Lontoon turvallisuus?
Minulle tuli tilaisuus matkustaa Lontooseen alkuvuodesta, mutta en ole varma uskallanko, koska siellä on terroriuhkan taso "hyvin todennäköinen". Mitä mieltä olette, kannattaako sinne matkustaa?
Kommentit (28)
Miksi ei? Lontoo on suht turvallinen kaupunki. Terroriuhkan takia ei voi jättää elämästä
Juuri tulimme sieltä
Ei missään tapauksessa. Älä pistä edes nenääsi ulko-ovesta ulos, voi tippua metoriitti päähän! Tai oikeastaan sinun kannattaisi lähteä pysyvästi kotoa, koska tilastollisesti oma sänky (ja koti muutenkin) on hengenvaarallisin paikka!
Jotsin maalaisjärkeä nyt peliin, nainen! Lontoossa asuu toistakymmentä miljoonaa ihmistä ja sinä et uskalla mennä sinne muutamaksi päiväksi, jos vaikka juuri kohdalle osuu pommi?
Aviomies on 50 kertaa suurempi riski kuin terrorismi
http://www.ilkka.fi/mielipide/kolumnit/aviomies-on-50-kertaa-suurempi-r…
Vaikka siellä ollessasi sattuisi terrori-isku, niin todennäköisyys, että sattuisi kohdalle, on melkein nolla.
Pelkää mieluummin tavallista rikollisuutta. Sen osalta Britannia taitaa nykyään olla Länsi-Euroopan vaarallisimpia maita. Uhriksi joutumisen todennäköisyys on aivan eri mittakaavaa.
Miehestäni ei ole vaaraa :-) kyselin tätä juurikin siksi, että minulla on muutenkin paljon pelkoja ja ahdistuneisuushäiriö, joten en osaa suhteuttaa tätä Lontoon terroripelkoani juurikaan, en siis tiedä onko pelkoni täysin realistinen . ymmärtääkseni britanniassa voidaan melko hyvin estää näitä iskuja?? Haluaisin todella lähteä, en koskaan matkustele.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miehestäni ei ole vaaraa :-) kyselin tätä juurikin siksi, että minulla on muutenkin paljon pelkoja ja ahdistuneisuushäiriö, joten en osaa suhteuttaa tätä Lontoon terroripelkoani juurikaan, en siis tiedä onko pelkoni täysin realistinen . ymmärtääkseni britanniassa voidaan melko hyvin estää näitä iskuja?? Haluaisin todella lähteä, en koskaan matkustele.
Ap.
Saattaa olla, että ruuhkainen metro on sinulle liian kova jännityksen paikka
Totta kai menet, ryhdistäydy nyt! Upea kaupunki ja paljon nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Saattaa olla, että ruuhkainen metro on sinulle liian kova jännityksen paikka
Mietin itseasiassa jo sitä eilen, että metroon en mene missään nimessä, pelkään sitä varmaan eniten. Ajattelin taksia..
Ap
Lapsista metrolla ja bussilla matkustaminen oli varmaan loman hauskinta antia :) Siinä metrossa ei todellakaan ole mitään pelättävää. Olimme Lontoossa viikon, ja kertaakaan koko loman aikana en nähnyt tai kokenut Lontoossa mitään uhkaavaa. Enemmän suomessa näkee humalaisia ja muuten vaan hulluja.
Lähdemme muutaman viikon päästä Lontooseen. Ei pelota kyllä ollenkaan. Ei pidä antaa pelolle valtaa!!!
Metro on siellä todella ahdistava etenkin ruuhka-aikaan. Itselleni meinas iskeä ahdistus, en pidä metrossa matkustamisesta lainkaan. Lontoossa se oli pakollista, koska bussit ei liiku kovin hyvin sieltä missä ystäväni asuu. Yleensä suosin reissuissa bussia jos mahdollista.
Ainoa paikka jossa olen Lontoossa ollut huolissani oli kun kävimme poikakaverin futisseuran stadionia katsomassa Lontoon itäosissa. West Hamin stadionin ympärys oli kyllä aika pelottavan oloinen päivälläkin. Nyt ne ovet kuulemma vaihtaneet stadionia.
Mä asun Lontoossa ja ihan turvallisin mielin täällä ollaan. Tosin suomea lapsille tai puhelimeen puhuessa olen saanut useamman kerran muukalaisvihamielistä huutelua osakseni Brexit-äänestyksen jälkeen.
Ei terrorismin uhan takia voi jättää elämättä, Lontoossa on sitäpaitsi eletty teroriuhan alla jo 70-luvulta joten mitään uutta tämä ei ole.
Ei kai siellä ole kuin joissakin kaupunginosissa pelättävää. Keskusta on ihan turvallista. Tietysti turistikohteet ovat aina terroristien kohteita mutta yhtä hyvin voit voittaa lotossa kahdeksan miljoonaa.
Kyllä ne lontoolaisetkin pelkää, mutta sen kanssa on elettävä. Turhaa lässytystä ettei ihmiset ottaisi suurinta uhkatasoa tosissaan. Viime viikolla juuri estettiin terroristi-isku, että mahdollisuus on suuri.
Sitä enemmän ahdistus saa sinusta otetta mitä enemmän sitä kuuntelee. Jos lähdet elämään tunteistasi käsin niin aika paljon törmäät turhiin rajoituksiin.. tarkoitan,että vaikka tunteet on kokemuksena totta niin ne ei ole kuva todellisuudesta. Joten juuri tunteita vastaan kannattaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa paikka jossa olen Lontoossa ollut huolissani oli kun kävimme poikakaverin futisseuran stadionia katsomassa Lontoon itäosissa. West Hamin stadionin ympärys oli kyllä aika pelottavan oloinen päivälläkin. Nyt ne ovet kuulemma vaihtaneet stadionia.
Itse ehkä 1000 kertaa Green Streetillä lapsuudesta asti kävelleenä en ole samaa mieltä. Lontoon vaaralliset alueet ovat sellaisia kuin Hackney, Lambeth (Brixton) ja keskusta tietty, niin kuin joka kaupungissa.
Kerran on huumeita myyty kadulla. Ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lontoolaisetkin pelkää, mutta sen kanssa on elettävä. Turhaa lässytystä ettei ihmiset ottaisi suurinta uhkatasoa tosissaan. Viime viikolla juuri estettiin terroristi-isku, että mahdollisuus on suuri.
No ei me kyllä mitenkaan aktiivisesti pelätä tai ajatella asiaa, eikä uhkatason nosto näy arjessa. Tyopaikoilla ja kaveripiirissa terrorismin uhasta ei juurikaan puhuta. Ehkä porukka on hieman valppaampaa kuin aiemmin, mutta itse en huomaa eroa entiseen.
Kannattaa! Lähdin Pariisista samana päivänä kun terroristi-iskut olivat, lähin 2,5 km hotellista. Mutta hyvin mielin lähden uudestaan reissuun!
Älä anna pelon vallata mieltä.