Hei te jotka olette olleet
päiväkirurgiassa jossain pienessä operaatiossa. Minulla on sellainen edessä tässä ja mietin nyt kuinka tarkkoja mahtavat olla siellä. Viime viikon oli lämpöä ja flunssa. Tällä viikolla lämpö ollut normaali ja aamuisin nenä hieman tukossa. Päivisin ei juuri mitään. Mutta voivatko ne tämän takia perua koko jutun, haittaako niin paljon. Mitä luulette? Papereissa lukee ettei nuhaa, kuumetta tms saisi olla. Kenelläkään kokemusta?
Kommentit (9)
Riippuu nukutetaanko vaiko ei..soita sinne ja kysy.
Riippuu operaatiosta? Kun minulla leikattiin nielurisat niin ei missään nimessä saanut olla, kun taas leikattiin luomi niin ei niinkään haitannut.
453 kirjoitti:
Mulla ainakin oli pientä nuhaa kun olin ollu vähän aikaisemmin kipeä. Ranne leikattiin.
Ei siis haitannut sinulla.
Ymmärrän kyllä ettei mitään tehdä jos kuumetta tai jotain isompaa on. Mutta kun ei minulla ole ollut edes sitä kunnolla. Pientä lämpöä vaan viime viikolla.
Ketuttaa suunnattomasti jos tämä nyt näin pienestä peruuntuu.
Vierailija kirjoitti:
päiväkirurgiassa jossain pienessä operaatiossa. Minulla on sellainen edessä tässä ja mietin nyt kuinka tarkkoja mahtavat olla siellä. Viime viikon oli lämpöä ja flunssa. Tällä viikolla lämpö ollut normaali ja aamuisin nenä hieman tukossa. Päivisin ei juuri mitään. Mutta voivatko ne tämän takia perua koko jutun, haittaako niin paljon. Mitä luulette? Papereissa lukee ettei nuhaa, kuumetta tms saisi olla. Kenelläkään kokemusta?
Oltava ehdottomasti yhteydessä päiväpolille. He osaavat sanoa kannattaako mennä sinne vai perua aika. Sillä sitten vasta siellä ollaan ärtyneitä jos et peru menoa ja menet kipeenä sinne. He joutuvat lähettämään sinut pois ja joku toinen menettää ajan mahdolliseen hoitoon.
Siis puhelin käteen ja soita.
Minulle soitetaan sieltä kyllä huomenna. Kerrotaan tarkempi kellonaika milloin pitäisi saapua. Saan varmistettua asian siinä samalla. Jostain luomen tapaisista minullakin kyse. Eivät lääkärissä osanneet varmaksi sano mitä ovat. Siksi juuri leikataan.
Nuo kiellot saapua operaatioihin sairaana ovat sinua varten, ei niinkään hoitohenkilökuntaa.
Et varmaan halua flunssasi johtavan esim verenmyrkytykseen tai siihen, että operaatiostatoipumisaika tuplaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Nuo kiellot saapua operaatioihin sairaana ovat sinua varten, ei niinkään hoitohenkilökuntaa.
Et varmaan halua flunssasi johtavan esim verenmyrkytykseen tai siihen, että operaatiostatoipumisaika tuplaantuu?
En tietenkään.
Ihan paikallispuudutuksella tuo tehdään.
Olenko siis ihan typerä jos odotan sitä huomista,että soittavat minulle sitä aikaa ja kysyn vasta sitten sopiiko tulla?
Soitinpa sinne. Ei kuulemma haittaa. Huh!
Mulla ainakin oli pientä nuhaa kun olin ollu vähän aikaisemmin kipeä. Ranne leikattiin.