Miksi en laihdu, vaikka mitä teen?
Ongelmani on, että en saa painoa putoamaan/kroppaa kiinteytymään mitenkää. Syön terveellisesti aamulla rasvatonta jugurttia marjojen kanssa, päivällä hyvän salaatti annoksen, välipalaksi esim. skyr-rahka ja illalliseksi salaattia/vihannaksie ja lihaa ja iltapalaksi hapankorppua tai hedelmän. Syön 3-4 tunnin välein.
Treenaan myös pari kertaa päivässä (koska muuten istun koko päivän passiivisesti lukien kokeisiin). Aamulla/aamupäivällä treenaan lihaskuntoa käsipainoja, kahvakuulaa ja jumppapalloa vaihdellen sekä saatan tehdä HIIT ohjelman. Illalla teen yleensä zumbaa, että saan jotenki liikuttua vielä, koska koko päivän olen vain istunut. Käyn myös lenkillä 1-2 kertaa viikossa sekä välillä uimassa.
Joten kysymys kuuluu: mitä teen väärin, kun paino ei putoa/kroppa ei kiinteydy? Olen treenannut tammikuun loppupuolelta lähtien eikä minkäänlaisia tuloksia kropassa ala näkyä.
Olen muuten kyllä ihan normaali painoinen kaksikymppinen nainen.
:)
Kommentit (11)
Ehkä se 3-4 tunnin välein syöminen vaan on liikaa. Itse laihduin tavoitteeseeni vasta kun monien suositusten vastaisesti jätin välipalat pois ja aloin syödä vain 2-3 kertaa päivässä.
Kuulostaa, että et saa riittävästi energiaa ruoasta tuollaiseen treenimäärään. Ja kroppa on sitten säästöliekillä.
En nyt ole mikään ekspertti, mutta meillä kävi ravintoterapeutti juttemassa ja yksi asia oli tuo salaattilounaan riittämättömyys, jos liikkuu paljon illalla.
Jätä toinen liikunta pois. Ja pidä lepopäiviä!
Eihän tuollainen treeni mitenkään erityisesti poltakaan rasvaa. Jos sitä haluat, niin pitkät aerobiset lenkit tekevät sitä, siis yli tunti. Tunnissa käytetään hiilarit verestä ja sitten alkaa rasvanpoltto.
Hyviä hiilareita myös olisi hyvä saada vähän enemmän, kuin yksi hapankorppu ja hedelmien/marjojen sokeri. rasvan määrää lisäisin myös, toki et kerro käytätö esimerkiksi öljyä salaatissa.
Geenit, geenit. Valitettavasti niille ei voi mitään. Ne määrittävät aineenvaihduntasi maksimitason, lihastesi potentiaalisen suorituskyvyn ylärajan jne. Ei kaikista hyvistäkään ikinä tulisi huippu-urheilijaa vaikka tekisi mitä. Ja monella on huonommat geenit kuin niillä hyvillä.
Ala syömään normaalirasvaista ruokaa. Heitä mäkeen rasvattomat jugurtit, ne haittaavat laihdutusta.
Sä syöt liikaa ja liikut liian vähän. Naisen vartalossa ei noilla määrillä ja kuukauden "treeillä" näy mitään.
Sanot että olet normaalipainoinen. Mitä hoikempi ihminen, sitä kovemman työn takana laihtuminen on. Onko sinun pakko laihtua jos olet jo normaalipainoinen?
Normaali paino on yksi syy. Toinen liian vähäinen rasvan saanti. Se kuulostaa hullulta, mutta elimistö tarvitsee rasvaa, etenkin kun treenaat ja samoin proteiinin saanti voi olla liian vähäistä.