Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi 8v tytöille ole tarjolla mitään muuta kuin pissisvaatetta?

Vierailija
26.02.2016 |

kireitä pillifarkkuja, ihmeellisiä paitoja ( H&m:llä pyörittelin aikani sellaista lyhyttä, sivuista avointa & pitsikoristeita, ennen kuin hahmotin mikä se on ja miten päin puetaan), lyhyitä mekkoja..

ihan lastenvaatteissa ( värikästä raitaa, Frozenia ym) isoin koko tuntuu olevan 122 tai 128 ja meidän likka on 132 ! :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että pissistarjonta alkaa, kun siirytään vauvan vaatteista taaperoiden ja siitä isompien kokoihin >:( Ehkä olen nipo, mutta en halua alle 3-vuotiaalle pillifarkkuja, glitteriä, YOLO-painatuksia tai verkkomateriaalua, ainoastaan käytännöllisiä ja mieluiten kauniitakin vaatteita. Jos tarjonta on tuota pienemmillä lapsilla, alan varmaan ommella itse jauhosäkeistä Laura Ingalls-mekkoja, kun lapsi on tuon 8 vuotta.

Vierailija
2/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille tai pienempiin liikkeisiin, isot ketjut on täynnä tuota pissistyyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat pullollaan sitä just ei pissisvaatetta. tanskalaiset tekee parhaat lastenvaatteet.

Vierailija
4/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlailla suomalaisten pienmerkkien tarjontaa, sieltä löytyy reippaita, kivannäköisiä lasten leikkimiseen sopivia vaatteita ja ihan unisex-designiakin. 

Esim. Vimma, Papu, Gugguu, Aarrekid... Tosin kokojen puolesta en uskalla mennä lupaamaan (itselläni leikki-ikäinen, joten en ole katsonut isompia kokoja sillä silmällä).

Vierailija
5/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itkenyt, kun 128 koko meni pieneksi. Minun tyttäreni sattuu vielä olemaan todella pitkä ikäisekseen. Olen kääntänyt kivet ja kannot, että löydän tavallisia, kivoja ja siistejä tyttöjen vaatteita. Toki erikoisliikkeissä on vaikka mitä kivaa, mutta en halua maksaa maltaita tavallisista perusvaatteista.

Ällöttää, kun muoti menee jo lastenkin vaatteisiin. Nyt joudun etsimään kireiden love and sex-printtipaitojen, leopardileggingsien ja niittiminihameiden keskeltä jotakin tyylikästä kolmasluokkalaiselle sopivaa päällepantavaa.

Tässä olisi ketjukauppojen sisäänostajilla mietinnän paikka. Luulisi, että ovat kovasti pohtineet, miksi alerekkeihin jää niin paljon ostamattomia ryysyjä roikkumaan.

Vierailija
6/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöt 7 ja 9v käytää 140-146cm vaatteita ja oon kyllä löytänyt ihan peruskollareita/legginsejä, pitkävihaisia trikoopaitoja, huppareita tms.ihan noista "halppis" kaupoista, tyyliin alemakasiini halpahalli. Hm ahistaa muukin, siellä nuo koot on jo ihan teinivaatetta, eikä mun tytöt ees semmosia halua.

Netistäkin tilaan aika paljon

Vierailija
7/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan löydetty ihan neutraalia vaatetta myös. Lapsi on ns. poikatyttö, eikä pissistyyli käy ollenkaan. Yleensä ne pissisvaatteet ovat räikeämpiä ja näkyvämpiä, eikä hillitympiä huomaa niin helposti. Joissain liikkeissä toki tarjonta on huonoa.

Vierailija
8/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!! Vuodesta toiseen vaatteet on niinkuin teineille! Kesällä on taas hankaluuksia löytää shortseja jotka ei näytä alushousuilta!

Vierailija
9/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytöt 7 ja 9v käytää 140-146cm vaatteita ja oon kyllä löytänyt ihan peruskollareita/legginsejä, pitkävihaisia trikoopaitoja, huppareita tms.ihan noista "halppis" kaupoista, tyyliin alemakasiini halpahalli. Hm ahistaa muukin, siellä nuo koot on jo ihan teinivaatetta, eikä mun tytöt ees semmosia halua.

Netistäkin tilaan aika paljon

Henkkamaukaltakin löytyy, kun jaksaa etsiä. Mutta noi pitkävihaiset trikoopaidat sai mut hymyilemään, kiitos :)

Vierailija
10/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomp de lux?

Vierailija
11/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M tekee pienten puolen vaatteita kokoon 134/140 asti. Löytyy kyllä vain harvoista kaupoista ja netistä.

Mulla on samankokoinen 8-v tyttö ja hänelle olemme viimeaikoina ostaneet Desigualia, Moloa, Lindexiä, BEL:iä , Benettonia, Name it:iä ja P.O.P.:ia ainakin. Ne H&M isompien tyttöjen vaatteet ovat kamalia minunkin mielestäni. Katso vaikka Zalandon ja Boozt valikoima.

Vierailija
12/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Ellos myy Verbaudet-merkkiä, joka myös kiva.

-11

Vierailija
13/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee farkkulegginseistä jotenkin enemmän pissisvaatteen kuin tavallisista sukkahousuista joita pikkutytöille on ollut iät ja ajat? Puseroita kyllä löytyy minusta kaikilla printeillä ja eläinkuvilla. Housuissa nuo legginsit on minusta kivan näköisiä tunikoiden ja mekkojen kanssa.

Vierailija
14/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistä suomalainen ompelija, jos olet itse kädetön.

Vierailija
15/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee farkkulegginseistä jotenkin enemmän pissisvaatteen kuin tavallisista sukkahousuista joita pikkutytöille on ollut iät ja ajat? Puseroita kyllä löytyy minusta kaikilla printeillä ja eläinkuvilla. Housuissa nuo legginsit on minusta kivan näköisiä tunikoiden ja mekkojen kanssa.

No minusta farkkulegginsit ainakin ovat normaaleja pikkutyttöjen vaatteita.

Vierailija
16/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kauppaa! H&M on tuota, mutta moni muu merkki kuten P.OP, Name IT, Benetton tai vaikka Molo Kids myy ihan tavallisia lastenvaatteita. Mene Sokokselle, Stockalle tai vaikka Zaraan - löytyy kyllä on ihan tavallisia lastenvaatteita.

Tai tilaat kotikutsuilta MeandI -vaatteita :-)

Vierailija
17/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kireitä pillifarkkuja, ihmeellisiä paitoja ( H&m:llä pyörittelin aikani sellaista lyhyttä, sivuista avointa & pitsikoristeita, ennen kuin hahmotin mikä se on ja miten päin puetaan), lyhyitä mekkoja..

ihan lastenvaatteissa ( värikästä raitaa, Frozenia ym) isoin koko tuntuu olevan 122 tai 128 ja meidän likka on 132 ! :(

Kyllä löytyy lastenvaateliikkeistä ja muista kaupoista.

18/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto kuin muilla.. isot ketjut tarjoavat pissislinjaa, mut pienemmistä liikkeistä, nettikaupoista, kotikutsuilta ja juuri noista halpahalleista löytyy lapsille sopivia kamppeita.

Vähän ot, mut kyllä minusta oli aika kyseenalaista, kun yhdellä eskarilaisella oli sukkisten kaa just ja just pepun peittävä kireä musta nahkahame, tiukka paita ja jotain huulikiiltoakin vielä. Tän tytön äiti on just sitä lajia, joka tykkää pukea lapsensa hutsahtaviksi pikkuaikuisiksi.

Vierailija
19/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa halpiskaupasta, saa pissisvaatteita, niinhän se on aikuistenkin vaatteissa. Laatumerkeissä on sitten tyylikkäämpiä ja tyyleistä voi jopa valita. Mutta jos tyttäret eivät ole muiden kuin pissisvaatteiden arvoisia, se on vanhempien valinta. Meillä lapset ruokitaan ja puetaan kuten oikeat ihmiset, eivät kuten välttämätön ja piinallinen kuluerä.

Vierailija
20/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset