Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri suuttui matkasta toisen kaverin kanssa

Vierailija
25.02.2016 |

Meitä on kolme kaveria ja toisen kanssa ollaan tunnettu pidempään. Tämän pidempään tunnetun kanssa olemme molemmat opsikelijoita (eri ala.) Suunnittelimme, että lähdemme tämän pidempään tunnetun kaverin kanssa nyt keväällä parin viikon reisulle, koska molempien opiskelut sen mahdollistaa. Kesäksi on haettu kesätöitä mutta ainakaan vielä ei ole tärpännyt.

Kun puhuin ohimennen tästä reissusta toiselle kaverille niin hän meni jotenkin aivan "suunniltaan" kuulemastaan. Oli aivan pöyristynyt,että miten voimme mennä matkalle ilman häntä ja miksemme voi odottaa kesänloppuun, jolloin hänelläkin on lomaa. Hän on siis kokoaikatöissä.

Olin jotenkin ihmeissäni tästä reaktiosta, toisaalta ollaan vietetty aikaa kolmestaan. Mutta toisaalta meillä on kyllä jokaisella ihan erilliset elämät:-) ja yksi syy että nyt keväällä matka olisi tosi halpa ja sinne parasta matkustusaikaa on kevät. Eikä kesän työtilanteesta siis edes vielä tiedä.

Mitä olette mieltä, onko jotenkin tosi törkeää jos sunnittelemme matkaa ilman häntä?:-P (ja ihan aikuisia siis ollaan, vaikkei siltä vaikuta:-))

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta: Ei siltä vaikuta..

Vierailija
2/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä toi temppusi on tosi törkeä ja pahantahtoinen, syrjit ilman syytä kolmatta osapuolta. Mikähän esti sinua pyytämästä häntä mukaan, halusit siis salassa suunnitella matkaanne ja jättää edes kertomatta bestiskaverillesi? Paska kaveri olet! pitäisin tuona kaverina isot juhlat ja jätttäisin sinut ulkopuolelle, niin saisit maistaa omaa myrkkyäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit miettiä asiaa sen kautta että nämä kaksi kaveria olisi suunnitellu matkaa ilman sinua. Joo, tiedän että molemmat ovat SUN kavereita ja koet olevasi ehkä jokin yhdistävä linkki tässä kolmen symbioosissa.

Mutta mietipä silti tahollasi oliko kivasti tehty.

Vierailija
4/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Mä en ymmärrä. Aikuiset ihmiset itkemässä, kun ap valitsee jonkun toisen hiekkalaatikkoon, kuin tämän kolmannen? En ymmärrä ystäväsi reaktiota, kyllä mä nuolisin haavani itse, jos mua haittaisikin etten pääse mukaan. En ole koskaan hyväksynyt kenenkään omimista kenellekään.

Vierailija
5/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset...

Kasvakaa, keskustelkaa ja ymmärtäkää.

Eipäs! Kun MÄ! MÄ halua! MÄ MÄ MÄ!

Aika hoitaa kulmat...

Vierailija
6/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paska kaveri, kiitos vaan :) Ehkä täytyy sitten ajatella enemmän kaverin näkökulmasta. Mutta ehkä pointtina vielä eli matkan kohde on sellainen, joka ei kiinnosta tätä toista kaveria, kun taas toiselle kaverille ja mulle se olisi aika unelma. Muutenkin matkustusintressit on aika erilaiset, tarkoitus olisi siis lähteä reppuselässä reissamaan, kun se tätä kolmatta kaveria ei kiinnosta. Eikä mitenkään selän takana suunniteltu, olimme siis aiemmin kolmestaan puhuneet kyseisestä matkasta ja kaveria se ei silloin kiinnostanut ja hän ei edes tiennyt lomistaan. Ehkä sitten ajattelen eri tavalla, jos he olisivat lähteneet johonkin kohteeseen matkalle, joka mua ei kiinnostaisi, saatikka että ei olisi lomaa. Niin en kyllä "vaatisi" odottamaan niin kauan, että itsellä on lomaa ja ehdottaisi toista kohdetta.

Vierailija
7/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että miten tämä kolmas kehtaa esittää, että näiden kahden muun pitäisi mukauttaa omat lomat siten kuten hänelle sopii? Aika itsekäs kolmonen siellä nyt. Ja minusta aloittajalla on oikeus tehdä tämän tyyppiset oharit nimenomaan sen pisimpään tunteneen kaverinsa kanssa. Toki toisinkin päin olisi ihan ok. Vapaa ihminen kun kaiketi on?!

Vierailija
8/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mun mielestä toi temppusi on tosi törkeä ja pahantahtoinen, syrjit ilman syytä kolmatta osapuolta. Mikähän esti sinua pyytämästä häntä mukaan, halusit siis salassa suunnitella matkaanne ja jättää edes kertomatta bestiskaverillesi? Paska kaveri olet! pitäisin tuona kaverina isot juhlat ja jätttäisin sinut ulkopuolelle, niin saisit maistaa omaa myrkkyäsi.

Sinä olet lapsellinen ja pahantahtoisen kuuloinen "kaveri", ilmeistä minä minä -ainesta.

Vierailija
9/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos harmistuisin etten pääse mukaan, niin ehdottomasti rakentavampaa olisi sanoa asiasta ihan rauhallisesti, mille tuntuu, mutta täytyyhän nyt aikuisen ihmisen hyväksyä toisten vapaat menot ja päätökset, eikä saa alkaa tuollalailla määräilemään muiden loma-ajoista miten ne MINULLE sattuisi sopimaan. Jos hänestä nämä kaksi ovat sitten liian epäkohteliasta seuraa hänelle, niin etsiköön parempaa. Vai eikö oikein löydy...

Vierailija
10/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pointti oli juurikin se, että meillä molemmilla on vapaata silloin ja meille hyvä kohde. Itse en kehtaisi alkaa syyllistämään ja "vaatimaan" että kavereiden pitää perua suunnitelmat ja mennä matkalle vasta silloin, ku itsellä lomaa. Jolloin me siis odottelisimme monta kuukautta, että koska hän saa vahvistuksen että hänellä ylipäätään on lomaa ja kohdekin silloin luonnollisesti vaihtuisi.

Pahansuopuutta on mielestäni se, jos kaikilla olisi lomaa vaikka samaan aikaan ja olisimme silti lähdössä kahdestaan. Tosin en kyllä siitäkään loukkaantuisi itse. :) /ap

Vierailija
11/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä juttuja elämässä että sen minkä tekee toiselle tulee tavalla tai toisella vastaan myöhemmin :-)

Vierailija
12/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhe äijjät! Vitut naisista. Matkalle ja brenkkua ja huoria.

Vierailija
13/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä juttuja elämässä että sen minkä tekee toiselle tulee tavalla tai toisella vastaan myöhemmin :-)

Mitä tarkoitat? En osaisi kuvitellakaan, ettenkö "kestäisi", jos vapaa ihminen tai joku, jota olen luullut vaikkapa ystäväkseni ei tanssi minun pillini mukaan elämässä. Se on jopa suotavaa.

Vierailija
14/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä mun kaverini eivät ole kavereita keskenään. En jaksaisi tuollaista hiekkalaatikkoa.

Vierailija
15/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me kaveriporukalla suunnitellaan lomaa niin kyllä kaikilta kysytään vaikka tiedettäisiin, että se ajankohta ei kaikille käy. Minusta tärkein ottaa huomioon vaan jokainen. Ja voihan olla että muut saisivatkin lomansa muutettua siihen kyseiseen ajankohtaan. Pointtina vaan, että olisit voinut samalla huikata sille kaverille että kiinnostaako tällänen matka.

Vierailija
16/16 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos me kaveriporukalla suunnitellaan lomaa niin kyllä kaikilta kysytään vaikka tiedettäisiin, että se ajankohta ei kaikille käy. Minusta tärkein ottaa huomioon vaan jokainen. Ja voihan olla että muut saisivatkin lomansa muutettua siihen kyseiseen ajankohtaan. Pointtina vaan, että olisit voinut samalla huikata sille kaverille että kiinnostaako tällänen matka.

Niinhän mekin teimme aluksi. Kaverini ei lisäksi kertaakan esim.ehdottanut, että oliskohan meillä mahdollisuutta esim. hänen lomallaan mahdollista tulla lisäksi vaikka lyhyemmälle reissulle. Mutta automaattisesti tyylinä oli se, se että meidän pitäisi muutta suunnitelmat. Varsinkaan kun ei mitään tietoa kesästä, onko silloin meillä kenties töitä tai lomaa ja kaverikaan ei varmaksi tienny omasta lomastaan. Eikä sen tyyppisille reissulle ollut edes mahdollista lähteä enää kesällä.