Pasilan ja Käpylän välille kaavaillaan pyörätietä joka maksaisi 6 miljoonaa euroa.
Tehdäänkö Helsingissä kaikki julkisenliikenteen projektit kullasta vai miten kaikki voi maksaa näin järjettömästi?
Kaupunki menee lopulta vararikkoon asukkaidensa kanssa jos näihin suunnitelmiin ei saada järkeä. Kannatan myös itse julkisenliikenteen ja pyöräilyn kehittämistä, mutta nyt vaaditaan edes vähän järkeä siellä kaupunginhallituksessa.
Vihreitä ei pitäisi päästää vaativiin tehtäviin missään.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/369170-pasilan-ja-kapylan-vali…
Kommentit (28)
Pitäisi laittaa nähin pyöräteihin laskurit, jotka laskisivat kuinka monta pyörää sitä on käyttänyt. Näyttötaulu tien viereen.
Suomen ilmasto kun on mitä on, niin aika vähäiselle käytölle tuollaiset baanat jäävät. Kustannus per pyörä vuodessa jäänee melko korkeaksi.
Vaikka vähän joudutaan räjäyttelemään niin taas on kyllä joku laittanut muutaman miljoonan lisää hintaan. Kuka näissä projekteissa vetää välistä?
Pasilasta pääsee jo nyt käpylään pyöräteitä pitkin. Mitä vittua oikeesti???
Tuolla hinnalla ei saisi edes puolikasta moottoritieramppia. Esimerkiksi Hakamäentien uusiminen maksoi satoja miljoonia, mutta sen tuloksena jonot lähinnä vaan siirtyivät eri paikkaan.
Jos tuo toteutetaan niin sitten pitää kyllä lätkäistä pyöräilijöillekin vero/ruuhkamaksu! 28000€ 1,6km pyörätien huolto vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Pasilasta pääsee jo nyt käpylään pyöräteitä pitkin. Mitä vittua oikeesti???
Niin pääsee nykyäänkin, mutta hitaasti. Eli peruste on täsmälleen sama kuin se, miksi autoiluolosuhteisiin tehdään jatkuvasti parannuksia paljon isommilla summilla.
Tieverokin tulee. Sillä se taidetaan Maksaakin. Vissiin ensi vuonna, itse olette vihreät ja kokoomuslaiset sinne äänestäneet kaupunginvaltuustoon.
Antakaa nämäkin rahat pakolaisille.
Jossei tunnusta Vihreää väriä, ei kannata asua Helsingissä. Tai ainakaan, jos maksaa veroja- voipi alkaa vituttamaan kun oma lapsi ei saa aikaa lääkärille hengenvaarassakaan mutta joku Romanian turisti saa ilmaisen hoidon ja ylläpidon kaupungin laskuun, kiitos Vihreiden päätöksen. :)
Helsingissä ei ole varaa asua kuin eläteillä ja superrikkailla. Tavalliset työssäkäyvät on unohdettu.
Louhiminen on kallista.
Mutta se kun on kerran tehty niin ei tarvitse tehdä enää ikinä.
Infran kustannuksia ei ole järkevää tarkastella vuosikuluna, vaan käyttöiän mukaan.
Voi sitäkin miettiä että meillä ylläpidetään tieverkostoa muuttotappioluntiin eikä ketään kiinnosta kuinka pitkään ne pusikot pysyvät asuttuina.
Pääkaupunkiseudulla väkeä kumminkin hetkeksi aikaa riittää.
Tehdään vai? Hienoa! Lisää pyöräteitä Helsinkiin :)
Vierailija kirjoitti:
Louhiminen on kallista.
Mutta se kun on kerran tehty niin ei tarvitse tehdä enää ikinä.
Infran kustannuksia ei ole järkevää tarkastella vuosikuluna, vaan käyttöiän mukaan.
Voi sitäkin miettiä että meillä ylläpidetään tieverkostoa muuttotappioluntiin eikä ketään kiinnosta kuinka pitkään ne pusikot pysyvät asuttuina.
Pääkaupunkiseudulla väkeä kumminkin hetkeksi aikaa riittää.
6 miljoonaa?
Vierailija kirjoitti:
Tehdään vai? Hienoa! Lisää pyöräteitä Helsinkiin :)
Verot nousee? Hienoa!
Tuota ei ole vielä päätetty, asia on esillä yleisten töiden lautakunnassa ensi viikon tiistaina. Kannattaa seurata, että minkä puolueen edustajat äänestävät silloin mitäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Louhiminen on kallista.
Mutta se kun on kerran tehty niin ei tarvitse tehdä enää ikinä.
Infran kustannuksia ei ole järkevää tarkastella vuosikuluna, vaan käyttöiän mukaan.
Voi sitäkin miettiä että meillä ylläpidetään tieverkostoa muuttotappioluntiin eikä ketään kiinnosta kuinka pitkään ne pusikot pysyvät asuttuina.
Pääkaupunkiseudulla väkeä kumminkin hetkeksi aikaa riittää.
6 miljoonaa?
Kuinka pitkän pätkän kaupunkimoottoritietä 6 miljoonalla saa? 50 metriä?
Mukavaa, että yhteyksiä parannetaan. Itse toivoisin talvisin Helsinkiin edes yhtä kunnolla hoidettua vähintään viiden kilometrin kävelyreittiä. Kävely on minulle paras liikuntamuoto ja teen kuivien teiden aikana kympin lenkkejä päivittäin. Lumen aikaan tämä ei onnistu, koska reitit ovat täynnä röpöä ja loskaa vuorotellen. Tai sitten siellä menee vain latuja. Haluaisin kulkea talvisinkin kunnolla ulkona. Kaikille pitäisi olla jotakin edullista ja mielekästä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että yhteyksiä parannetaan. Itse toivoisin talvisin Helsinkiin edes yhtä kunnolla hoidettua vähintään viiden kilometrin kävelyreittiä. Kävely on minulle paras liikuntamuoto ja teen kuivien teiden aikana kympin lenkkejä päivittäin. Lumen aikaan tämä ei onnistu, koska reitit ovat täynnä röpöä ja loskaa vuorotellen. Tai sitten siellä menee vain latuja. Haluaisin kulkea talvisinkin kunnolla ulkona. Kaikille pitäisi olla jotakin edullista ja mielekästä tekemistä.
Minusta se on myös mukavaa. Se mikä ei ole niin mukavaa on nämä järjettömät kustannukset. Hyvän asian varjolla rosvotaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
6 miljoonaa?
Niin? Vihreät eivät ole tuota summaa päättäneet, vaan ahneet rakennuttajat. Käskekää niitä tekemään työnsä halvemmalla.
Se summa pyydetään mitä tiedetään saavan. Korruptoituneet poliitikot saavat osansa. Nämä pitäisi kilpailuttaa avoimesti ja tehdä päätös vasta sen jälkeen.
City-vihreälle hipsterille kelpaa vain paras. Hinnalla ei ole niin väliä.. joku muuhan sen maksaa kuitenkin.