Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo uni, selittäkää

Vierailija
29.02.2016 |

Näin unta että olin taas naimisissa eksäni (sanotaan häntä vaikka Tapsaksi) kanssa. Kyse ei siis ollut menneisyydestä, vaan että oltiin palattu eron jälkeen Tapsan kanssa yhteen ja sitten oltiin jopa menty maistraatissa naimisiin. Asuttiin mun lapsuuskodissa, joka oli jotenkin remontin tarpeessa ja siellä oli kaikki sekaisin. Tunnelma unessa oli jotenkin ankea. Me oltiin ryhtymässä johonkin seksitouhuihin sen Tapsan kanssa, kun sen puhelin soi ja se lähti siitä sängystä, ja mä tunsin helpotusta että se seksi lykkääntyi. Sitten siinä unessa yhtäkkiä muistin että aijuu, mä olen tehnyt rikoksen; kaksinnaimisen. Että menin naimisiin Tapsan kanssa uudestaan, vaikka en ole eronnut toisesta avioliitostani (sanotaan nyt vaikka Kallen) kanssa. Ja ihmettelin samalla missä on Jaana (joka on siis Tapsan uusi kumppani). Ja missä on mun siskon perhe (jotka asuu mun lapsuuskodissa). Mulle tuli ihan hirmuinen suru, kun muistin mieheni Kallen, ja että mun pitäis erota hänestä ja että olen särkenyt hänen sydämensä ja omanikin ja nyt mun pitäis laittaa hänestä ero vireille.

Oikeassa elämässä siis olen eronnut Tapsasta kymmenen vuotta sitten, hänellä on suhde Jaanan kanssa. Kallen kanssa olen ollut kahdeksan vuotta ja ollaan onnellisia yhdessä. Tapsaa eli eksää en juuri tapaa, yhteiset lapsemme ovat aikuisia ja niiden juhlissa voidaan sitten tavata. Kallen kanssa meillä ei yhteisiä lapsia ole.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, uni on alkuun tulkittavaa, mutta minusta se loppua kohden ikäänkuin sekoittuu todellisuuteen (kun muistat uudet puolisot ja siskon), jota en lähtisi tulkitsemaan.

Sanotaan, että unessa kaikki ihmiset ovat sinä itse. Ja talo on aina se sinun sisimpäsi. Minä tulkitsen, että sinun lapsuuden"minäsi" on remontin tarpeessa ja alitajuntasi pyörittää vanhoja asioita. Käyt läpi jotain, mikä liittyy ensimmäiseen avioliittoosi sekä lapsuuteesi. Jotenkin vanha elämä on vieläkin alitajunnassa sekaisin. Ex-mieheen ainakin seksin saralla.

Kaksinnaiminen viittaa syyllisyyteen. Podet jostain asiasta syyllisyyttä. Liittyyköhän se ex-mieheen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, uni on alkuun tulkittavaa, mutta minusta se loppua kohden ikäänkuin sekoittuu todellisuuteen (kun muistat uudet puolisot ja siskon), jota en lähtisi tulkitsemaan.

Sanotaan, että unessa kaikki ihmiset ovat sinä itse. Ja talo on aina se sinun sisimpäsi. Minä tulkitsen, että sinun lapsuuden"minäsi" on remontin tarpeessa ja alitajuntasi pyörittää vanhoja asioita. Käyt läpi jotain, mikä liittyy ensimmäiseen avioliittoosi sekä lapsuuteesi. Jotenkin vanha elämä on vieläkin alitajunnassa sekaisin. Ex-mieheen ainakin seksin saralla.

Kaksinnaiminen viittaa syyllisyyteen. Podet jostain asiasta syyllisyyttä. Liittyyköhän se ex-mieheen?

Kiitos vastauksestasi.

Lapsuuden minäni on hurjassa pyörityksessä. Vanhempani on sairastunut muistisairauteen, ja hänen persoonallisuutensa on muuttunut; samalla vanhempieni parisuhde on muuttunut ja oma suhteeni vielä molempiin vanhempiin... Tunnen jatkuvaa syyllisyyttä etenkin sen suhteen miten avuton olen vanhempiani auttamaan, ja siitäkin kun viimeksi tulin sanoneeksi vähän ikävästi vanhemmalleni, kun ärsytti.

Exän kanssa eleltiin ripirinnan muksusta nelikymppiseksi. Eli aika monta vuotta. Ja sillä lailla hänkin kuului jo minun lapsuuteeni (tunnettiin kymmenvuotiaista asti, naapurin poika).

Vierailija
4/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Lapsuuden minäni on hurjassa pyörityksessä. Vanhempani on sairastunut muistisairauteen, ja hänen persoonallisuutensa on muuttunut; samalla vanhempieni parisuhde on muuttunut ja oma suhteeni vielä molempiin vanhempiin... Tunnen jatkuvaa syyllisyyttä etenkin sen suhteen miten avuton olen vanhempiani auttamaan, ja siitäkin kun viimeksi tulin sanoneeksi vähän ikävästi vanhemmalleni, kun ärsytti.

Exän kanssa eleltiin ripirinnan muksusta nelikymppiseksi. Eli aika monta vuotta. Ja sillä lailla hänkin kuului jo minun lapsuuteeni (tunnettiin kymmenvuotiaista asti, naapurin poika).

Minusta kuvaamasi tilanne tekee kyllä unen aika ymmärrettäväksi. Koska ex-puolisosi on ollut osa jo lapsuusperhettäsi, ehkä toivoisit hänen olevan enemmän tässä tilanteessa läsnä. Ehkä hän on ollut tärkeä myös vanhemmillesi? Tai ehkä muistisairas vanhempasi jopa puhuu hänestä tai sekoittaa nykyisen puolisosi eksääsi?

Vierailija
5/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuvaamasi tilanne tekee kyllä unen aika ymmärrettäväksi. Koska ex-puolisosi on ollut osa jo lapsuusperhettäsi, ehkä toivoisit hänen olevan enemmän tässä tilanteessa läsnä. Ehkä hän on ollut tärkeä myös vanhemmillesi? Tai ehkä muistisairas vanhempasi jopa puhuu hänestä tai sekoittaa nykyisen puolisosi eksääsi?[/quote]

No en mä eksää kyllä tähän mitenkään kaipaa kuvioita sekoittelemaan. Mutta joo, oli hän tärkeä vanhemmilleni, ja surivat aikanaan eroa kovin.

Kiitos sinullekin.

t. aloittaja