"Suomessa häät ovat yhtå hauskoja kuin hautajaiset muualla" WTF!
Kommentit (37)
Paljonkohan tuo kliseepaketti on tullut maksamaan veronmaksajille ja kuinka se tulee auttamaan kotoutumisessa?
Maahanmuuttajat alkavat jonottamaan näyttääkseen ystävällisiltä.
Jahuu Ahmed! Tehdään juna Omarin kanssa...
Harmi, että häistä on tehty amerikkalaistyylinen näytelmä. Vielä 60-luvulla häissä oli ihan toisenlainen meininki. Oli isot ruokapidot, paljon sukulaisia ja kyläläisiä ja naapureita ja lopuksi tanssia. Niihin tansseihin saattoi tulla paljonkin kutsumatonta väkeä eikä sitä pidetty ongelmana, päinvastoin. Hääparin kaverit ei katsoneet nenänvartta pitkin hääparin sukulaisia ja mollanneet tätien vaatteita. Viinat jokainen toi itse, niitä ei haettu Virosta.
Sitten keksittiin, että häät on aikuisten kaverijuhla ja alkoi pönötys.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset rakastavat jonottamista, häh? Se nyt on täällä kohtelias tapa toimia. Jopa kättely voi olla joillekin liikaa, siis mitä?!? Muslimithan ne on joille on liikaa kätellä menkkasia naisia. Eipä tuo ole ongelma suomalaisille koskaan ollut.
Onko tuo muslimien tapa? No nyt alkaa paljastuu niitä hyviäkin puolia sieltä. Ehkä me voisimme tosiaan ottaa sieltä hiukan hienostuneempia tapoja kulttuuriimme. Olisi hyvä jos olisi sosiaalisesti hyväksyttyä vältellä menkkaisia naisia.
Onko tuo video oikeasti tehty yksiniittisille turvapaikanhakijoille? Koko juttuhan on huikeaa sarkasmia, iso vitsi.
Menkään Hongkongiin, siellä jonotetaan ihan oikeasti, ei meluta eikä syljeskellä. Maahanmuuttaja (eurooppalainenkin) oppii parissa päivässä, että täällä toimitaan näin. Ihan ilman videoita.
Vierailija kirjoitti:
Pilkataanko tässä suomalaista hääperinnettä?
Maassa maan tavalla tai pois
Ei kun: Itä-Suomessa hautajaisetkin ovat hauskemmat kuin länsisuomalaiset häät.
Eikö muita häirinnyt tämä:
"Suomalaisten alkoholinkäyttöäkään ei ole unohdettu mainita. Videon mukaan suomalaiset tulevat alkoholia nautittuaan puheliaammiksi – ja toiset aggressiivisiksi. Jos näin käy, suositellaan maahanmuuttajia jatkamaan matkaansa ja jättämään humalainen öykkäri huomioimatta."
Jos joku käyttäytyy aggressiivisesti niin eiköhän siinä tapauksessa kannata soittaa poliisille ja pyytää ottamaan talteen? Ei humala oikeuta käyttäytymään miten tahansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset rakastavat jonottamista, häh? Se nyt on täällä kohtelias tapa toimia. Jopa kättely voi olla joillekin liikaa, siis mitä?!? Muslimithan ne on joille on liikaa kätellä menkkasia naisia. Eipä tuo ole ongelma suomalaisille koskaan ollut.
Onko tuo muslimien tapa? No nyt alkaa paljastuu niitä hyviäkin puolia sieltä. Ehkä me voisimme tosiaan ottaa sieltä hiukan hienostuneempia tapoja kulttuuriimme. Olisi hyvä jos olisi sosiaalisesti hyväksyttyä vältellä menkkaisia naisia.
No, ei ole muslimien tapa... Joku taas keksii omiaan. Naiset ja miehet eivat kattele, elleivat ole samaa (laajempaa) perhetta.
Suomalaiset häät OVAT pirun tylsät. Jos verrataan vaikkapa italialaisiin häihin.
Lämpimemmissä maissa hautajaisia pidetään juhlana, jossa viina/i virtaa ja naiset tanssii ;)
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että häistä on tehty amerikkalaistyylinen näytelmä. Vielä 60-luvulla häissä oli ihan toisenlainen meininki. Oli isot ruokapidot, paljon sukulaisia ja kyläläisiä ja naapureita ja lopuksi tanssia. Niihin tansseihin saattoi tulla paljonkin kutsumatonta väkeä eikä sitä pidetty ongelmana, päinvastoin. Hääparin kaverit ei katsoneet nenänvartta pitkin hääparin sukulaisia ja mollanneet tätien vaatteita. Viinat jokainen toi itse, niitä ei haettu Virosta.
Näin on. Itse olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ja häät ja muutkin juhlat oli juuri tuollaisia vielä 1970-luvulla; koko kylä oli paikalla, hauskaa oli ja ruokaa oli runsaasti tarjolla. Nykyisin vähän riippuu, mutta varsinaisia koko kylän häitä enää harvemmin on. Tietenkin kulut ovat kasvaneet paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Itse olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ja häät ja muutkin juhlat oli juuri tuollaisia vielä 1970-luvulla; koko kylä oli paikalla, hauskaa oli ja ruokaa oli runsaasti tarjolla. Nykyisin vähän riippuu, mutta varsinaisia koko kylän häitä enää harvemmin on. Tietenkin kulut ovat kasvaneet paljon.
Asun pienessä kylässä ja täällä häät (ja hautajaiset) ovat edelleen koko kylän juhla, tietysti kun kaikki tuntevat toisensa ja ollaan jatkuvasti muutenkin tekemisissä. Itse aiheeseen sanoisin, että mitä sitten jos suomalaiset häät ovat jonkun mielestä tylsiä? Tärkeintähän on, että hääpari ja vieraat tykkäävät, koska hehän siellä myös juhlivat.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan tuo kliseepaketti on tullut maksamaan veronmaksajille ja kuinka se tulee auttamaan kotoutumisessa?
Maahanmuuttajat alkavat jonottamaan näyttääkseen ystävällisiltä.
Jahuu Ahmed! Tehdään juna Omarin kanssa...
Ei niin paljoa varmaa kuin se Ylen "Näin estät raiskauksen"- video. Jotenkin tässä kaikessa tulee sellainen olo, että paska on osunut tuulettimeen ja näiden oppaiden ja ohjeiden miettijöiden määrä on kasvanut ihan liian suureksi eikä mitään tasoa saada enää pidettyä yllä. Ne naistutkimuksen parista valmistuneet pitää vaan jotenkin työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä erilainen kokemus Etelä-pohjalaisista häistä...helvetisti laitettu rahaa,ensinnäkin.Kaikki on oudon kiusaantuneita,en tiedä miksi,pelkäsivät,että "mokavat".Kaikki on aika hiljaa ja vakavia eikä mitään ison luokan naurua ja hauskuutta.Sitten yhtäkkiä porukka,morsian ja sulho mukaan lukien,veti överisti viinaa.
Oli muuten ahdistava juhla...tuntui,että jokainen silmäpari vahti käytöstä,mutta sitten kuitenkin alkoholijuhlat.
Ihan samaa mieltä.
Jenkeissä, Australiassa ja UK:ssa häät ovat yleensä olleet todella hauskoja ja viihtyisiä. Suomessa - hmmm - pitää näytellä viihtyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä maahanmuutoviraston tekele on niin monelta kantilta katsottuna asiaton että ei juuri voi kantaa ottaa ( eikä siihen juuri anneta tilaisuuttakaan tällä palstalla ).
Ainut toive olisi että jatkossa maahanmuuttovirasto vakavoituisi ja yrittäisi tehdä asiallista valistusta.
Miksi tekivätkään, kun näin hyvä on käytettävissä edelleen, Jussi Jurkka, ole hyvä
No korvauksena suomimammat antaa pimperoa auliisti ja avoimesti. Kai siitä jotain hupia voi repiä?