Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjän ongelma

Vierailija
24.02.2016 |

On se ettei pysty googlaamaan mitään yrittämisen ja raskaaksitulon/lapsensaannin yhdistämisistä, vertaistukea ja tarinoita. Koska tulee vaan vauvakuumeilijoiden ketjuja missä puhutaan yrittämisestä ja yrityksestä.

ARGH!

Eli jos sinä yrittäjä-äiti tai yrittäjä-vauvakuumeinen luet tätä niin kertoisitko miten sinulla meni tai mitä olet suunnitellut. Minusta tuntuu että joudun laittaa koko puljun kiinni :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äiti, mutta minä joutuisin kyllä laittamaan putiikin kiinni. Tai vähintään antamaan asiakkaat kollegalle alihankintaan siksi aikaa ja sitten ne joko tulevat takaisin tai eivät tai lähtevät lätkimään jo äitiysloman aikana, jos eivät ole tyytyväisiä vaihdokseen. 

Ei oo helppoa, ei. 

Vierailija
2/5 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut etten koskaan tee lapsia. Ja ihanalta tuntuu :)

T: Menestyvä yrittäjänainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut tyhmiä vastauksia!

Tottakai onnistuu.

Paljon joutuu säätämään asioita, mutta kyllä se yrittäjältä luonnistuu! Toki toimialakin vaikuttaa paljon. Itse olin 6 kk vauvalomalla, yritys pyöri alihankkijoiden voimin koko ajan, laskut kirjoitin sunnuntaisin. Sitten mies oli 3 kk kotona, minä töissä. Lounasaikaan mies toi vauvan imetettäväksi. Sitten minä jäin taas kotiin vauvan kanssa. Sitten olikin isäkuukauden aika ja kesäloma ja 1,5-vuotiaana lapsi meni osa-aikahoitoon.

Hyvä mies pitää tietysti olla ;) ja muutenkin turvaverkot olemassa. Joten jos lasta toivot, ei yrittäjyys mikään este ole.

Tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella stressaava ihminen, puljun kiinni pistämisen tekisin siis lähinnä sen takia etten vahingoittaisi sikiötä stressillä tai pilaisi vauvavuoden herkkiä hetkiä keskittymällä muuhun... onko järkeä? AP

Vierailija
5/5 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella stressaava ihminen, puljun kiinni pistämisen tekisin siis lähinnä sen takia etten vahingoittaisi sikiötä stressillä tai pilaisi vauvavuoden herkkiä hetkiä keskittymällä muuhun... onko järkeä? AP

Toki, jos sulla on varaa tähän...

Itse olen kääntäjä, teen töitä kotona ja olin äitiyslomalla sen 9 kk ja sitten hoitovapaalla. Äitiysloman ajan olin tekemättä töitä ja kun hoitovapaa alkoi (ja tuet ei enää estäneet työntekoa), tein töitä osa-aikaisesti (lapsen nukkuessa päikkäreitä + illalla, kun mies oli kotona). Lapsi meni päiväkotiin 2-vuotiaana, jolloin jatkoin töitä täysipäiväisesti. Täytyy sanoa, että noin pitkä äitiysloma oli tietyllä tapaa virhe. Toisaalta se oli hyvä asia, että sain keskittyä vauvaan, mutta asiakkaat kaikkosivat aika totaalisesti tuona aikana, ja kesti yli vuoden saada työtilanne suunnilleen sille tasolle, kun se oli ennen lasta. Kaikki säästöt myös paloi tuona aikana ja olin pitkän aikaa ihan PA :/ Nooh, nyt säästelen taas rahaa, jos sitä uskaltais yrittää toista lasta. Jos lapsi tulee, aion tällä kertaa pitää vain jonkun 3 kk äitiysloman, ja sen jälkeen jatkaa töitä kotona siten, että esikoinen on päiväkodissa ja teen kaikki vauvan uniajat töitä (jos hyvin nukkuva vauva kuten esikoinen oli) ja varmaan joutuu laittamaan vauvan jo nuorempana hoitoon kuin esikoisen. Mulla olis ekan äitiysloman aikanakin ollut hyvin aikaa tehdä töitä, koska vauva nukkui päikkäreitä aamulla klo 8-11, päivällä klo 12-13 ja vielä kolmannet klo 15-16.30, mut olihan se eka äitiysloma ihan kiva ottaa loman kannalta :) Mut siis, millaista työtä teet? Jos olet töissä muualla kuin kotona, vauvan hoidon ja työnteon yhdistäminen on tietysti paljon vaikeampaa, ja ehkä on viisainta laittaa joksikin aikaa "pulju kiinni".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi