Radi+insuliini, synnytys?
Sain siis radia varten insuliinin käyttöön. En tajunnut kysyä lääkäriltä ja jäin miettimään, että miten näissä on synnytyksen suhteen tehty. Onko annettu mennä yli lasketun, ja annettu synnytyksen käynnistyä spontaanisti, vai käynnistetäänkö synnytys ?
Edelliset lapset mulla syntyneet 39-41viikoilla, ja kaikki olleet 3kilosia, eli ei mitenkään isoja.
Kommentit (11)
Jos ei synny aiemmin, niin viimeistään lasketun ajan tienoilla käynnistetään. Radi muuten pelaa siinä sua vastaan ja käynnistys ei välttämättä onnistu.
Mulla ei oo yhtään käynnistystä ja kolme radia. Käynnistyksestä ei oo ollut mitään puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo yhtään käynnistystä ja kolme radia. Käynnistyksestä ei oo ollut mitään puhetta.
Niin ja siis insuliinilla kaikki.
Riippuu sairaalasta. Meillä saa synnyttää metformiinin kanssa, monissa muissa paikoissa pitää lopettaa viikko ennen ha käynnistetään. Usein ykköstyyppisillä suositaan sektiota, radi-ei niin paha tietystikään, mutta mulle sanottiin, että yli ei päästetä. Pikkukaveri onkin toisaalta arvioitu 4,2 kg, oon ite vaan 170cm, mut veljeni 202cm ja lapsen isä 194cm, näyttää poika seuraavan jäljessä :D
Vierailija kirjoitti:
Jos ei synny aiemmin, niin viimeistään lasketun ajan tienoilla käynnistetään. Radi muuten pelaa siinä sua vastaan ja käynnistys ei välttämättä onnistu.
Kiva :(
2/3 synnytystä käynnistetty tipalla ja ne supistukset on niin hirveitä verrattuna spontaanisti alkaneeseen.
Ot, mutta luin aloituksesta "Raid" eli hyönteismyrkky ja huolestuin jo sikiön myrkytystilasta.
Vierailija kirjoitti:
Insuliini- vai ruokavaliohoitoinen? Tässä oli puhe nyt insuliinihoitoisesta. Tietysti jos insuliinihoitoinen raskaus käynnistyy itsekseen ennen laskettua aikaa niin eihän silloin tarvi käynnistyksestä välttämättä puhuakaan.
Mulla käytössä nyt insuliini vaan iltasin, koska paastoarvot nousee hurjiin 5.7 lukemiin.
Täytyy kysyä seuraavalla käynnillä, että miten tuolla sairaalassa ovat tottuneet tekemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2/3 synnytystä käynnistetty tipalla ja ne supistukset on niin hirveitä verrattuna spontaanisti alkaneeseen.
Neljä päivää tota ja sitten leikkaukseen kun mitään ei kohdunsuulla tapahtunut. Ei ollut häävi tapa synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä päivää tota ja sitten leikkaukseen kun mitään ei kohdunsuulla tapahtunut. Ei ollut häävi tapa synnyttää.
Voi ei.. leikkaus ois kyllä se mitä viimetteenö toivoisin.
Ap
Insuliinihoitoisen radin kanssa ei käsittääkseni anneta mennä lasketun ajan yli. Käynnistämistä aletaan harkita viikon 38 tultua täyteen, riippuen vauvan kokoarviosta, mutta viimeistään laskettuna aikana käynnistellään.