Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoon turvallisuus?

Vierailija
27.02.2016 |

Minulle tuli tilaisuus matkustaa Lontooseen alkuvuodesta, mutta en ole varma uskallanko, koska siellä on terroriuhkan taso "hyvin todennäköinen". Mitä mieltä olette, kannattaako sinne matkustaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa paikka jossa olen Lontoossa ollut huolissani oli kun kävimme poikakaverin futisseuran stadionia katsomassa Lontoon itäosissa. West Hamin stadionin ympärys oli kyllä aika pelottavan oloinen päivälläkin. Nyt ne ovet kuulemma vaihtaneet stadionia.

Itse ehkä 1000 kertaa Green Streetillä lapsuudesta asti kävelleenä en ole samaa mieltä. Lontoon vaaralliset alueet ovat sellaisia kuin Hackney, Lambeth (Brixton) ja keskusta tietty, niin kuin joka kaupungissa.

Kerran on huumeita myyty kadulla. Ei tullut kauppoja.

Hackney ja Brixton on tätä nykyä jo tosi keskiluokkaista ja tosi hipsteriä miljoonataloineen.

Vierailija
22/28 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Lontoossa on aina ollut terrorismin uhka, ensin IRA, nyt tämä. Elämä jatkuu. Taksilla ajo tulee kyllä kalliiksi, kaupunki on suuri ja hinnat korkeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle psykiatri neuvoi, että välttämiskäyttäytymistä kannattaa välttää :) eli mitä pidempään välttelee niitä tilanteita, joissa pelkää jotai kamalaa tapahtuvan, sitä vaikeammaksi niiden tilanteiden kohtaaminen muodostuu. Olen nauttinut Lontoon-matkoista, vaikka minulla on paha paniikkihäiriö. En pysty matkustamaan Ruoholahdesta Hakaniemeen metrolla, koska pelkään pultsareita ja narkkareita (molemmista huono kokemus metrossa). Lontoossa joudun ottamaan lääkkeen, mutta sen avulla pystyn matkustamaan miehen ja lasten kanssa metrollakin. Taksi kannattaa unohtaa ellei ole todella kiireetön aikataulu ja suuri budjetti!

Vierailija
24/28 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin kuolet sielä jäätyäsi bussin alle kun katsoit väärään suuntaan tietä ylittäessäsi.

Vierailija
25/28 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli tilaisuus matkustaa Lontooseen alkuvuodesta, mutta en ole varma uskallanko, koska siellä on terroriuhkan taso "hyvin todennäköinen". Mitä mieltä olette, kannattaako sinne matkustaa?

On hyvin todennäköistä, että Lontoossa tapahtuu useampia liikenneonnettomuuksia saman tunnin aikana kun lähdette lentokentältä hotellille. On jopa todennäköistä, että joku niistä aiheuttaa ruuhkaa jossain päin Lontoota ja se voi vaikuttaa teidänkin kulkuun.

Minä olen uskaltanut ajella Lontoosta Bristoliin, Birminghamiin, Coventryyn ja mm. Leicesteriin, vaikka niiden samojen valtateiden varsilla on sattunut liikenneonnettomuus minun siellä ollessani. Useampaan kertaan olen joutunut jopa hidastamaan ja laittamaan hätävilkut päälle, koska edessä liikenne on jumissa liikenneonnettomuuksien vuoksi.

Silti Englanti ja Ruotsi vievät kärkipaikat, kun verrataan liikenteen turvallisuutta maailmanlaajuisesti.

Kaikki on suhteellista. Jos Lontoossa tapahtuu jotain, poliisi on varautunut siihen paljon paremmin kuin jos sama tapahtuu jossain Suomen provinssissa. Koska tapahtuman vaikutuspiirissä Lontoossa on poikkeuksetta paljon enemmän väkeä, useampi kokee sen lähellään, mutta onneksi suhteessa vähempi määrä lähistöllä olevista vahingoittuu. Absoluuttinen henkilövahinkojen määrä on silti aina suurempi siellä, missä on enemmän ihmisiä.

Vierailija
26/28 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita mielipiteitä/kommentteja?

Vierailija
28/28 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustaisi.

Voi siellä perähikiälläkin jäädä auton alle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan