Voiko tosiaan kaularangan välilevyntyrä/pullistuma olla oireeton ja halvaannuttaa
äkisti? Siis kuulin, että jos pullistuma painaa selkäydinkanavaan näin voi käydä? Jäin vain ihmettelemään, että miten on mahdollista ettei se oireile?
Kommentit (5)
Näin kuulin, että olisi ollut eräällä naisella oireeton ja lopuksi halvauttanut osittain, koska pullistuma painoi selkäytimeen
Minulla oli prolapsi niskassa mutta kipu oli alkuun niin kova, että luulin saavani sydänkohtauksen. En oystynyt nukkumaan kuin nojatuolissa. Kipulääkkeeta auttoi hiukan. Yleensä ne paranee itsestään, mutta minun ei ruvennut paranemaan. Vajaan vuoden päästä pääsin lopultanleikkaukseen.
Miölaiset riskit.leikkauksessa on? Miten yeitetään hoitaa ilman leikkausta. Eli miten hoidettiin ennenkuin sitten lopulta joudui nleikkaukseen?
Mulla on niskasta ranka välillä todella kipeä ja luut narskuvat.
Voi halvaannuttaa. Itse olen sairaanhoitaja tk vuodeosastolla ja meillä on ollut tällainen potilas. Omatoimisesta joutui täysin autettavaksi. Kaularankaoperaation jälkeen kuntoutui todella nopeasti käveleväksi.
Vaikea kuvitella, että tuo vaiva ei antaisi oireita. Itselläni ainakin antaa tosi ilkeet, vaikka on vaan pullistumanalut.