksi asti mitään kitinää. Omaa tahtoa toki täytyy näyttää, sehän on ihan tervettä. Pikkuveli 3 v. sitten ulisee senkin edestä.
sama täällä!!