Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako huonetta olisi ihanneasunnossani? Mitä ne huoneet olisi? Perheesi koko?

Vierailija
29.02.2016 |

Kysymykset otsikossa.

Minun ihanneasunnossani olisi näin äkkiseltään ajateltuna: keittiö, ruokahuone (keittiön yhteydessä/vieressä) makuuhuone, olohuone, tv-huone, kirjasto, työhuone, vierashuone, kodinhoitohuone, 2 kylpyhuonetta (toisessa suihku, toisessa amme), 2 vessaa, sauna, vaatehuone ja "varasto"huone jonne voisi laittaa säilöön tavarat joita ei halua säilöä kellari/vinttikomerossa.

Eli sellainen 7 huonetta+k+khh+2 kh+2 wc+sauna+2 vaate/varastohuone. Sinkku olen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso eteisaula, josta kulut eri puolille taloa. Toisella puolella pieni oleskelutila ikkunalla josta käynti kahteen makkariin. Eteisaulassa erillinen wc. Toisella puolella taloa keittiö+ ruokatila ja hieman sivummassa olohuone + takkatila + alkovi yhdelle makuuhuoneelle. Keittiöstä käynti erilliseen kodinhoitotilaan. Takkatilasta käynti saunatiloihin josta käynti terassille. / 4 hlöä

Vierailija
2/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h+k olisi unelma. Olen kuitenkin havainnut, että kaksio mulle aivan riittävä. Unelma-asunto olisi varmaan kartano, jos kiinteistöveroja ja kaiken maailman lämmityskuluja ei tulisi niin vietävästi.

Eli kaupungissa kolmio ja maalla kartano.

Vierailija
4/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyinen 50-neliöinen kaksio on just sopiva mun tän hetkiseen elämäntilanteeseen. On sopivan kokoinen keittiö, iso olkkari ja makkari. Ainut mikä vähän häiritsee on tosi pieni kylppäri, mutta kyllä sinnekin mahtuu kaikki tarpeellinen.

Vierailija
5/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin huoneet lapsille 2 kpl, työhuoneen, vierashuoneen, makkarin minulle ja miehelle, ja mielellään joku kuntosali/harrastushuone. Eli 6 huonetta + yleiset tilat. Lisäksi tarvitsisin siivoojan, koska en todellakaan jaksaisi siivota tuon kokoista asuntoa.

Vierailija
6/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen on just sopiva: viisi huonetta ja keittiö, lisäksi kodinhoitohuone, sauna, autotalli ja varastoja (kylmä ja lämmin), n. 150 m2. Kaksi lasta ja vanhemmat.

Vierailija
7/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt makuuhuone, olohuone, vierashuone, työhuone, keittiö, sauna ja 2 kylpyhuonetta sekä vaatehuone. Ihan sopiva mulle. Sinkku olen.

Vierailija
8/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 5 makkaria, oh, keittiö, ruokailutila, viihdehuone, 3 wc 2 kph, sauna, 2 auton talli, varastotilaa ja 2 terassia. 

2aik. + 4 lasta

Vierailija
9/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi huonetta (4x makuuhuone) vaatehuone, kph/wc saunalla, wc, kodinhoitohuone. Neliöitä voisi olla vähän yli sata. Nyt on 87m2 kolmella makkarilla, ei saunaa, ei kodinhoitohuonetta. Ei tulla ikinä ostamaan lisää tilaa :) Lapsia nyt yksi, kohta kaksi.

Vierailija
10/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 80 neliön kolmio, ja hupsista, minullahan on juuri sellainen. Yksin asun ja monta vuotta toivoin, että saisin ostettua juuri tämän asunnon, ja kuinka ollakaan, niin kävi.

Kiitollinen olen.

Vierailija
11/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma-asunnosta löytyisi avokeittiö erillisellä nurkkauksella ruokapöydälle, kirjastohuone, tilava saunaosasto, päämakuuhuone omalla vaatehuoneella ja kylpyhuoneella, 1 makuuhuone per mahdollinen lapsi ja lisäksi vierashuone. Tietysti myös vaatehuone, varasto, kodinhoitohuone ja WC:t. Avaraa, pariovia, oma piha ja koko paikka luonnon keskellä.

Näin kaksistaan ja realistisemmin ajateltuna se unelma tosin voisi olla ihan vaan joku kiva rivarikolmio esikaupungin alueella.

Vierailija
12/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alue Lontoossa: 4mh (yksi vierashuoneeksi), iso olohuone, iso keittiö ja erillinen ruokailutila. Tavoittelen tätä unelmaa aktiivisesti.

Vierailija
13/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä( 2+2) on neliö ja tämä on oikein hyvä mutta puuttuu työhuone/vierashuone/kirjasto. Riittäisi siis yksi keskikokoinen makkari lisää niin saisin siitä tuollaisen monitoimihuoneen. Enempää huoneita ei tarvitse koska en jaksa siivota. Niin ja autotalli puuttuu...on vain autopaikka.

Vierailija
14/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio riittää. Mitä minä yksinasuva ihminen isommalla edes tekisin?

Vierailija
15/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiö-ruokailutila-olohuone (tavallaan samaa huonetta, mutta eri alueet), kodinhoitohuone, sauna+saunan kylppäri, kirjastohuone, musiikkihuone, eteinen tietty, kaksi vessaa joista toisessa myös suihku. Lisäksi autotalli, verstastila, liiteri, pihavarasto. Musiikkihuoneessa vieraat voivat yöpyä, miksei kirjastohuoneessakin, pienellä järjestelyllä. 

Minusta meillä on vähän liikaa tilaa. Asutaan kahdestaan. Toisaalta onhan täällä tilaa myös olla ja elellä... Meillä käy siivooja pari kertaa vuodessa (ikkunoiden pesua, saunan isompaa pesua yms.) mutta muuten siivotaan itse. 

Vierailija
16/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri korkea olohuone, reilun kokoinen avokeittiösaarekehässäkkä ja makuualkovi+ pieni vajaakorkuinen ja viistokattoinen vaate/varastohuone. Väljä kylppäri ja pienenpieni sauna. 20 neliön kattoterassi kesän grillailuihin. Neliöitä reilu 60. Sinkkumiehelle tämä on unelmakämppä, mutta en tässä kyllä kaksin asuisi kun tykkään omasta rauhasta.

Vierailija
17/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitsisi huolehtia rahasta tai siivouksesta, niin unelmakodissa olisi:

Kaikille lapsille omat makuuhuoneet + vanhemmille yksi = 7 makuuhuonetta. Lisäksi iso keittiö jonne mahtuisi iso 10 hengen ruokapöytä. Lisäksi iso olohuone, "pelihuone" teineille, vierashuone, työhuoneet mulle ja miehelle, kodinhoitohuone, isot vaatekomerot/huoneet, sauna jonka yhteydessä suihku ja poreamme, lisäksi vielä ainakin 2 wc/suihkua, takkahuone... Riittäisiköhän nämä. Nyt on melkein tällainen mutta keittiö on liian pieni ja ei ole vierashuonetta eikä tarpeeksi isoja vaatehuoneita/varastoja.

Vierailija
18/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone + makuuhuone + keittiö + ruokailuhuone + työhuone/vierashuone. Eli 4 h+ k, yksinasuja olen.

Vierailija
19/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso keittiö ja tilava ruokailuhuone, olohuone, jossa voisi olla sekä seurustelualue että tvn katselualue. Makuuhuone kylpyhuoneella meille ja kahdelle lapselle omansa. Vierashuone, työhuone/kirjasto ja kodinhoitohuone tekisivät asunnosta käytännöllisen. Ja nyt kun kuuntelen kapseni pianonrääkkäämistä, äänieristetty musiikkihuone pitäisi myös olla. Pitikin mennä opettamaan lapselle kissanpolkka.

Asunnossa saisi olla takka, alkuperäiset ovet ja vaikkapa joku erikoinen kattoratkaisu.

Kaikki tämä Helsingissä, kantakaupungissa, rauhallisen puistomaisen kadun varrella, mutta kuitenkin niin että lähikortteleista löytyy peruspalvelut. Taloyhtiössä pitäisi olla autotalli, kiva piha ja sauna.

Vierailija
20/26 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso olohuone-ruokailutila; kirjasto-studio, jonne saa levitettyä futonin; pieni mutta toimiva keittiö; kylppäri, johon mahtuu amme; sisäänvedetty pieni parveke. Erillistä makuuhuonetta en kaipaa. Neliöitä saisi olla sellaiset 55-65. Asun yksin, mutta kyllä tuonne toinenkin mahtuisi. :)

Toivon mukaan asun unelma-asunnossani seuraavan viiden vuoden kuluessa.