Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epävarma ihminen kuvittelee että muut tuijottavat häntä

Vierailija
29.02.2016 |

Tiedän tämän sillä itse kun olin vielä jokin aika sitten hyvin epävarma, olin aina näkevinäni että ihmiset tuijottavat minua, vain minua. Kunnes sitten tajusin että ne jotka tuijottavat minua aivan varmasti tuijottavat monia muitakin. Eli ei minussa ole mitään niin ihmeellistä ja muista poikkeavaa. Kuvittelin aina että tuijotukset johtuvat siitä että olen karismaattinen jms mutta ne uskomukset olivat vain omaa epävarmuuttani.

Nykyisin minua vähän nolottaa niiden puolesta, jotka kirjoittelevat palstoille siitä kuinka muut tuijottavat. Olen itse ollut samanlainen ja kuvitellut itsestäni kaikenlaista. Se ei ole ihmiselle hyväksi.

Nyt voin paremmin, kun en elää enää harhakuvitelmissani.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Ei ne ihmiset tuijota sen enempää kuin ketään muutakaan.

Ja kyllähän ihmiset nyt katselee toisia ihmisiä tuolla liikkuessa. .Aika outoa, jos kukaan ei vilkasiskaan.

Vierailija
2/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen ainakin huomannut, että kun kuljen normitilassa, täysin laittautumatta, kukaan ei huomaa. Mut heti kun vaikka jätän hiukseni auki ja kiharran vähän, niin jo tulee kummallisia tuijotuksia. Enkä mä mitenkään erikoisen näköisenä itseäni pidä. Tai sit ne kattoo et karsea kampaus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain päivinä tuntuu, että kaikki tuijottaa. Sit mietin, että mikä mussa nyt on niin vialla. Pakko mennä jostain peilistä kattoon. Harmittaa, kun en ikinä ajattele,että joku voisi katsoa ihan siksi, että mussa ois jotain positiivista katsottavaa.

Vierailija
4/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja hyvällä itsetunnolla varustetut ei piittaa, vaikka tuijottaisivatkin.

Vierailija
5/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria naisia kyllä katsellaan oikeasti. Olen huomannut, kun kuljen teini-ikäisen tyttäreni kanssa, että kyllä miehet tosiaan tuijottavat - häntä.

Vierailija
6/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih...no kyllä vaan kaunista naista tuijotetaan. Ei tarvitse olla huono itsetunto tai epävarma huomatakseen asian.

Vierailija
7/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä olen ainakin huomannut, että kun kuljen normitilassa, täysin laittautumatta, kukaan ei huomaa. Mut heti kun vaikka jätän hiukseni auki ja kiharran vähän, niin jo tulee kummallisia tuijotuksia. Enkä mä mitenkään erikoisen näköisenä itseäni pidä. Tai sit ne kattoo et karsea kampaus. :)

Se voi olla myös omassa päässäsi se kuvitelma. .Oletko jotenkin tietoisempi itsestäsi kun olet laittautunut = kiinnität enemmän huomiota muiden ihmisten katseisiin?

Ja tietysti hyvännäköisiin ihmisiin varmasti kiinnitetään enempi huomiota.

Minä olen tottunut siihen, että ihmiset katsoo. Tykkään laittautua usein ja kyllähän sellainen kiinnittää huomiota, kun ei aivan harmaaseen massaan sulaudu.

Vierailija
8/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarma ihminen tuskin edes huomaa saati on kiinnostunut siitä jos joku tuijottaa.

Vierailija
9/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla myös omassa päässäsi se kuvitelma. .Oletko jotenkin tietoisempi itsestäsi kun olet laittautunut = kiinnität enemmän huomiota muiden ihmisten katseisiin?

Ja tietysti hyvännäköisiin ihmisiin varmasti kiinnitetään enempi huomiota.

Minä olen tottunut siihen, että ihmiset katsoo. Tykkään laittautua usein ja kyllähän sellainen kiinnittää huomiota, kun ei aivan harmaaseen massaan sulaudu.

Ei se ole omassa päässä, kunhan ymmärtää että "hiukset auki" tarkoittaa kaula-aukkoa tai ihonmyötäisiä vaatteita.

Vierailija
10/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei kuvittele, että itseä tuijotetaan sen enempää kuin muitakaan, mutta häiriintyy silti tuijotetuksi tulemisesta (siitä vähäisestäkin)?

Vierailija
11/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs sitten, jos itse ei edes lähtökohtaisesti huomaa tuijotusta, mutta seurassa oleva toinen ihminen huomauttaa asiasta ja moneen kertaan ihmettelee, mistä se johtuu? Onko diagnoosina silloin "epävarmuus sijaisen kautta" eli "insecurity by a proxy"? :D

Vierailija
12/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihmiset tuijottavat oikeasti kanssaihmisiä - joskus syystä tai toisesta enemmän.

Vierailija
13/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niih...no kyllä vaan kaunista naista tuijotetaan. Ei tarvitse olla huono itsetunto tai epävarma huomatakseen asian.

Rumia naisia tuijotetaan myös.

Vierailija
14/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tätä tutkittukin tieteellisesti. On selvinnyt, että viehättävinä pidettyjä ihmisiä tuijotetaan, epäviehättävien ihmisten katsomista kartetaan. Ihminen vaistomaisesti kääntää katseensa viehättävään ja vaistomaisesti kääntää katseensa poispäin epäviehättävistä. Näin siis yleensä.

Vierailija
15/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumia naisia tuijotetaan myös.

"Rumat" naiset ovat tutkimusten mukaan kaikkein huomaamattomimpia.

Vierailija
16/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin tuijotetaan ja vieläpä hyvin avoimesti. Tunnen aina tuijotuksen ja kun katson silmiin tuijottajaa, hän yleensä kääntää katseensa melkein heti sitten pois. Joskus tekisi mieli kysyä, että onko jotain asiaa, sillä mua ärsyttää kun kaikkialla tuijotetaan...

Olen 180 cm pitkä, vaaleat pitkät ja paksut hiukset aina kiharrettuna ja käytän esim punaista huulipunaa ja melko paljon meikkiä muutenkin ja pukeudun mekkoihin. Eli olen hyvin näyttävä ja saan paljon kommentteja ulkonäöstäni.

En nauti tilanteesta ollenkaan, ja mietin että eivätkö nämä tuijottajat tajua että kuinka paljon joudun kestämään. Esim. mulla on julkisten kulkuvälineiden "pelko" tämän takia, täydessä bussissa seistessäni (asun Helsingissä) ahdistaa kun kaikki tuijottavat. Ulkomailla jossain nähtävyyksilläkin tuntuu, että mä olen se nähtävyys kun mua tuijotetaan nähtävyyksien sijasta.

Että ei ole kyllä vainoharhaista aina nämä.

Vierailija
17/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselen kauniita ihmisiä. Anteeksi jos se on tuntunut kiusalliselta, koitan pitää katseeni kurissa :D

Vierailija
18/18 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habtsakagaa