Naisen keho on ihmeellinen
Hei osaisitko kertoa mistä voisi olla kyse... näin lyhennettynä... menkat alko 2.1 ja ehkäsynä kondomi. 17.3 alko niukkaa ruskeeta limaista vuotoa vain pyyhkiessä näkyy... kestänyt nyt 11 päivää. tein raskaustestin 13.2 mutta oli negatiivinen. Käyny gynellä testeissä noin. 3 kk sit elk ei pitäs mistään sukupuolitaudista olla kyse. Kiitos paljon avusta...
Kommentit (12)
Hei ei kyllä se alko vasta 17.3 eli siis aika pitkä aika edellisistä vuodoista :/
Anteeksi korjaan siis 17.2 olen sekaisin kun kaksi pientä lasta pyörii tässä....
Ihmetyttää tämä tilanne kovasti ja lääkärille aika vasta 1.5 viikon kuluttua. Toinen lapseni tuli myös "vahingossa" käytimme kondomia ehkäisynä, en huomannut olevani raskaana kunnes oli kovaa alavatsa kipua vasemmalla puolella ja menin lääkärille epäillen kystaa. Hän myös epäili samaa, koska raskaustesti ole negatiivinen. Sain lähetteen kättärille, jossa ultrassa sit näky raskaus....
Kuinka pitkällä raskaus oli siinä vaiheessa kun se ultrassa havaittiin kun ei raskaustestissä näkynyt?
Oliko sulla mitään vuotoja silloin ennen kun sait tietää olevasi raskaana? Utelen kun tavallaan epäillyt itse olevani raskaana vaikka ehkäisyrengas käytössä. Voisin vannoa että mulla oli ovulaatio pari viikkoa sitten ja kokenut jotain oireiluakin,mitkä voi toki olla muustakin johtuvaa. Herkin raskaustesti näytti negaa joten hautasin koko epäilyn. Täytyy vaan ootella taukoviikkoa ja jos ne vuodot tulis ihan normisti. Raskaus ei olis katastrofi ja halutaankin vauva muttei ihan vielä tarttis tulla. Onneks pääset lääkäriin vaikka odottavan aika onkin pitkä.
Ei ole ollut kummassakaan raskaudessa vuotoja... joo tiedän tunteen kun epäilyksen saa päähän niin mikään ei saa sitä pois, varsinkin kun kokemuksia noista nega raskaustesteistä vaikka onki raskaana. Suosittelen, että käyt ihan gynellä tarkastuttamassa tilanteen. Se on luotettavin... soitan huomenna terveysasemaan,kun en malta millään odottaa lekuri aikaa... kuullostaa hirveeltä, mutta klamydia oireet myös samassa. Olen avioliitossa ja kaksi yhteistä lasta, joten se olisi melkein mahdoton ellei toinen petä... hirveetä kun epäilys ja mielikuvitus alkaa käydä vaikka missä...
Hei,
joskus stressi tai laihtuminen voivat jättää kuukautiset pois. Joskus taas kuukautisten poisjäännille ei vain löydy syytä ja kuukautiset palaavat itsekseen muutaman kuukauden kuluessa. Jos kuukautiset eivät palaa 3kk poissaolon jälkeen, on käytävä lääkärissä ja selvitettävä syy.
Välivuodot kuukautisten välillä voivat viitata tulehdukseen, varsinkin, jos naisella on kovia kipuja kuukautisten jälkeen. Tällöin syy vuotoihin ja kipuihin on selvitettävä mahdollisimman pian. Hedelmällisen iän loppupuolella olevilla naisilla välivuodot ja epäsäännölliset kuukautiset voivat viitata alkavaan menopaussiin.
Sinulle on nyt varattu aika lääkärille ja se on varmasti annettu sillä aikataululla, mikä on katsottu tarpeelliseksi. Yritä olla vatvomatta asiaa ennen sitä, vaikka ymmärrän, että se on vaikeaa. Asia selviää kyllä ja jos vuodolle ei löydetä syytä, lääkäri osaa kyllä antaa sinulle ohjeet mahdollisten kontrollien osalta. Tarvittaessa kuukautiset voidaan käynnistää uudelleen lääkityksellä.
Siis kävit testeissä 3 kk sitten? Epäilitkö että miehesi olisi käynyt vieraissa vai miten? Vai kävitkö normaalissa gynekologin tarkastuksessa ja papa-kokeessa ja kuvittelet, että kaikki sukupuolitaudit näkyisivät tuossa samassa?
Mulla noi muka raskausoireet on niin lieviä ja varmaan osittain omassa päässä paisuneet. On kuitenkin aika epätodennäköistä että itse olisin raskaana. Päätin lopettaa turhat testailut, jos ei todellista aihetta siihen ole. Nyt vain oottelen ihan rauhassa väliviikkoa ja vuotoja.
Tsemppiä sulle ja toivotaan, ettei ole mitään vakavaa!
Kävin sukupuolitauti testeissä gynellä missä myös pitäisi klamydia näkyä...
Siis sulla alkaa tulevaisuudessa 17.3. niukka verinen vuoto? Ok, tarkoitat varmaan 17.2. Se ei kyllä taida olla tae, että sulla ei olisi sukupuolitauteja, jos kävit testeissä kolme kuukautta sitten ja olet harrastanut sen jälkeen seksiä. Kannattaa mennä gynelle, jos vuoto ei lopu. Raskaana tuskin olet, koska olet käyttänyt ehkäisyä ja testi oli negatiivinen. Vaikka tuskin 11 päivää kestävä verinen vuoto edes viittaa raskauteen.