Jos sinulla oli vauvasi vauva-aikana iso
vauvanhoitolaukku, niin mitä kaikkea sinulla laukussa oli matkassa mukana?
Kun joskus tuollaisia näkee, niin jää miettimään, että mitä kaikkea moisessa ns.jenkkikassissa mahtaa olla.
Itseltäkin vauvanhoitolaukku toki löytyy, mutta ei siellä ole kuin vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä.
Kommentit (9)
Mulla on kohtuullisen kokonen kassi. Sisältää vaippoja, kosteuspyykeitä, pari harsoa, oman vaipanvaihtoalustan (sellaisen pehmikkeen, juu nou. Kauppojen ym alustat ällöttää), suojan sen päälle, vähintään yhdet vaihtovaatteet vauvalle, varatutteja, varuiksi korvikepurkki ja tuttipullo jos ei syystä x pysty imettämään, neuvolakortti ja nuhaisena myös nenäfriida matkassa. Vanhempana sitten sosepurkki (teen itse, niinku esikoisellekki) ja omat lusikat, ruokalappu ym. Vanhempana pakkaan samaan laukkuun myös muutaman pienen lelun, jotta viihtyy reissulla.
Liian paljolla pärjää aina, mutta jos joku puuttuu niin sitte -tuttaa :D
Esikoisellekkin (yli 2v) on normaalia pidemmälle kauppareissulle varuiksi evästä, vaihtovaatteet, juotavaa, vaippoja, harso ym.
Jatkan, minulla ei ole taaperolle (2,5v) mitään muuta enää autossa mukana, kuin pillimehuja. Mutta toisaalta tuo tavaramäärä mitä sinä nro.2 rahtaat aina mukanasi, kuulostaa ihan fiksulta jutulta.
Mulla oli ihan sellanen tavallisen kokoinen hoitolaukku. Ensimmäisen vuoden ajan kassissa oli mm.muutama harso, muutama vaatekerta, muutama vaippa, lelu, puhdistuspyyhkeitä, tutti, tuttipullo, korvikkeita, keitettyä vettä, lääkkeet, mahdollisesti sosetta, omat tavarat eli lompakko, puhelin, avaimet, mulle vaihtopaita, mitähän muuta..
Vauvalla oli paha maitoallergia ja tästä johtuva refluksitauti, tämän vuoksi paljon vaatteita ja harsoja-> vauva oksenteli n.30 kertaa päivässä jonka vuoksi vaatteet meni usein vaihtoon ja harsoilla kuivailin paikkoja. Korvike maidoton, en voinut imettää.
Mitä nuo harsot ovat ja mihin niitä käytetään? Ihan pyyhkimiseen vain?
-vielä lapseton
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan sellanen tavallisen kokoinen hoitolaukku. Ensimmäisen vuoden ajan kassissa oli mm.muutama harso, muutama vaatekerta, muutama vaippa, lelu, puhdistuspyyhkeitä, tutti, tuttipullo, korvikkeita, keitettyä vettä, lääkkeet, mahdollisesti sosetta, omat tavarat eli lompakko, puhelin, avaimet, mulle vaihtopaita, mitähän muuta..
Millaisella reissulla sulla oli nämä mukana? Mitä teet keitetyllä(?!) vedellä? Oliko se siis termarissa vai miten?
Mulla on omassa käsilaukussa vain harso ja vaippa. Ja nykyisin pieni sosepurkki tai -pussi kun vauva syö jo kiinteitä. Jos ollaan aamusta iltaan reissussa niin sitten vaihtovaatekerta, toinen harso ja toinen vaippa.
Mulla on autossa varavaatteet, vaippa taskussa ja minipyyhe harson tilalla mukana. Esikoinen tarvitsi maitopullon, toinen ei. Tutti on jos muistan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
-vielä lapseton
Meillä käytössä pukluharsot (käytämme tähän värillisiä/kuviollisia). Niillä voi suojata rintaa imettäessä, pitää puklusuojana olkapäällä, pyyhkiä puklut ja kuolat.
Lisäksi käytämme valkoisia harsoja pyllyn kuivaamiseen pesun jälkeen ja hoitoalustan suojana vaipan vaihdon yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vielä lapseton
Meillä käytössä pukluharsot (käytämme tähän värillisiä/kuviollisia). Niillä voi suojata rintaa imettäessä, pitää puklusuojana olkapäällä, pyyhkiä puklut ja kuolat.
Lisäksi käytämme valkoisia harsoja pyllyn kuivaamiseen pesun jälkeen ja hoitoalustan suojana vaipan vaihdon yhteydessä.
Lisään vielä, että alunperin harsoja on käytetty vaippoina, ja monet käyttävät vieläkin. Silloin harson päälle laitetaan villahousut, niin ei tule kosteus läpi.
Taaperoni ollessa vauva laukusta löytyi:
- vaippoja
- kosteuspyyhkeitä
- pyyhe
- tuttipullo ja varapullo (siltä varalta, ettei pulloa pääsisi pesemään!)
- korvikkeita (imetys ei sujunut kovin hyvin :/ )
- varaharso
- varavaatteita (vauva puklasi helposti)
- varatutti
- muutama helistin, lelu, tms. "viihdyke"
Hmm. Noi nyt tuli mieleen :)