Lastenkirjan kirjoittaminen
Minua kiinnostaisi kirjoittaa lastenkirja. Omat lapset tykkäävät kovasti tarinoistani ja haluaisin jalostaa ideaa bisnesmielessä. Kenelläkään tietoa miten päästä "kirjailijapiireihin"?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi kiva olla kuvittaja :)
Sitten vaan ap:n kanssa yhteistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kirjoittaa lastenkirja. Omat lapset tykkäävät kovasti tarinoistani ja haluaisin jalostaa ideaa bisnesmielessä. Kenelläkään tietoa miten päästä "kirjailijapiireihin"?
No jokaisella kirjailijalla on vähän erityyppiset baarit missä käy. Mieti mistä tykkäät.
tee omakustanteisesti ja tarjoa kirjakauppaan myytäväksi.
Haluaisin siis tienata ihan rahaa, en tehdä omakustannetta -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jokaisella kirjailijalla on vähän erityyppiset baarit missä käy. Mieti mistä tykkäät.
Kosmos Helsingissä on hyvä.
Ensinnäkin Kosmos Helsingissä on nykyään niin kallis, ettei taiteilijoilla juurikaan ole varaa siellä istuksia.
Toiseksi, vain harvat kirjailijat "tekevät rahaa" kirjoillaan. Lastenkirjapuolella ehkä joku Timo Parvela, joka on kirjoittanut pitkään ja paljon ja jonka kirjoja on käännetty monelle kielelle.
Ei sinun auta muu kuin istua koneen ääreen ja kirjoittaa (ja kirjoittaa uudelleen ja korjata) ja tarjota kirjaasi eri kustantajille. Valmistaudu odottamaan ja myös pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin siis tienata ihan rahaa, en tehdä omakustannetta -ap
Ei kirjoilla juuri rahaa ansaitse. Suomessa on niin pienet markkinat, että koko maassa on ehkö 3-4 kirjailijaa, jotka pystyvät elättämään itsensä kirjoittamalla kirjoja. Hekin yleensä kirjoittelevat myös lehtiin ja tekevät muuta keikkaa.
Minusta olisi kiva olla kuvittaja :)