Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tämä onkin hyvän miehen saamisen salaisuus? (Ainakin heille, jotka muuten löytäisivät vain hakkaajia tms)

Vierailija
25.02.2016 |

Mietin vain kun tajusin, että olen huono rakastamaan, eli olin aina sellainen, että jos mies tekee jotain, mistä en pidä, niin en jatkanut suhdetta. Eli mulla oli ekana kriteerinä jopa yli palavien tunteiden, että mies on sellainen, joka ei tee melkeinpä mitään, mistä mä en tykkää.
Koska jos osaisin rakastaa, niin minähän sallisin miehelle sellaistakin, mistä en niin pidä ja silloinhan riski saada ns. huono mies kasvaa.
Koska mulla on aivan älyttömän kiltti ja hyvä mies, jolle riittää sekin, ettei mitään tunteiden paloa minun puoleltani ole ollutkaan. Kun kipuilen niin tämä mies kyllä sallii minulle sen, mutta hän ei koe sitä asiana, josta ei pidä tai eihän se kuulemma tietenkään mukavaa ole, mutta sen sietää. Eli minä löysin minua rakastavan miehen, mutta minun ei ole tarvinnut sietää hänessä yhden yhtäkään asiaa, joita en siedä.
Toki välillä riitelemme, eli hänkin suuttuu, mutta hän sitten leppyykin, eikä hylkää riidan takia. Vai olenko vain löytänyt poikkeusyksilön?
Mietin vain sitä, miten ihania tunteita olisinkaan itse voinut kokea, jos kykenisin suomaan miehelle joitain puolia, joista en itse pidä. Mutta en kyennyt. Eli tarkoitan, että ihana mies meni heti vaihtoon jos ilmeni jokin puoli, josta en pidä, mutta kun kaikissahan niitä on, niin aika hankalaa löytää kumppania. Mutta jos olisin hyväksynyt niitä vikoja, niin ne olisivat alkaneet jossain vaiheessa hiertää aivan takuulla. Ehkä jollain naisella on kapasiteettia jaksaa sellaistakin, mutta mulla ei masennuksen takia ollut.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täysin itsestään selvää, että tuskin kukaan sitä täydellistä kumppania löytää. Kyse on vain siitä, millaisia "vikoja " voi sietää ja mitä ei.

Vierailija
2/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Häh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas ny esimerkkejä asoista hoiden tekeminen aiheutti lemput sinun puoleltasi...

Vierailija
4/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas ny esimerkkejä asoista hoiden tekeminen aiheutti lemput sinun puoleltasi...

Lähinnä mietin kun välillä luen, millaisia asioita osa katsoo läpi sormien suhteen alkuvaiheessakin ja kirjoittaa tännekin, että onko milloin mikäkin ok mieheltä. No ei ole ok, jos se ei sovi juuri sinulle.

Vierailija
5/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt allekirjoittaisi tästä väläyksestä mitään osaa. En ymmärrä miten voisi olla edes olemassa ihmistä, jossa ei ole mitään vikaa? Kaikissa meissä on virheitä. Tarkastelet nyt asiaa suppeasti, haluamastasi vinkkelistä.

Vierailija
6/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on täysin itsestään selvää, että tuskin kukaan sitä täydellistä kumppania löytää. Kyse on vain siitä, millaisia "vikoja " voi sietää ja mitä ei.

Niin mietin vain sitä, mihin suhde voi kehittyä, jos valitsee hyvän miehen, vaikka ei itse alkuun esim. rakasta tätä. Koska moni ei haluaisi olla yksinkään.

ap

Vierailija
7/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt allekirjoittaisi tästä väläyksestä mitään osaa. En ymmärrä miten voisi olla edes olemassa ihmistä, jossa ei ole mitään vikaa? Kaikissa meissä on virheitä. Tarkastelet nyt asiaa suppeasti, haluamastasi vinkkelistä.

No ei mun miehessä ole mitään vikaa. En ainakaan keksi, mitä se olisi.

ap

Vierailija
8/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain samaa mieltä. Kohdalleni on osunut hurjan paljon huonosti kohtelevia miehiä ja kun asiaa on miettinyt jälkeenpäin, mitkään noista jutuista eivät olisi jatkuneet juuri yhtään jos en olisi sallinut miehelle huonoa käytöstä alkujaankaan vaan jättänyt jutun sikseen. Huonoksi käytökseksi lasken esim. oharien tekemisen, tahallisen loukkaamisen tai muun.

Vierailija
9/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyksäsi on täydellinen, mutta mitkä on niitä juttuja, joiden takia olet antanut aiemmin rukkaset muille miehille? Laita pari esimerkkiä

Vierailija
10/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluut turvallisen ja tylsän miehen. Se on ok. Säkin oot tylsä. Ok. Miten kukin haluaa.

Vierailija
11/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osittain samaa mieltä. Kohdalleni on osunut hurjan paljon huonosti kohtelevia miehiä ja kun asiaa on miettinyt jälkeenpäin, mitkään noista jutuista eivät olisi jatkuneet juuri yhtään jos en olisi sallinut miehelle huonoa käytöstä alkujaankaan vaan jättänyt jutun sikseen. Huonoksi käytökseksi lasken esim. oharien tekemisen, tahallisen loukkaamisen tai muun.

Jatkan vielä. Silti asiaa on vaikeuttanut se, että minusta ne minulle "huonot" miehet ovat olleet "hyviä" muille naisille. Että tästä syystä olen ajatellut, että vika on lopulta minussa ja käytöksessäni miksi miehet lopulta alkavat kohtelemaan huonosti ja tämä nyt on vain sitä mitä kuuluu sietää, koska miehillä on ollut minua aiemmin pitkiä suhteita ja muutenkin päällepäin hyvää parisuhdemateriaalia.

Ei siis tosiaankaan mitään pahoja poikia, joihin yhdistetään usein kouluttamattomuus ja päihteidenkäyttö.

Vierailija
12/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyksäsi on täydellinen, mutta mitkä on niitä juttuja, joiden takia olet antanut aiemmin rukkaset muille miehille? Laita pari esimerkkiä

Miksi se tieto auttaisi? Ei ole kysymys minun rukkasten annostani, mielestäni. Pointti on ennemmin se, että olisin varmaan minäkin kestänyt vaikka millaista paskaa jos olisin kyennyt rakastamaan ketään. On toki hyvä rakastaa, mutta se voi olla sudenkuoppa siihen, että kestää väärää kohtelua. Nyt tuntuu, että opin vasta rakastamaan mieheeni tutustuttuani.

Olen torjunut vaikkapa miehen, joka ehdottaa seksiä liian aikaisin tai muuten väärässä kohtaa. Se on loukannut minua. Mutta syyni torjua ovat irrelevantteja. Onhan sellainen mies voinut olla ok, mutta en olisi ikinä voinut hyvin sellaisen kanssa. Mutta jos on rakastunut sitä ei mieti välttämättä voinko mä tässä heti alkuun nyt hyvin.

Eli ehkä se, mitä yritän sanoa on, että rakkaus ei ole tärkeintä hyvän kumppanin löytämiseen, vaikka siihen länsimaissa takerrutaankin kuin tervaan. Opetetaan, että se on ainoa parisuhteen perusta.

ap

Vierailija
13/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeilla jäljillä. Tutkitusti siinä missä rakkaudelle pohjautuvissa länsimaisissa parisuhteissa parisuhdeonni laskee vuosien kuluessa, järjestetyissä avioliitoissa se nousee vuosien aikana. Ei pidä turvautua liikaa vain siihen alkuhuumaan ja ajatella, että sietää mitä tahansa vain koska on niiin in löve.

Vierailija
14/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Silti asiaa on vaikeuttanut se, että minusta ne minulle "huonot" miehet ovat olleet "hyviä" muille naisille. Että tästä syystä olen ajatellut, että vika on lopulta minussa ja käytöksessäni miksi miehet lopulta alkavat kohtelemaan huonosti ja tämä nyt on vain sitä mitä kuuluu sietää, koska miehillä on ollut minua aiemmin pitkiä suhteita ja muutenkin päällepäin hyvää parisuhdemateriaalia.

Ei siis tosiaankaan mitään pahoja poikia, joihin yhdistetään usein kouluttamattomuus ja päihteidenkäyttö.

Mahtavaa analyysiä! Jotain tuollaista olen itsekin kokenut, että kaikki muut naiset osaisivat tehdä ihan kenet tahansa miehen tyytyväisemmäksi kuin minä ja tämä koskee myös luusereita. Siksi olen epäillyt, että mies kuin mies ennemmin tai myöhemmin kuitenkin jättäisi minut, koska jos tapaa sellaisen minua paremmin kohtelevan naisen, niin miksi ei vaihtaisi? :( Mutta kun mies kohtelee minua hyvin, niin en epäile tuollaista. Se vain ei löytynyt miehistä, joihin rakastuin.

ap

Vierailija
15/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu taas koittaa puhua itsestään

Vierailija
16/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa analyysiä! Jotain tuollaista olen itsekin kokenut, että kaikki muut naiset osaisivat tehdä ihan kenet tahansa miehen tyytyväisemmäksi kuin minä ja tämä koskee myös luusereita. Siksi olen epäillyt, että mies kuin mies ennemmin tai myöhemmin kuitenkin jättäisi minut, koska jos tapaa sellaisen minua paremmin kohtelevan naisen, niin miksi ei vaihtaisi? :( Mutta kun mies kohtelee minua hyvin, niin en epäile tuollaista. Se vain ei löytynyt miehistä, joihin rakastuin.

ap

Ajattelin joku aika sitten tehdä tästä itse oman ketjun, että miksi miehet alkavat kohdella naista huonosti (vaikka miehiä ei voisi mitenkään luokitella "huonoiksi" miehiksi), että mikä se on mikä naisessa provosoi miestä käyttäytymään siten. Koska olen ajatellut aina olevani tavallinen, myös miehen kunnioituksen ja arvostuksen arvoinen nainen, joka haluaisi tehdä miehen onnelliseksi.

Se on hyvä, jos olet onnellinen valinnastasi.

Vierailija
17/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ajattelin joku aika sitten tehdä tästä itse oman ketjun, että miksi miehet alkavat kohdella naista huonosti (vaikka miehiä ei voisi mitenkään luokitella "huonoiksi" miehiksi), että mikä se on mikä naisessa provosoi miestä käyttäytymään siten. Koska olen ajatellut aina olevani tavallinen, myös miehen kunnioituksen ja arvostuksen arvoinen nainen, joka haluaisi tehdä miehen onnelliseksi.

Toinen valinta olisi ollut olla yksin ja siitä olen tosi onnellinen, että en ole. Mahtaako samoin kuin minä kokevia yhdistää siis huono itsetunto? Se selittäisi, miksi ne hyvätkin miehet alkavat ajan kanssa kohdella naista huonosti, jos ajattelutapa tosiaan on tuo "olisit hyvä mies kaikille muille kuin minulle" tai että "kuka tahansa muu tekisi sinusta onnellisen, paitsi mä"? Tunnistan tuota ajattelua itsessäni aivan ehdottomasti, en olekaan aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että oon noin vähän siinä itseeni uskova. Olen ihan oikeasti uskonut, että faktahan se onkin.

ap

Vierailija
18/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluut turvallisen ja tylsän miehen. Se on ok. Säkin oot tylsä. Ok. Miten kukin haluaa.

En halunnut, mutta tyydyin siihen, etten saanut jännempää miestä :D On pakko myöntää, että olin aika helvetin tylsä. Keskivaikeassa masennuksessa aika moni on :( Mutta se ei ole sisintäni. Ilkeä, lapsellinen, itsekeskeinen tai toisen tarpeille hieman silmäpuoli mies ei olisi koskaan kaivanut esiin sitä, vaan pahentanut masennustani.

ap

Vierailija
19/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, sulla on taas tällainen hetki että haluat oikein rypeä itsesäälissä ja penkoa menneitä ja kuvitella että kaikilla muilla on asiat paremmin. 

Että vituttaa, että sulla on vielä sun iässä tuollainen lapsenomainen mahdollisuus jäädä tuijottelemaan tippa silmässä peruutuspeiliin,  sen sijaan että katsoisit jo vaikkapa vaihteeksi vaikka ympärillesi ja arvostaisit sitä mitä sulla on. Sulla on hyvä mies, hyvät lapset ja ilmeisesti myös töitä. Tajuatko, että muilla, joilla ei ole muita ihmisiä ympärillä hääräämässä ja hoitamassa aikuista ihmistä ja huolehtimassa lapsista ja siitä että kaikki sujuu, silloin kun  äitykkä haluaa jäädä omiin maailmoihinsa kaivelemaan omaa napaansa, ei ole mahdollisuutta ja varaa tuollaiseen. Niiden täytyy elää elämäänsä, kantaa vastuuta valinnoistaan joita ovat tehneet. Eivät he halua, eivätkä voikaan, alkaa kiusaamaan puolisoaan mankumalla tälle, että en mä sua rakasta mutta onneksi olet niin tossukka ettet välitä siitä.

Mitäpä, jos ihan yhtenä hetkenä et menisi masennuksesi ja äitisi taakse piiloon, vaan miettisit millaista sun oma käytös muita kohtaan on. Ottaisit vastuun siitä, että et anna lapsillesi ja miehellesi sitä, mitä nämä haluavat, koska sehän vaatisi sinulta vähän irtaantumista omasta itsekkyydestäsi. Miltä se niistä tuntuu. Ja ratkaisu tähän ei ole se, että teet itsestäsi marttyyrin ja alat vollottaa siitä että sulla on niin rankkaa. Sen sijaan asetut muiden asemaan ja teet asioita jotka tekevät heidät iloiseksi.

Vaikka en ymmärrä, miksi vaivaudun. Koska ethän sinä niin tee. Koska se ei ole susta hauskaa eikä kivaa. Ja siksi et voi. 

Vierailija
20/63 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Toinen valinta olisi ollut olla yksin ja siitä olen tosi onnellinen, että en ole. Mahtaako samoin kuin minä kokevia yhdistää siis huono itsetunto? Se selittäisi, miksi ne hyvätkin miehet alkavat ajan kanssa kohdella naista huonosti, jos ajattelutapa tosiaan on tuo "olisit hyvä mies kaikille muille kuin minulle" tai että "kuka tahansa muu tekisi sinusta onnellisen, paitsi mä"? Tunnistan tuota ajattelua itsessäni aivan ehdottomasti, en olekaan aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että oon noin vähän siinä itseeni uskova. Olen ihan oikeasti uskonut, että faktahan se onkin.

ap

Voi olla, miehillehän naisen itsevarmuus on tärkeää. Minulla oli jo alkujaan todella huono itsetunto ja sitten miesten huono kohtelu vain syvensi sitä - vaikkei tietysti periaatteessa saisi antaa sitä valtaa miehille, mutta mahdotontahan se lopulta on jos sama kuvio jatkuu vuosia. Huonossa itsetunnossa, etenkin masennustaustaa omaavana kaiken ottaa "totuutena", eikä kykene realistisesti hahmottamaan miten hyvä sitä oikeasti voi olla toiselle. Jos ei itse usko miten sitten toinenkaan? Mutta helpommin sanottu kuin tehty.

En silti oikein tiedä mikä on, sillä tiedän pari samanlaisen huonon itsetunnon omaavaa naista ja he onnistuivat heti ensimmäisellä yrityksellä löytämään itselleen miehen, jonka kanssa ilmeisimmin ovat onnellisia yhdessä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi