Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua lasten kanssa kerrostalossa?

Vierailija
27.02.2016 |

Eikö siellä ole ahdasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa on saatavilla eri kokoisia asuntoja. Kannattaa tutustua.

Vierailija
2/4 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävän tilavaa, molemmilla lapsilla on oma huone. Vai luulitko, että kerrostaloissa on vain yksiöitä...?

Stadissa ei omakotitaloja saa keskituloisen palkalla hyvien kulkuyhteyksien päästä ja kaupunginrajojen sisäpuolelta. Kauas emme halunneet muutta, koska jokapäiväinen automatka töihin ahdisti ajatuksena. Muualle Suomeen emme halunneet, työpaikkoja ei alaltamme muualla juuri saa.

Toki, omakotitalossa on enemmän omaa rauhaa, ja päätäntävaltaa. Mutta kyllä omakotiasumistakin säädellään aika lailla kaavamääräyksin, ja naapuriksi voi osua ihan yhtä lailla metelöivä kennelin pitäjä/moottoripyöräkerholainen tai riidanhaluinen naapurustokyylä.

Meillä on kolmen vartin ajomatkan päässä kotoa mökki, jossa on iso puutarha. Kompensoi vähän kaupunkipuutarhan (asumme siis kerrostalon alimmassa kerroksessa, tässä on pieni puutarha) pienuutta.

Olemme siis tyytyväisiä. Ihmiset voivat onneksi valita asumispaikkansa ja -muotonsakin aika pitkälle itse, mitä nyt tietysti tulotaso asettaa omia rajoitteitaan.

Mutta jos minulla olisi rajattomasti fyffeä käytössä, niin edelleenkään en ostaisi omakotitaloa Westendistä, vaan kattohuoneiston Ullallinnasta. Kerrostalosta siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu ihan asunnon koosta. Kerrostaloasuntoja on eri kokoisia. Itse olen asunut 32m2-140m2 kokoisissa kerrostaloasunnoissa. Jotkut asuvat 100m2 omakotitaloissakin. Että jospa tosiaan ihan riippuisi asunnon koosta....

Vierailija
4/4 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haitannut asunnon koko, tilaa oli riittävästi, mutta huono äänieristys haittasi. Lapsista lähtee ääntä, ja meillä oli niin huono äänieristys, että tavallinen puheäänikin kuului naapuriin ja päinvastoin. Koko ajan tuntui että varmaan häiritään naapureita, tai toisinpäin.

Itse koin myös työlääksi, että kaikki pihalelut oli tuotava sisälle leikin päätteeksi, niitä kuitenkin oli melko lailla polkutraktorista hiekkaleluihin. Rattaiden roudaaminen pitkin portaikkoja oli sekin oma hommansa. Kaiken, minkä lapset tekivät pihalle, kuten lumilinnan tms. joku kävi rikkomassa, samoin pyöriä tms. rikottiin. Se ärsytti. Yritä siinä sitten omille lapsille opettaa, että toisten mieltä ei saa pahoittaa. Tämä idioottien keskellä eläminen oli ehkä siis kaikkein rasittavinta, en yhtään ymmärrä tuollaista että kaikki pitää rikkoa ja sotkea.