Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jeesus "muodonmuuttajana": miksi tästä ei uutisoitu Suomessa??

Vierailija
24.02.2016 |

Maaliskuussa 2013 Live Science ja monet muut tieteelliset julkaisut uutisoivat 1200 vuotta vanhan egyptiläisen tekstin käännöslöydöstä. Tekstin mukaan Jeesus kykeni muuttamaan ulkonäköään, tai ainakin monet uskoivat niin tuohon aikaan. http://www.livescience.com/27840-shape-shifting-jesus-ancient-text.html Miksihän Suomessa tästä ei uutisoitu mitenkään? Koptinkielinen teksti löydettiin jo 1900-luvulla, mutta siitä uutisoitiin vasta 2013. Jotkut liittävät ajankohdan uuteen Rooman Paaviin, koska teksti julkaistiin samana päivänä, kun eteläamerikkalainen Paavi Franciscus astui valtaan.
Minusta kuitenkin on kummallista, että Suomen media vaikeni tästä, vaikka yleensä sekä Yleisradio että suomenkieliset tiedejulkaisut uutisoivat arkeologisista löydöistä, jotka liittyvät kristinuskoon. Kokeilkaapa googlettaa, löytyy englanniksi paljon hakutuloksia, suomeksi ei yhtään!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mikään yllätys, että helppoheikki ja silmänkääntäjä osaa tarinoiden mukaan muuttaa muotoaankin, mutta kaikenlaisiin taivaaseenastumisiin ja puhuviin käärmeisiin uskoville ihmisille tuo taitaa olla liian mausteinen juttu.

Vierailija
2/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuosta ennen.

Hänhän oli mahtavampi jäbä kuin raamatussa kerrotaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Jeesus ei ollutkaan yksi ihminen, vaan henki?

t. uskovainen

Vierailija
4/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan ap 'uutisoi' Jeesuksen olleen liskoihminen tai joogi Nepalin vuorilla. 

Vierailija
5/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vai löydy? Kyllä minä olen lukenut jostain aikoja sitten.

Vierailija
6/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi varmaan ap 'uutisoi' Jeesuksen olleen liskoihminen tai joogi Nepalin vuorilla. 

Sanoinhan nimenomaan, että uutisen mukaan jotkut uskoivat tuohon aikaan, että Jeesus olisi kyennyt muuttamaan muotoaan. Se ei tarkoita, että Jeesus olisi oikeasti ollut muodonmuuttaja.

Liskoihmisistä en tiedä. Taitavat olla David Icken ja muiden salaliittoteoreetikoiden uskomuksia.

ap

Vierailija
7/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuussa 2013 Live Science ja monet muut tieteelliset julkaisut uutisoivat 1200 vuotta vanhan egyptiläisen tekstin käännöslöydöstä. Tekstin mukaan Jeesus kykeni muuttamaan ulkonäköään, tai ainakin monet uskoivat niin tuohon aikaan. http://www.livescience.com/27840-shape-shifting-jesus-ancient-text.html Miksihän Suomessa tästä ei uutisoitu mitenkään? Koptinkielinen teksti löydettiin jo 1900-luvulla, mutta siitä uutisoitiin vasta 2013. Jotkut liittävät ajankohdan uuteen Rooman Paaviin, koska teksti julkaistiin samana päivänä, kun eteläamerikkalainen Paavi Franciscus astui valtaan.

Minusta kuitenkin on kummallista, että Suomen media vaikeni tästä, vaikka yleensä sekä Yleisradio että suomenkieliset tiedejulkaisut uutisoivat arkeologisista löydöistä, jotka liittyvät kristinuskoon. Kokeilkaapa googlettaa, löytyy englanniksi paljon hakutuloksia, suomeksi ei yhtään!

http://yle.fi/uutiset/vanha_koptiteksti_kertoo_jeesuksen_pystyneen_muut…

Vierailija
8/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vai löydy? Kyllä minä olen lukenut jostain aikoja sitten.

Laitatko linkin. En ainakaan minä ole löytänyt, vaikka kuinka etsin.

ap

Vierailija
9/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7, kiitos linkistä! En itse törmännyt tuohon uutiseen Suomessa aikoinaan ja nyt en näköjään vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja. Googletin nimittäin eri sanoin, kun olin kääntänyt englannin kielisen uutisen suomeksi, esim. vanhan tekstin mukaan jeesus oli muodonmuuttaja.

ap

Vierailija
10/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole mikään yllätys, että helppoheikki ja silmänkääntäjä osaa tarinoiden mukaan muuttaa muotoaankin

Mihin perustuu käsityksesi, että Jeesus oli helppoheikki ja silmänkääntäjä? Miten selität sen, että Jeesuksesta on tarinoita, joiden mukaan hän osasi muuttaa muotoaan?

Osaatko perustella?

Vierailija
11/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 7, kiitos linkistä! En itse törmännyt tuohon uutiseen Suomessa aikoinaan ja nyt en näköjään vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja. Googletin nimittäin eri sanoin, kun olin kääntänyt englannin kielisen uutisen suomeksi, esim. vanhan tekstin mukaan jeesus oli muodonmuuttaja.

ap

Ihmeen vähän tuo on ihmisiä kiinnostanut, av:lläkin on muodonmuuttaja-juttua välillä yritetty tuoda keskusteluun, mutta ei ole ketään kai kiinnostanut kovin paljoa.

5/7

Vierailija
12/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Ultraa julkaistaan? Sieltä tuollaiset uutiset löytyvät, ei oikeista sanomalehdistä.

Vierailija
13/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Ultraa julkaistaan? Sieltä tuollaiset uutiset löytyvät, ei oikeista sanomalehdistä.

Mitäs höpiset? Kyseessä oli tiedeuutinen. Ei sellaisia missään huuhaa-lehdissä odoteta julkaistavaksi. Sisällön tulkinta on taas eri juttu.

Vierailija
14/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyiköhän se muuttamaan itsensä Lentäväksi Spagettihirviöksi...

Vierailija
15/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei tiedä. Ehkä se olikin ulkoavaruudesta. Tai sitten useita ihmisiä/tarinoita on pistetty silloisen taruhahmon nimiin.

Kiinnostavaa myös kuinka paljon noita tekstejä on poistettu ja hävitetty ja muokattu raamattua omien tarkoitusperien mukaan.

Vierailija
16/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lentävä spagettihirviö oikein on?

Vierailija
17/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole mikään yllätys, että helppoheikki ja silmänkääntäjä osaa tarinoiden mukaan muuttaa muotoaankin

Mihin perustuu käsityksesi, että Jeesus oli helppoheikki ja silmänkääntäjä? Miten selität sen, että Jeesuksesta on tarinoita, joiden mukaan hän osasi muuttaa muotoaan?

Osaatko perustella?

Jeesus teki silmänkääntö- eli taikatemppuja, ikimuistettavimpia ja suosituimpia lienee veden muuttaminen viiniksi. Semmoisistahan ne parhaat tarinat lähtevät liikkeelle, ja vuosisatojen ja  -tuhansienkin päästä vielä muistetaan ne jännimmät, joita on iltaisin kerrottu. Ja olihan Jeesus tieten tahtoen tai tietämättään helvetinmoinen helppoheikkikin, kun myi iskulauseitaan ja sai toistakymmentä tyhjäntoimittajaa perässäkulkijoikseen - tuplasti enemmän kuin Manson konsanaan. Temppuvarastoon mahtuu kyllä muodonmuuttaminenkin, koska ei siihen paljon tarvita: "En se minä ollut, rakkaani, se oli ihan joku muu mies, jonka sinä tuon naisen sylissä näit!" Tyhmimmät ja hyväuskoisimmat tietysti ottavat helppoheikin ja vieraissajuoksijan selitykset tosissaan, mutta niin on ollut maailman sivu ja tulee olemaan.

Vierailija
18/18 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lentävä spagettihirviö oikein on?

Vaihtoehtojeesus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan